Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der en der kender lidt til LG 42PG6000? Panasonic får en del fine ord med på vejen, men har også set på LG's nye model 6000 og umiddelbart ser den også fin ud, men en der kan give et kvalificeret bud på hvorfor jeg lige netop skal vælge Panasonic PX80 eller LG 6000?
jeriks2 skrev:Er der en der kender lidt til LG 42PG6000? Panasonic får en del fine ord med på vejen, men har også set på LG's nye model 6000 og umiddelbart ser den også fin ud, men en der kan give et kvalificeret bud på hvorfor jeg lige netop skal vælge Panasonic PX80 eller LG 6000?
Jeg har selv stået i samme "pine", og valgte LG6000'eren (får den dog først engang i slutningen af ugen) hovedsagligt pga. det noget flottere design end PX80'eren. Umiddelbart er jeg dog ikke i tvivl om at PX80'eren har en knivspids bedre billede.

Hvis du vælger efter design ville jeg uden tvivl ta' PG6000'eren, hvis du vælger efter den bedste billedkvalitet (i prislejet og især fra analogt antenne signal) ville jeg ta PX80'eren.
Af Frossenfisk
Jeg føler lidt jeg gentager hvad beanluck skrev, men flere meninger er vel altid godt. Jeg har ikke selv set LG'en, men udfra hvad jeg har hørt har Panasonic'en et bedre billede. Vedrørende designet, tja, det må være en smagssag, personligt foretrækker jeg Panasonics, men det er for mig irrelevant, jeg vil altid vælge billedet frem for designet.
PX80 er omkring tusind kroner billigere, såvidt jeg lige kan se, så det er vel også værd at tage med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Designet af LG's frontglas giver dem også en lille fordel ved eksempelvis rengøring. Jeg synes ikke der er noget i vejen for at vægte design højt ved valg af skærm - den skal trods alt stå ret centralt i stuen.

Det kunne bestemt være sjovt at få PG6000 eller PG5000 ind til test.
Af mbnmbn
Det lyder meget fedt med frontglas på PG6000, men havd har det egentlig at sige udover design? Bliver billedet bedre? og hvad med lysreflektioner i glasset?
Har kigget lidt på PG3000, den har ikke fronglas, men skulle næsten have samme niveau?..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen forskel på funktionen af glasset. PX80 har også frontglas, men det er ikke plant med kanten af skærmen.

Alle plasma-skærme består af adskillige lag glas, der er bare forskel på hvor dybt panelet er placeret ift. kanten af rammen.