Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Krusty skrev:
sbn skrev:Bad news, pludselig koster skærmen kr 4.959,00 i stedet for de 4649...

Når man klikker videre til indkøbskurven står der

"20% rabat på 2408WFP
Udløber 30. april 2008"

Hvor der tidligere stod 25% rabat (som andre i tråden også nævner)

Er det bare mig eller er dette direkte fusk med tilbudene? Håber da lidt der er en fejl fra Dells side, og at de ikke bevidst lover rabatter som de pludselig justerer ned igen, tvivler i hvert fald på lovligheden heraf.
Det skiftede den. 1 april fra 25% til 20% så det er ikke en fejl fra Dells side..
Bare lidt pusigt,at de så ændrede tilbudet mellem d 26-3 og d 27-3 ! ! ?

Har forøvrigt lige bestilt en . . !
Af Barium
Har fået min 2408WFP, og må indrømme jeg er imponeret. Billedet står flot, omend den først skal kalibreres en smule.

Men så skete det jo så, at jeg ville spille et spil, ikke at det sker så tit, men en gang imellem sker det dog. Jeg har ikke en super computer så at spille i 1920 x 1200 var ikke en mulighed. Og af mærkelige årsager har DELL valgt kun at lade skærmen understøtte én 16:10 opløsning (som ko også skriver).

Dette er lidt mærkværdigt da man skulle mene folk oftere ville benytte 1680x1050 osv. end de tilsvarende 4:3 formater. Min nvidia driver vil ikke lade mig skalere, så jeg kan kun køre enten 1920x1200 eller køre et 4:3 format, hvilket jeg gerne undgår. Nogen der har en løsning?
Af ko
Barium, der burde være en løsning på dit problem.

Hvilket nVidia kort kører du med, og bruger du drivere af nyere dato?

Du kan se hvordan det burde tage sig ud, på det her billede. Med de indstillinger bliver alle opløsninger skaleret korrekt.

Som en sidebemærkning: Er din 2408WFP skærm også lysere i venstre side, dette ses bedst ved meget mørke grå farver, der dækker hele skærm arealet. Det er svært at se ellers.

[img]http://www.aether.dk/priv/nVidia_scaling.jpg[/img]
Af Barium
ko skrev:Barium, der burde være en løsning på dit problem.

Hvilket nVidia kort kører du med, og bruger du drivere af nyere dato?
Jeg benytter et Geforce 6800 GT, jeg opdaterede drivere for få dage siden, har ForceWare version 169.21.
ko skrev:Du kan se hvordan det burde tage sig ud, på det her billede. Med de indstillinger bliver alle opløsninger skaleret korrekt.
Jeg har sat mine indstillinger som jeg kan se du har gjort det i NVIDIA kontrolpanelet. Men når jeg prøver at tilføje en ny opløsning som f.eks. 1680x1050 til brugerdefinerede opløsninger vil den ikke lade mig teste, og derfor heller ikke tilføje opløsningen.

Jeg kan heller ikke vælge 1680x1050 ved at klikke ved "Current resolution", eller for den sags skyld via standard måden i Windows.

Jeg bruger Dells driver til skærmen, (version 1.0.0.0 fra 12-09-2007).
ko skrev:Som en sidebemærkning: Er din 2408WFP skærm også lysere i venstre side, dette ses bedst ved meget mørke grå farver, der dækker hele skærm arealet. Det er svært at se ellers.
Jeg har ikke bemærket at den skulle være lysere i den ene side, har efter du skrev det forsøgt med forskellige mørke baggrunde lige fra middel blå og grå til helt sort, og der er ingen lyse områder.

Er faktisk meget imponeret over hvor ens lyset er.
Af ko
Jeg ved ikke, hvorfor du ikke har de opløsninger tilgængelige. Kortet burde understøtte dem. Måske andre kan kaste lidt lys over dette?

Med hensyn til jævnt/ujævnt baggrundslys, så tror jeg måske lige at jeg skal have fat i Dell, så de kan sende mig en ny skærm. Jeg kan leve med min, som den er, men de skal ikke slippe, hvis de kan producere dem med helt jævnt baggrundslys.

(edit:) Ved nærmere eftertanke, gider jeg faktisk ikke rekvirere ombytning på nuværende tidsunkt, da jeg bare risikerer at få en skærm, der er endnu værre (Det er som sagt, ikke et graverende problem jeg har). Så er der også det, med afhentning/levering af skærme, hvor jeg bliver nød til at gøre dette på mit arbejde (+transport frem/tilbage), da de jo ikke kan finde ud af, at servicere privat personer på tidspunkter, hvor normalt arbejdende folk er hjemme. Så Dell vinder for nu... Men hvis der kommer en ny revision af skærmen senere i år, vil jeg overveje det igen...

