Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Montex
Har nu haft mit PX80 i 2 uger men har fundet ud af at der er en summen bagfra TV'et. Hvis lyden på TV'et er forholdsvis lav så kan man godt svagt høre det (sidder så også pt kun 1,5-2m fra det)

Er det normalt eller skal jeg kontakte Pana danmark? ;;)
Af ko
Det lyder som "coil whine" problemet, der også kan forekomme på computer skærme med interne strømforsyninger. Den summen kommer vist, når ståltråden, som er viklet omkring de keramiske spoler, ikke er 100% stram. Så sitrer de og summer. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det.

Hvis lyden er høj nok til at irritere dig, vil jeg betegne det som en defekt.
Af Montex
okay, og hvad skal jeg så gøre? Kontakte knot.dk eller pana danmark?
Af Smartzipants
Montex skrev:Har nu haft mit PX80 i 2 uger men har fundet ud af at der er en summen bagfra TV'et. Hvis lyden på TV'et er forholdsvis lav så kan man godt svagt høre det (sidder så også pt kun 1,5-2m fra det)

Er det normalt eller skal jeg kontakte Pana danmark? ;;)
Jeg synes virkelig ikke at kunne høre noget fra mit eget PX80... just for your info :0)
Af Lyngholm
Montex skrev:okay, og hvad skal jeg så gøre? Kontakte knot.dk eller pana danmark?
Mit bud ville være, at du skal kontakte forhandleren - det er ham der har solgt dig varen og derfor ham, der skal påtales overfor...

Bedst View,

Jesper
Af thomit
Det er vel helt normalt at plasma-skjermer summer litt?
Af SilverLine
thomit skrev:Det er vel helt normalt at plasma-skjermer summer litt?
Min siger ingen ting. Så tror ikke det er normalt...
Af keler
Min skærm kan kun høres hvis jeg tager øret hel bag skærmen, og slukker alt andet udstyr. Og så er det selvfølgelig værst ved lyse billeder. Det er helt normalt der er summen fra tv'et. Det skal dog ikke kunne høres fra normal siddeafstand IMO.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er næsten altid en svag summen fra plasma skærme, men hvis den generer fra normal afstand, kan det sagtens være en defekt. F.eks. i strømforsyningen.
Af JRN
Vil lige sige jeg ligger inde med samme problem, og min "summen" ligger faktisk på et irritabelt niveau.

Jeg var egentlig selv ved at oprette en tråd om problemet, men faldt over denne. Udfra jeres svar kan jeg forstå man skal kontakte knot.dk?

- JRN
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, men da de har Panasonic DK i ryggen, så vil de nok sende din forespørgsel videre til dem, så de kan troppe op på din adresse og se på det.
Af Montex
Nu har jeg endelig fået snakket med knot.dk som henviste mig til Infocare i Odense (bor selv i Odense). Har så ringet til Infocare 10 gange (uden at komme igennem), sendte så en mail til dem med at de skulle ringe mig op (der gik så en uge før de gjorde det). De kan godt hente tv'et men hvis de ikke finder nogen fejl på tv'et så vil det koste mig omkring 300 i gebyr fra infocares side og 600 for fragten... Jeg har så indtil videre aftalt at jeg selv kommer forbi med det, men kan bare ikke helt forstår at det skal være så besværligt (lige så besværligt som alle andre random garanti/service aftaler - eller hvad man kalder det :D )

Nu siger i at knot.dk er "godkendt" af Panasonic DK, og at de kan troppe op på min adresse. Hvordan fixer man det? Kunne være rigtig fint hvis de kunne komme forbi og med det samme sige om den "summer" for meget eller om det er normalt. Hvem skal man kontakte for at få sådan en aftale i hus? Nemlig ikke speciel imponeret over de infocare, og de har ikke engang haft fingre i tv'et endnu ;;)
Af Tux
Det lyder ringe... Folk roser jo netop de godkendte panasonic forhandlere fordi man får onsite service, og det du beskriver er jo langt fra onsite.. Eneste formildende omstændighed er at det ikke er 100% sikkert de vil kalde det en defekt..
Af Montex
Ja, men da for dårligt at der skal gå en uge før man hører noget fra dem + at det er fuldstændig umuligt at komme igennem på telefon. Ringede et par gange, og fik så endelig at vide at jeg var nr. "0" i køen og vil blive stille om til en medarbejder, hvorefter der skete intet. Lade på og så var jeg nummer 2 i køen, hvorefter jeg opgav og sendte en mail, som de var en uge om at svare på :( Men er det virkelig måden at gøre det på? Kan man ringe direkte til en panasonic service afdeling eller er det de 3. parts serviceværksteder som de anvender?