Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey,

Hører at I er eksperterne til det her, så tænkte, at jeg lige ville høre jer til råds...:

Jeg har købt ny lejlighed og skal derfor have en ny fladskærm.

Umiddelbart tror jeg, at en størrelse på 42'' vil passe meget godt, men jeg er fleksibel både op og ned; dog ikke meget i nogen retning.

Jeg er også relativt fleksibel med prisen. Vil gerne have noget der leverer et nice billede og også ser pænt ud. Vil skyde på, at jeg vil ofre i omegnen af 20k kr, men vil bestemt ikke se bort fra skærme til f.eks. 10k (eller 25k for den sags skyld), sålænge de leverer varen!

Jeg kommer sandsynligvis til at sidde knap 3m fra skærmen.

Det skal primært bruges til fodboldkampe, film, serier og lidt konsolspil.

Hvad foreslår I? :)

Er ret uvidende på det her område, men ved ikke om det er standard, at de kan hænge på væggen - det skal det her i hvert fald kunne...

På forhånd tak, Peter
Af Mike L.
Hej.

Jamen jeg kan kraftigt anbefale at du investere ved Sony X3000
(40-46 tommer op til dig) Billedet er fantastisk med bluray, og har du en Ps3 så er det jo bare nice.
Markeds bedste tv uden tvivl.

Held og Lykke

(Har den selv i 46 tommer)
Af keler
Når du har pengene så skal du selvfølgelig gå efter et Pioneer plasma, som uden sammenligning er det bedste tv pt. Uanset om vi snakker LCD eller plasma.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uden tvivl et Pioneer 428XD.
Af beanluck
42" lyder meget fornuftigt ifht. afstand.

Hvis du har "uanede midler" må det uden tvivl være et Pioneer 428XD (omkring 16000,- Se Review og billeder her) - hvis du har kabelTV vil jeg ydeligere anbefale at skaffe en selector boks hvis du ønsker en yderligere opgradering af billedkvalitet.

Ellers kan anbefales et Panasonic 42PX80 (omkring 9000,-) eller et LG PG6000 42" (omkring 9500,-) - jeg venter selv på at få fat i PG6000'eren, hovedsagligt pga. designet. Tror umiddelbart at billedkvaliteten er bedre på PX80'eren, men designet vægter bare lige det mere hos mig.

God fornøjelse :-)
Af Hardgrove
Hey, tak for svarene indtil videre,

Efter at have kigget lidt omkring, tror jeg, at det blir et Pioneer eller Panasonic. Som jeg forstår det, så er Pioneer'en lige en spids dyrere og også en tand bedre. Synes I, at denne bedre kvalitet er merprisen værd? Og hvor meget snakker vi egentlig i relativ prisforskel?

Jeg hører der er et nyt Panasonic på vej - hvornår kommer det ud (enten i danske forhandlere, eller i (påregnelige) tyske netforhandlere)? Eller er det kommet allerede? Og hvordan vil det ligge kvalitetsmæssigt og prismæssigt ift. Pioneer'en?

Læste endvidere, at Pioneer er lige på trapperne med at udgive en ny generation (9. generation, kan det passe? Og kan det passe, at det der refereres til er 8. generation?). Jeg er ikke så meget inde i HIFI, så jeg vil høre dels om hvorfor det kommer i butikken og om startprisen er så høj ift. den tidligere generation, at det ikke kan "betale" sig at købe det nye?

Desuden skal jeg først have mit TV i starten af juni, så der er lidt tid at køre på endnu.

Regner desuden med at købe en PS3 til bl.a. at køre blue-ray over.

Hilsen Peter