22. jan 2023, 19:12
#349224
- Hvis det er efter logikken 'hvad det koster at udvikle spillet', så burde Cyberpunk 2077 og Red Dead Redemtion jo koste pænt over tusinde kroner og Star Citizen komme til at koste pænt over 4-5000 kr i forhold til spil som The Last of US 2 og Horizon forbidden West som ellers også ligger i den dyre ende budgetmæssigt og koster 600 kr - og rigtigt mange andre spil burde så ligge markant lavere.
Spilstudierne laver naturligvis spil for at tjene penge, det er fair nok - og hvis folk vil give 600 kr som prisen for et underholdningsprodukt på day 1 (hvor spillene ofte ikke er helt færdigstøbte) som man kan hygge sig med hen over en weekend eller en uges tid eller to (afhængigt af antal daglige spilletimer), så fred være med det. Det er kun godt for spilstudierne og jeg kan i det perspektiv kun glæde mig over at der er folk der er indstillede på at betale de dyreste priser, mens jeg selv er mere tålmodig og gerne køber spil (og film for den sags skyld) på udsalg eller coupon, idet jeg personligt er jeg mere thrifty i forhold til mine spil og filmpriser og hellere bruger mine pengene på mere længerevarende goder (f.eks. det udstyr spillene skal spilles på og høres eller ses med). Spiludviklingen er i dag generelt blevet dyrere, javel, men samtidig er markedet også vokset ret meget (jævnfør statistikkerne), så der er med andre ord igen naturlov der siger hvad et spil bør koste ud over hvad det er muligt at sælge dem for - og i det perspektiv er det jo så kun godt at der eksisterer begge de kundesegmenter vi tilhører hver især. Det afhænger jo nok i endnu højere grad af salgstallene om det kommer til at løbe rundt eller ej.
Når man køber spil på Steam, Epic game store og mange andre fra Europa, så betales der fuldstændigt de samme procenter i afgifter, som når man køber på den Europæiske del af Playstation Store - Der er der ingen forskel.
Spilstudierne laver naturligvis spil for at tjene penge, det er fair nok - og hvis folk vil give 600 kr som prisen for et underholdningsprodukt på day 1 (hvor spillene ofte ikke er helt færdigstøbte) som man kan hygge sig med hen over en weekend eller en uges tid eller to (afhængigt af antal daglige spilletimer), så fred være med det. Det er kun godt for spilstudierne og jeg kan i det perspektiv kun glæde mig over at der er folk der er indstillede på at betale de dyreste priser, mens jeg selv er mere tålmodig og gerne køber spil (og film for den sags skyld) på udsalg eller coupon, idet jeg personligt er jeg mere thrifty i forhold til mine spil og filmpriser og hellere bruger mine pengene på mere længerevarende goder (f.eks. det udstyr spillene skal spilles på og høres eller ses med). Spiludviklingen er i dag generelt blevet dyrere, javel, men samtidig er markedet også vokset ret meget (jævnfør statistikkerne), så der er med andre ord igen naturlov der siger hvad et spil bør koste ud over hvad det er muligt at sælge dem for - og i det perspektiv er det jo så kun godt at der eksisterer begge de kundesegmenter vi tilhører hver især. Det afhænger jo nok i endnu højere grad af salgstallene om det kommer til at løbe rundt eller ej.
Når man køber spil på Steam, Epic game store og mange andre fra Europa, så betales der fuldstændigt de samme procenter i afgifter, som når man køber på den Europæiske del af Playstation Store - Der er der ingen forskel.
PC: 9800X3D,RTX 5090 OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K