Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gravesen
Hej Folkens

Jeg har fået at vide at hvis jeg skulle have hjælp med mit problem var flatpanels the place to go ;)
Så håber i kan hjælpe.

Jeg har lige købt dette nye Samsung LCD tv.

* 40" Full HD TV
* Opløsning:1920 X 1080
* Kontrast: 15000:1
* Indbygget digital tuner: DVBT
* Responstid: 8 ms
* Billed i billed funktion
* SRS Tru-surround lyd
* 2 x HDMI indgange (1.3)

Vi har alm antenne herhjemme så ved godt at billedet ikke ville være lige så godt som i forretningen hvis de viste via kabel. Men ikke desto mindre er billedet meget grynet, man kan se mange pixles. Det er faktisk så slemt at billedet er værrer end vores gamle B&O som er 25 år gammelt.
Jeg har snakket med Samsung support, og gav mig nogle fif til hvordan jeg måske kunne gøre det bedre, ved at indstille brigtness, sharpness, color osv.
Men billedet er ikke blevet bedre - en smule når jeg ser dvd (som køre over scar).
Vi har fællesantenne og vi kan tage kaneler som; tv2, dr1,dr2, zulu, tv2film, kanal københavn, National Geografi.
Så jeg regner med at tage ned idag og købe en antenne forstærker, da jeg har fået at vide at de nye tv ikke har dette?

Men hvis der er nogen som har nogle råd eller fif til hvordan jeg kan gøre mit billed bare lidt bedre ville det være skønt :)

Gravesen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvem er jeres udbyder af Tv?
Samsungs LCD-TV er generelt ikke kendt for at levere den bedste analoge Tv gengivelse. Prøv dog at undgå farveprofilen kaldet Dynamisk.

Jeg tror ikke det hjælper meget at købe en antenneforstærker.
Af Gravesen
Jeg skal lige prøve at undersøge hvem vores udbyder er.
Hvad har det at sige hvem det er?
Af aaroe
Hvilken model er der tale om ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Gravesen skrev:Jeg skal lige prøve at undersøge hvem vores udbyder er.
Hvad har det at sige hvem det er?
Jeg undrer mig bare over, at du siger du har almindelig antenne, men samtidig kan modtage kanaler som National Geographic, så derfor prøvede jeg at pejle mig lidt ind på det :)
Ved du om du modtager Tv analogt eller digitalt?
Af Gravesen
Det er en Samsung LE M 87.

Jeg har prøvet idag at få fat i vores formand, men uden held. Jeg vender tilbage så snart jeg ved noget om vores antenne forhold.
Af Gravesen
Jeg har læst at ved DVB-T skulle mange kunne opfange de digitale signaler fra dr1, dr2 og tv2 ?
Men når jeg trykker over på DVB "tv" siger den at den ingen kanaler kan finde?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVB kanalerne kræver at du har en antenne tilsluttet.
Af giz0r
Jeg har selv et Samsung LE40M86BD hvor billedet, på blu-ray, er meget grynet. Blev ærligt talt skuffet da jeg første gang så en 1080p film på mit TV første gang.

Kunne der være tale om det samme?
Af Zacho
Mystisk.
Jeg og en af vennerne så filmen 300 på en bluray afspiller på et 40M86 og billedet var upåklageligt.. Jeg vil ligefrem kalde det ret godt, ikke grynet eller lign.

Så evt. skift DVD afspilleren ud med eks. en Sony som upscaler til 1080p og benyt HDMI. Så bør de almindelige DVD film også blive meget bedre.
Jeg benytter selv denne sammen med mit Philips Tv:
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.act ... DVD+Player

Den virker ret godt synes jeg.. I forhold til min gamle Pioneer som også var HDMI men uden upscaling.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk at opskalering i DVD-afspilleren kun er en fordel hvis skaláren er bedre end den der sidder i TVet. Ellers har det absolut ingen fordel.