Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coffee
Jeg går og tænker på at skifte til nyt tv. Mine tanker er på LG G3 og Plilips 908 i 65 tommer. Er de 2 tv ikke meget ens? Jeg ved godt at Philips først kommer i September, i hvert fald i Hifi-klubben. Jeg har ikke rigtig noget for eller imod de 2 mærker, de skal bare kunne køre med samsung hw-q995b soundbar som jeg osse skal have, men det tænker jeg ikke bliver noget problem.

Mvh Michael.
Af George1
Tænker billed kvaliteten er meget ens, med en lille overvægt til G3.
Bemærk G3 er beregnet til at hænge på væggen og der følger beslag med så kommer den helt tæt på væggen.
Hvis du skal have den stående må du på jagt efter en fod.
Ellers er den store forskel at G3 køre med webos.
Phillips er android.
Der er mange på dette site der er vilde med OLED, måske de kan komme med mere input, jeg har bidraget med det jeg kan, og synes er den vigtigste forskel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Michael. Vær opmærksom på, at priserne er meget høje lige ved lancering. Det er ikke unormalt, at den er faldet 50% senere i produktets livscyklus: Hvornår kan det bedst betale sig at købe TV-skærm?

Vores test af LG G3 er lige på trapperne og jeg regner med, at vi senere tester Philips OLED908.

Som George1 nævner, så er den største forskel TV-platforme (webOS vs. Google TV) og så Ambilight hos Philips. Jeg vil dog anbefale at begge skærme parres med Apple TV 4K for matche det gode billede med indhold i højeste kvalitet. TV'ets fjernbetjening kan styre Apple TV – og vice versa.
Af coffee
George1 skrev: 04 jul 2023, 18:11 Tænker billed kvaliteten er meget ens, med en lille overvægt til G3.
Bemærk G3 er beregnet til at hænge på væggen og der følger beslag med så kommer den helt tæt på væggen.
Hvis du skal have den stående må du på jagt efter en fod.
Ellers er den store forskel at G3 køre med webos.
Phillips er android.
Der er mange på dette site der er vilde med OLED, måske de kan komme med mere input, jeg har bidraget med det jeg kan, og synes er den vigtigste forskel.
Tak for dit svar.
Jeg går ikke så meget op i om det kommer helt tæt på vægen. Mit nuværende tv hænger på et Vogels ophæng, hvor det kan drejes helt ud og tiltes op og ned.
Af coffee
Rasmus Larsen skrev: 05 jul 2023, 11:27 Hej Michael. Vær opmærksom på, at priserne er meget høje lige ved lancering. Det er ikke unormalt, at den er faldet 50% senere i produktets livscyklus: Hvornår kan det bedst betale sig at købe TV-skærm?

Vores test af LG G3 er lige på trapperne og jeg regner med, at vi senere tester Philips OLED908.

Som George1 nævner, så er den største forskel TV-platforme (webOS vs. Google TV) og så Ambilight hos Philips. Jeg vil dog anbefale at begge skærme parres med Apple TV 4K for matche det gode billede med indhold i højeste kvalitet. TV'ets fjernbetjening kan styre Apple TV – og vice versa.
Tak for svar.

Jeg ser frem til testen af LG. Den smarte del af tv er jeg ikke interesseret i. Jeg bruger en Apple tv boks men jeg ved ikke om jeg skal opgradere den til nyeste version.
Af Thomas Lambrecht
Hej Coffee

Du kan også købe et Philips 65" OLED937 med B og W soundbar af mig

Det er 8 mdr gammelt og inkl kvittering til 14.000, kan afhentes og ses i 2860 Søborg

100% som nyt

MVH Thomas
Af coffee
Thomas Lambrecht skrev: 05 jul 2023, 13:02 Hej Coffee

Du kan også købe et Philips 65" OLED937 med B og W soundbar af mig

Det er 8 mdr gammelt og inkl kvittering til 14.000, kan afhentes og ses i 2860 Søborg

100% som nyt

MVH Thomas
Mange tak for dit tilbud. Jeg står dog over denne gang. Jeg håber du får det solgt.