Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal straks indrømme, at vi virkelig snakker småting her. Men når man får sin nye PX80er ind er det klart, at man den første uge sidder og analyserer og vurderer alt på skærmen.. leder efter pixelfejl og andre småting. Nu har jeg så lagt mærke til følgende:

Det virker som om der er noget meget, meget svage(næsten ikke til at se) streger i billedet og det kunne virke som om de nærmest "ruller opad". Det er tydeligst hvis en del af billedet er lidt lysere i farverne og man skal anstrenge sig for at se det. Men når man først har fået øje på det, og har vænnet sig til at kigge efter det, så kan man stedfæste det en del steder.

Jeg har pt. kun set TV med analogt signal fra TDC kabeltv. Ærgeligt talt synes jeg at have set noget tilsvarende på en del TV tidligere og der var det klart tydligere. Nu bider jeg bare mærke i det fordi man har fået en ny skærm ind af døren(som ellers står rigtigt godt).

Er dette bare sådan en standard "ting" der er på TV ?
Af Rasmusdc
tror ikke du skal være nervøs, har også observeret det på både sagem 60 og så den nye HDTV boks, skyldte skylden på mit TV´s ANALOGE indgang, men da det også er over HDMI i mindre grad, og KUN over TDC´s bokse, ikke over noget Andet.. så giver jeg dem skylden, og tror det er korrekt, også sjovt min SAGEM har det i selve billedet, men kører jeg menuer så står de SKARPT uden det rullende linier, så kan være de har et urent signal et sted fra deres side.
Af Smartzipants
Rasmusdc skrev:tror ikke du skal være nervøs, har også observeret det på både sagem 60 og så den nye HDTV boks, skyldte skylden på mit TV´s ANALOGE indgang, men da det også er over HDMI i mindre grad, og KUN over TDC´s bokse, ikke over noget Andet.. så giver jeg dem skylden, og tror det er korrekt, også sjovt min SAGEM har det i selve billedet, men kører jeg menuer så står de SKARPT uden det rullende linier, så kan være de har et urent signal et sted fra deres side.
Ok... jeg kører dog ikke over nogen boks, men blot "normalt" tdc kabel fra antennen. Men du mener så tdcs signal generelt? Antog jeg også selv. Idag prøvede jeg med en DVD og der kunne jeg ikke se noget. Her til aften hvor jeg har sat mig foran TVet kan jeg slet ikke se noget problem fra sofaen.

Tror også det er signalet på denne baggrund.