Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daswhise
Tænkte på, er der nogle der ved hvornår det kommer på markedet, og hvad prisen evt vil blive?
2 hurtige spørgsmål, til dem der er inde for området :)

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Stefan V
Da jeg så dit indlæg kiggede jeg lidt rundt på nettet. Her fandt jeg et par sider om skærmen og en release-dato i asien...
De nye modeller findes her:
Link
Release i asien:
Link

Jeg vil selv skyde på at modellerne kommer til dk senere i år. Prisen kommer jo nok til at være lidt pebret i starten ligesom de fleste andre Sony-tv ;)

Håber det gav en smule afklaring :)
Senest rettet af Stefan V 01 apr 2008, 22:29, rettet i alt 1 gang.
Af -jacob
Jeg mener at have hørt noget om, at der kommer en ny W model her til foråret. den skulle stadig ikke ha 100hz, så spørgsmålet er hvad der egentligt er ændret, andet end designet.

De interessante SONY modeller kommer nok først til sommer, hvoraf en af dem nok bliver en W4000 model.
Denne gang med 100hz og bravia engine 2, lige som deres X 4000 model, og forhåbentligt F 4000eller Z4000 (alt efter hvad den kommer til at hede på det europæiske marked) med ekstra tynd ramme.

Der er skriverier på nettet om at de store versioner af de nye X modeller nok kommer med LED teknologi der skulle give en markant bedre sort...
og nok en markant højere pris :(
Brugeravatar
Af Stefan V
Der står ellers på den ene side jeg har linket til at w4000 serien kører 120Hz...
Af -jacob
Ja, men af en eller anden grund lancerer SONY deres europæiske version af W uden 100hz. Det er jo meget sjovere hvis man kan få kunderne til at købe en af de dyrere modeller O_O

120hz er forbeholdt US og asien der jo kører 60hz normalt, hvor vi kører 50hz i europa, derfor får de europæiske modeller nok stadig kun 100hz teknologi.
Brugeravatar
Af Stefan V
Det må vi jo så lære at leve med:) Vi må jo bare krydse fingre for at det så kommer til at virke efter hensigten ;)
Af Daswhise
okay takker for alle svarerne. de har vær hjælpsomme :) men hvis de ikke er 100hz så det jo så ligemeget, eller så skal jeg hen og importere.
Af mca
-jacob skrev: 120hz er forbeholdt US og asien der jo kører 60hz normalt, hvor vi kører 50hz i europa, derfor får de europæiske modeller nok stadig kun 100hz teknologi.
Der skulle ikke være forskel på 100Hz og 120Hz teknologi, andet end at navnet er tilpasset markedet.

Et europæisk "100Hz" tv kan selvfølgelig interpolere fra 50Hz til 100Hz, men hvis det får et 60Hz signal så interpolerer det fint til 120Hz. 24Hz fra Blu-ray bliver også interpoleret til 120Hz på en skærm med et "100Hz"-klistermærke.

Det gælder ihvertfald Sony's skærme (har jeg hørt fra to forskellige Sony-pushere)
Af csloth
er det ikke nyt at dvb-c tuneren kan klare mpeg4? - det savner jeg på d3000 modellen.

Måske jeg skulle vente at se om de kommer med en 32", der både har 100Hz og DVB-C MPEG4-tuner... det ville være cool
Af nicolade
...at det var nyt at DVB-C tuneren kunne klare MPEG4, men det er det ikke. Jeg spurgte nede i HIFI-klubben, for jeg mente mit CA-modul skulle kunne klare både MPEG2 og MPEG4, men de sagde at MPEG4 jo allerede var indbygget. Og det har jeg også efterfølgende konstateret.

Så lige nu er vist kun 100HZ der mangler, jeg vil dog sige at i HD og BlueRay, der mangler jeg bestemt ikke noget 100HZ. Det står så pivskarpt og roligt, som jeg kun har set det f.eks. i computerspil, hvor der yderst sjældent er nogen for støj.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
nicolade skrev: Så lige nu er vist kun 100HZ der mangler, jeg vil dog sige at i HD og BlueRay, der mangler jeg bestemt ikke noget 100HZ. Det står så pivskarpt og roligt, som jeg kun har set det f.eks. i computerspil, hvor der yderst sjældent er nogen for støj.
100 Hz systemerne bør generelt ikke aktiveres på Blu-Ray materiale og specielt ikke hvis en skærm understøtter 1080p24 afspilning.

100 Hz er derimod ofte velegnet til Tv signaler og spil.