Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude,

Er der nogle der er eksperter indenfor Panasonic produkter indenfor surround?

Jeg har et Panasonic TH-37PX70 og nu er tiden kommet til at få noget bedre lyd, og da jeg gerne vi minimere antallet af fjernbetjeninger (benytte Viera link), overvejer jeg kraftigt et Panasonic surround system.
Systemet skulle gerne kunne Surround (TV), DVD, CD (Music) og meget gerne radio.

Har kigget lidt på SC-PT860 og SC-PT560 og kan ikke helt se forskellen (jo, 860 har automatisk kalibrering, men hvad ellers). Hjælp?

Er det bedre at se på andre produkter f.eks. Reciever (SA-XR700, SA-HR50, SA-XR59), Højtalere (SB-TP1000) og DVD/HD ved siden af?

Jeg syntes at det umiddelbart virker meget uoverskueligt og håber meget på at der er en derude som kan bistå med lidt klarhed.

(I dag har jeg kun TH-37PX70 samt en PS2).

På forhånd mange tak for hjælpen.

SpinFighter
Af teamet
Med panasonic er det så smart, at de har descideret panasonic centre rundt omkring - de yder rigtig god service og har det forkromede panasonicoverblik. Gør dig selv en tjeneste og smut forbi og spørg dem, så får du meget mere kvalificeret hjælp
Af bla blasen
Hej

Har selv haft kikket på de 2 modeller.

Som jeg ser det der forskel i baghøjtalere samt den aut. kalibrering som du selv er inde på.

Hvor er disse "panasonic" centre rundt omkring ?

Jeg synes det er svært at finde forretninger, hvor de har flere panasonic modeller stående - og til dato har jeg endnu ikke set/hørt deres sourround anlæg
Af SpinFighter
Vedr. panasonic center kan du finde dem her: Panasonic Center

Jeg har været forbi et center, men de havde ikke de forskellige modeller stående (det var meget lille), og ekspedienten ville egentlig hellere sælge mig et Bose anlæg. Desuden mente han at man skulle vælge 860'eren, men gav ikke umiddelbart en begruendelse herfor.
Det kan godt være at jeg var forbi på et forkert tidspunkt hvor der var flere kunder i butikken men kun en ekspedient, hvilken måske bevirkede den manglende fordybelse.
Så jeg håbede egentlig at der var en herinde som havde erfaring/kendskab til panasonics "nye" produkter.
Af Frossenfisk
Nu kender jeg ikke noget til de to nævnte modeller, men en generel regel indenfor surround sound er, at "pakke-løsninger" som regel er et dårligt køb. Du vil sandsynligvis få en langt bedre løsning hvis du køber forstærker og højtalere seperat.
Af SpinFighter
Nu kender jeg ikke noget til de to nævnte modeller, men en generel regel indenfor surround sound er, at "pakke-løsninger" som regel er et dårligt køb. Du vil sandsynligvis få en langt bedre løsning hvis du køber forstærker og højtalere seperat.
Udmærket kommentar, men hvis man/jeg skal kunne bruge den til noget må du jo lige komme en nogle alternativer i det samme prisleje (5-6.000).
Af zyckelmaster
Udmærket kommentar, men hvis man/jeg skal kunne bruge den til noget må du jo lige komme en nogle alternativer i det samme prisleje (5-6.000).[/quote]

Mit svar er meget simpel: Lad vær med at købe Sorround, hvis du kun vil bruge 5-6K på højtalere og surround-forstærker. Du får langt bedre lyd for de penge, hvis du vælger stereoforstærker og to stk. fornuftige højtalere.
Af SpinFighter
Tak for svarene...

Hvad er så minimum prisen for en fornuftig surround løsning (ikke high end) samt kom meget gerne med forslag på konfiguration?

Jeg er ikke så meget til store højtalere, så de skulle helst være slanke eller små.
Af zyckelmaster
SpinFighter skrev:Tak for svarene...

Hvad er så minimum prisen for en fornuftig surround løsning (ikke high end) samt kom meget gerne med forslag på konfiguration?

Jeg er ikke så meget til store højtalere, så de skulle helst være slanke eller små.
Hvis jeg var dig ville jeg gå ned i den lokale HiFi-klub og tale med dem om dine minimumskrav/behov og dit max-budget. Hvis jeg skal hjælpe dig lidt på vej, så er her et godt bud en fornuftig surround-løsning til lige godt 10.000 kr. (minus kabler + dvd-afspiller):

Surround-reciever, Denon AVR-1908 - super surroundreciever til pengene:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... r_sort.htm

CERWIN-VEGA HD63 højttalersystem - smalle og flade højtalere med fornuftig lyd, der passer til en fladskærm og i øvrigt en ok subwoofer: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoe ... system.htm