Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ulrik82
Jeg står i den situation at der skal ny skærm til computeren

Derfor går mine overvejelser på om man vil kunne slå to fluer med et smæk og bruge en sådan skærm til både PC brug og fjernsyn (i soveværelset)

Hvordan vil billedkvaliteten være på sådan en computerskærm?

- Mit budget er omkring 5000,- dkr
- PC brug er hovedsageligt Officepakken, lidt surfing og så redigerer jeg lidt billeder for sjov.
- Jeg har digital input fra antennen

Har selv kigget lidt på DELL's 24 tommers skærm "ultrasharp" vil det være en mulighed? eller er der andre bedre alternativer? Super hvis jeg kan opfylde mine behov med en anden skærm der er billigere

Mvh Ulrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet ved at lave dette trick er at en PC-skærm ikke har nogen algoritmer til at forbedre billedet og ofte så er skaleringen af lavopløst materiale heller ikke helt perfektioneret. Du vil derfor med stor sandsynlighed opleve at billedet vil blive en smule kedeligt.

Husk også på at du skal have enten en tuner i din PC eller en ekstern tuner til at dekode TV signalet. Der er ikke nogen tuner i Dell skærmen og den skal derfor have input fra en tuner der kan spytte et signal ud den forstår.
Af KristianR
Jeg kan anbefale HannsG 28" til 5000,-. Jeg har lige købt en, og det er en fed skærm.
Af Ulrik82
Jeg har en HD tuner som skal give TVet input

Hvis pengene ikke rækker til både og, vil det så stadigt ikke være smartest at købe en PC skærm at bruge som tv i stedet for et TV at bruge som PC skærm?

Hvilke modeller vil være interessante - Den model ovenfor "HannsG 28" anbefalet eller f.eks. en 24 tommer Dell ultra sharp?

til omkring samme pris?

Ulrik