Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tga
Hej.

Hvordan får jeg nemmest billeder fra pc over i tv/px80.

Har godt nok tænkt på at købe et sd kort på 4gb, men det tager sgu for lang tid at kopiere dem over. Skal jeg have fat i et kabel, og koble pc til? hvad hedder det kabel, hvis det er?

Mvh Thomas.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HDMI eller VGA. Med HDMI skal du have en DVI->HDMI adapter til dit grafikkort. Husk på at et PX80 ikke har korrekt aspektratio til at vise billeder 1:1 fra en PC i det skærmens opløsning er på 1024x768 hvilket er et 4:3 format og skærmen fysisk er 16:9 format. Det er en konsekvens af de aflange pixels som plasmaskærme ofte har.
Af tga
Hedder det bare et VGA kabel, og vil det være noget større problem at få det til at virke, tænker på om der er noget opsætning?
Af tosa
ja, det hedder bare VGA kabel, hvis du vil vælge den analoge løsning. Den digitale hedder HDMI kabel.

Jeg tror opsætningen er nemmest ved VGA (det var det for mig selv, men er det jo selvfølgelig ikke nødvendigvis for andre). Men ja, der er nogen opsætning på computeren - du skal slutte 2 skærme til i softwaren som fulgte med dit grafikkort, og vælge dualview (jeg kunne selv bruge clone, da jeg havde VGA kabel - men det kan være det kunne lade sig gøre, fordi jeg bruger analog overførsel fra computer til monitor).
Af mortena1980
Jeg så en klip fra min bærbar på min px80, og det så fint ud for mig. PX80'eren kunne fint op/nedskalere billedet, så for mig er det ikke et problem.

VGA-kabel, er det det, man tilslutter til en scart-adapter?
Af tga
Tak for svar allesammen.

Man kunne vel også "bare" købe den ps3, så skulle "problemet" vel være løst :)
Af tobey17
Er der nogen som ved hvordan man får billedet op på tv'et.

Jeg bruger nemlig hdmi...

Og trykker da også output på pc til hdmi.. men det er ligesom pana'en ikke registerer min pc..
Brugeravatar
Af Stefan V
tobey17: Har du sat grafikkortet til at vise signalet på begge skærme?
Hvordan har du sat den på output, og hvilket windows bruger du? Jeg kan hurtigt lige give dig nogle forslag til hvordan du evt også kan prøve. Jeg tvivler nemlig på at det er dit TV der ikke kan finde signalet ;)
Husk:
HDMI overfører både lyd og billede, hvorimod VGA og DVI ikke gør :)
Af tosa
tobey17 skrev:Er der nogen som ved hvordan man får billedet op på tv'et.

Jeg bruger nemlig hdmi...

Og trykker da også output på pc til hdmi.. men det er ligesom pana'en ikke registerer min pc..
Det er heller ikke pana'en der skal registrere din PC, det er din PC der skal registrere pana'en.

Så PC'en skal sættes op til dualview, når TV'et er forbundet. og så skal TV'et selvfølgelig stå på den rigtige HDMI indgang ;)