Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mike1601
Har søgt lidt på forumet men ikke rigitg fundet noget på dette TV.

Det har fået super anmeldelser men hvad siger I, og er der et bedre alternativ i denne prisklasse..

thank you...
8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv lige den søgning igen. Søg på "F86" - jeg får 26 hits, hvoraf flere af trådene har relevante oplysninger og bud på alternativer.
Af mike1601
jeg søgte på le40f86, tak for tippet!
Af aaroe
Jeg kigger også selv på F8'eren, og har endnu ikke fundet noget bedere alternativ i den prisklasse. Ved godt folk snakker om PX80'eren fra Panasonic, men plasma er vidst ikke så fedt til konsol, og det kommer jeg til at bruge en del.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget i vejen for at bruge et plasma-TV til konsolspil.
Af aaroe
yakken skrev:Der er ikke noget i vejen for at bruge et plasma-TV til konsolspil.
...men er vi ikke enige i, at LCD er klart bedere hvad angår spille konsoller ?

F.eks. Samsung F8 vs. Panasonic PX80
Af Frossenfisk
Der er allerede tusind tråde om det, men plasma er rigtig godt at spille på. Man behøver ikke længere bekymre sig om burn-in, responstiden er bedre på plasma end lcd (selvom de fleste lcd'er efterhånden er meget godt med her), osv osv.
Man kan nævne enormt mange fordele ved plasma, og den eneste ulempe jeg ser, er, at opløsningen som regel er lidt lavereend hos lcd, typisk 1024*768, altså lidt lavere end hvad man normalt kalder HD, 1280*720. Men efter min mening, og mange andre på dette forum, er det en lille pris i forhold til det langt overlegne billede. Håber det giver mening :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
aaroe skrev:...men er vi ikke enige i, at LCD er klart bedere hvad angår spille konsoller ?

Nej, det kan vi ikke blive enige om ;) Hvis du sidder klods op og ned af skærmen når du spiller, så kan du drage fordel af den højere opløsning, men hvis ikke, så er plasma stadig sagen. Og hvis du vil generelisere, så kan plasma jo også fås i fuld HD og så taber LCD endnu engang...
Af aaroe
yakken skrev:
aaroe skrev:...men er vi ikke enige i, at LCD er klart bedere hvad angår spille konsoller ?

Nej, det kan vi ikke blive enige om ;) Hvis du sidder klods op og ned af skærmen når du spiller, så kan du drage fordel af den højere opløsning, men hvis ikke, så er plasma stadig sagen. Og hvis du vil generelisere, så kan plasma jo også fås i fuld HD og så taber LCD endnu engang...
Ok, jeg sidder 3 meter fra skærmen.
Så det du siger er, at jeg er bedere tjent med en PX80 end en F8, uanset om jeg bruger den til konsol, computer tilslutning, TV eller DVD/Blueray?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal tættere på end 1.8 m for at få noget ud af fuld HD i disse størrelser og så snart der kommer bevægelse i billedet, så skal du endnu tættere på.

Ja, du vil være bedre tjent med et TV af bedre kvalitet, men med lavere opløsning.
Af aaroe
yakken skrev:Du skal tættere på end 1.8 m for at få noget ud af fuld HD i disse størrelser og så snart der kommer bevægelse i billedet, så skal du endnu tættere på.

Ja, du vil være bedre tjent med et TV af bedre kvalitet, men med lavere opløsning.
Det med full hd er jeg efterhånden klar over. Har læst en masse indlæg her på siden. Det eneste jeg ikke forstår er, at du siger at et plasma tv er lige så godt til computer og konsol tilslutning som et LCD tv... Synes jeg har læser præcist det modsatte, gang på gang...

Hvilket plasma tv vil du mene slår F8'eren, mht. computer og konsol tilslutning, i 10.000 kr. klassen ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du med "computerbrug" mener tekstbehandling, så er det ikke en TV-fladskærm du lede efter. Hvis du blot mener at du skal spille spil på den, bruge den som mediecenter til at se film fra computeren mv. så vil alle de plasma-skærme vi har på vores liste over anbefalinger være F86 overlegent.
Af aaroe
yakken skrev:Hvis du med "computerbrug" mener tekstbehandling, så er det ikke en TV-fladskærm du lede efter. Hvis du blot mener at du skal spille spil på den, bruge den som mediecenter til at se film fra computeren mv. så vil alle de plasma-skærme vi har på vores liste over anbefalinger være F86 overlegent.
Ja, jeg mener spil, film, billedfremvisning osv. Tekstbehandling har klarer jeg på kontoret... :)

Findes der nogen forhandlere, hvor man kan få lov til at se eksempelvis PX80'eren med en XBOX 360 tilsluttet ? Evt. hvis man selv medbringer konsollen...?
Af Frossenfisk
Jeg ved ikke hvor du bor, men umiddelbart ville jeg se om der ligger en TapeConnection tæt på hvor du bor. De plejer at være meget venlige, og man må som regel godt prøve at tilslutte udstyr man selv har med.