Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har også set samme serie via Apple tv og på mit Panasonic HZ1000 er der Ingen problemer, så jeg er enig med Rasmus i det må være ABL på dit tv som påvirker billedet,
Jeg troede sgu ikke det var noget folk med HDR-kompatible displays skulle rode med :p
Fik denne notifikation på min iPhone med iOS 17 beta. Muligheden for "Siri" i stedet for "Hey Siri" bliver åbenbart kun tilgængelig på 2. generation AirPods Pro og kun på engelsk.

Jeg ved ikke med HomePods, men jeg prøver at teste det ingen længe i forbindelse med min test af 2x HomePod (2nd Gen) med Apple TV 4K. Jeg vil gerne have testen færdiggjort før jeg opdaterer til tvOS 17 beta på dem.
Vedhæftede filer
heysiri_siri.jpg
heysiri_siri.jpg (25.45 KiB) Vist 7982 gange
Rasmus Larsen skrev: 27 jun 2023, 14:28 Lysstyrken på underteksterne følger de dynamiske metadata i Dolby Vision, så de vil også skifte i lysintensitet fra scene til scene. Meget irriterende, enig. Det er ikke relateret til Apple TV, men Dolby Vision-formatet.

Hvordan skifter du mellem HDR10 og Dolby Vision i Apple TV appen på selve TV'et?
Jeg tog fejl ang HDR 10, jeg skiftede profil på selve tv’et men det er stadig DV indhold. Men udfordringen opstår ikke på ATV App, måske det er mit HDMI kabel til ATV så.
bendix skrev: 01 jul 2023, 08:44
Rasmus Larsen skrev: 27 jun 2023, 14:28 Lysstyrken på underteksterne følger de dynamiske metadata i Dolby Vision, så de vil også skifte i lysintensitet fra scene til scene. Meget irriterende, enig. Det er ikke relateret til Apple TV, men Dolby Vision-formatet.

Hvordan skifter du mellem HDR10 og Dolby Vision i Apple TV appen på selve TV'et?
Jeg tog fejl ang HDR 10, jeg skiftede profil på selve tv’et men det er stadig DV indhold. Men udfordringen opstår ikke på ATV App, måske det er mit HDMI kabel til ATV så.
Jeg har haft en lignende irritation med Apple TV og CX, hvor lysstyrken skiftede voldsomt mellem klip. For mig var løsningen, at bruge billedindstillingen “biograf” i stedet for “biograf hjem”. Den er dog generelt en tand mørkere.
Hej alle

Da jeg går og overvejer nyt tv og soundbar med atmos, er jeg i tvivl om jeg skal udskifte min nuværende Apple boks som er Apple tv4k 1. generation, osse den som hedder model A1842.
Skal den skiftes til den nyeste hvis jeg skal kunne bruge Atmos lyd og dolby vision?
Jeg fik linket til en ældre artikel. Her er den hvor 2022-udgaven af Apple TV 4K også er med: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1666171150

Hvis du vælger LG G3, så vil en fordel ved Apple TV 4K (2022) være QMS, som kan skifte billedfrekvens uden sort skærm imellem skift. Du kan se det demonstreret her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1686133166

HDR10+ er kun relevant for Samsung TV. HDMI eARC er pt. kun relevant, hvis man vil tilslutte HomePods som TV-højttalere.

Rygtet vil vide, at der kommer ny Apple TV 4K i første halvår 2024.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 119