Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er den glade ejer af et nyt Samsung 46" LE-46M86BD LCD men når jeg sætter min denon(dvd) 1940 til at sende et 1080i og p signal igennem mit HDMi kabel så begynder billedet at hoppe lige med det samme.
(Denon 1940 samt hdmi kabel er købt i HiFi-Klubben så de ved havd de snakker om.) Denon'en er købt fordi den billedskalerings processor i den er meget bedre en den indbyggede i samsung-skærmen.

Har haft min denon tjekket igennem på andre FullHD fjernsyn med succes.
Bl.a en ældre model af en samsung 46".
Har prøvet med andre HDMI kabler Uden succes
Har prøvet på et andet Samsung 46" LE-46M86BD LCD med det samme problem.

Mit spørgsmål lyder således, Er det mon samsung der har fucket op i det og kan en evt firmware opdatering eller lign. hjælpe på problemet??

Har snakket med samsung danmark men de kender ikke til problemet, heller ikke HiFi-klubben eller den forhandler jeg har købt mit tv ved.

Håber i kan hjælpe for ville ikke af med mit nye fjernsyn for en anden modeltype end M86/87

Mvh Ponator
:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som en generel modelfejl, men hvis Samsung selv ikke har nogen opdatering til TV'et og ikke kender til fejlen (medgivet - deres kundesupport aner nok ikke noget om det alligevel) så lyder det som en lang tur op ad bakke.
Af dappergoat
Jeg har selv et Samsung le40m86 og en denon 1930 (mener jeg), og har nøjagtig samme problem når jeg bruger hdmi scaleren!

I hifiklubben i esbjerg hvor jeg har købt dvd afspilleren sagde de self at det var fjernsynet, da de havde oplevet det i et andet tilfælde også! Men de kunne ikke sige hvad præcist der var galt!

Jeg bruger så nu min dvd afspillet via komponent udgangen istedet! aner ikke hvad der er galt!

Men ja det er mega mærkeligt, for fjernsynet kan jo fint vise full hd via hdmi fra en computer, vga fra en computer og komponent fra xbox! så det er bare trælst den ikke vil via hdmi fra denon dvd'en!
Af Ponator
Tror muligvis det er fordi at denonén levere et signal som samsungen ikke kan håndtere. fx hvis den sender 1080p med 60hz og fjernsynet kun kan levere 50hz.
bare en tanke men har ikke kigget på specs...

Vi må vidst bare leve med fejlen, men køre med 720p fra min denon og lader min samsung klare resten af opskaleringen og jeg må sige "damn er stadig et pisse flot billed selvom omstændighederne ikke er i top..."
(taget i betragtning af at kilden er på 480p(dvd) og bliver skaleret op til 1080p :D
Af Zacho
Prøv evt. at skrive til [email protected] og spørg om de kender til det.. De laver autoriseret service på Samsung alligevel.. Man kan jo være heldig at de kender til det.