På Dell's forum, er der en del skriverier omkring 2408WFP og der er nogle der mener, at de burde lave "recall" på skærmen og erstatte med nye eksemplarer, da der er utroligt mange problemer med den første revision af disse skærme. Den debat tror jeg lige jeg vil blande mig lidt i.
Af Barium
ko skrev:Jeg ved ikke, hvorfor du ikke har de opløsninger tilgængelige. Kortet burde understøtte dem. Måske andre kan kaste lidt lys over dette?
Der er vidst ikke andet for end at hive fat i Dell og høre dem, højest sandsynligt er der en driver jeg mangler et sted, men jeg kan ikke komme på hvad.
ko skrev:Med hensyn til jævnt/ujævnt baggrundslys, så tror jeg måske lige at jeg skal have fat i Dell, så de kan sende mig en ny skærm. Jeg kan leve med min, som den er, men de skal ikke slippe, hvis de kan producere dem med helt jævnt baggrundslys.

(edit:) Ved nærmere eftertanke, gider jeg faktisk ikke rekvirere ombytning på nuværende tidsunkt, da jeg bare risikerer at få en skærm, der er endnu værre (Det er som sagt, ikke et graverende problem jeg har). Så er der også det, med afhentning/levering af skærme, hvor jeg bliver nød til at gøre dette på mit arbejde (+transport frem/tilbage), da de jo ikke kan finde ud af, at servicere privat personer på tidspunkter, hvor normalt arbejdende folk er hjemme. Så Dell vinder for nu... Men hvis der kommer en ny revision af skærmen senere i år, vil jeg overveje det igen...

På Dell's forum, er der en del skriverier omkring 2408WFP og der er nogle der mener, at de burde lave "recall" på skærmen og erstatte med nye eksemplarer, da der er utroligt mange problemer med den første revision af disse skærme. Den debat tror jeg lige jeg vil blande mig lidt i.
Held og lykke med belysningen, håber du får løst det. Håber så sandelig også jeg får løst mit, det er så dejlig en skærm, er jo lidt trist når man så finder et skår i glæden på den måde.
Af Barium
Vil lige tilføje noget til mit problem ang. opløsningen. Jeg har nu prøvet at bruge mit standard analog VGA kabel istedet for DVI (via DVI til VGA), og her kunne jeg sagtens se og bruge opløsninger som 1280x800 og 1680x1050 udover 1920x1200, problemet er altså når jeg bruger DVI.
Af viezel
OMG!

Så skete det også for mig. Her gik jeg og troede at Dell er kvalitet, og sådan en skærm med PVA panel er tha shit, når man kaster grafik sammen til dagligt.

Har også det omtalte grønne område lige over midten af skærmen.

Fellix - Fik du noget ud af dit bytteri med Dell. ??

Overvejer nemlig kraftigt at sende den retur. Kan sq ik lave grafik på denne her skærm.
Af ko
Barium, prøv de nyeste beta drivere fra nVidia, de skulle fixe alle problemer med nVidia skalering og manglende opløsninger, ved brug af DVI under Windows XP.

Jeg bruger selv Vista of har ingen problemer med 169.25 WHQL driverne.

En af mine venner havde heller ikke andre 16:10 opløsninger end 1920x1200 på hans Samsung 245B, men den nyeste beta driver til XP fixede alle de problemer og der kan nu bruges nVidia skalering og andre 16:10 opløsninger, som fx 1440x900.

----

viezel, det lyder ikke så godt :( Jeg har ikke så meget tiltro til Dell mere, specielt ikke, efter at have læst deres eget monitor forum og diverse oplevelser fra folk på det store internet.

Jeg ved godt at folk er mere tilbøjelige til at dele en dårlig oplevelse, men Dell har seriøse problemer med deres kvalitet. Bare se de oplevelser en meget begrænset flok brugere her, har med 2408WFP.

Jeg tør simpelthen ikke at få byttet min, og lever med, at den er lidt lysere i venstre side ved meget mørke farver. Jeg venter på at høre fra Dell, vedr. en ny revision af 2408WFP. Det er som at spille i et lotteri med de skærme... totalt langt ude.
Af Barium
ko skrev:Barium, prøv de nyeste beta drivere fra nVidia, de skulle fixe alle problemer med nVidia skalering og manglende opløsninger, ved brug af DVI under Windows XP.

Jeg bruger selv Vista of har ingen problemer med 169.25 WHQL driverne.

En af mine venner havde heller ikke andre 16:10 opløsninger end 1920x1200 på hans Samsung 245B, men den nyeste beta driver til XP fixede alle de problemer og der kan nu bruges nVidia skalering og andre 16:10 opløsninger, som fx 1440x900.
Tak for tippet ko, de nyeste beta drivere løste problemet. Kører nu version 174.74 beta og de virker.
Af SniperKingDK
Jeg har prøvet at kigge i denne tråd, og de amerikanske brugeranmeldelser, men jeg kan ikke se nogen steder hvilken rev. det drejer sig om?
Jeg modtog min 2408 i onsdags, men har ikke åbnet den endnu. Den har rev. A01, og jeg går udfra der findes en A00 som på 2407'eren.

Jeg havde egentlig tænkt mig at give min datter min 2407, og så selv bruge 2408'eren, men hvis den er dårligere, så kan det være lige meget. Min nuværende er perfekt i farver, og den er ikke lysere i den ene siden.

SniperKingDK
Af viezel
Nu har Dell så hentet min skærm og jeg har fået en ny. Det grønne område er væk, men bunden af min skærm er rødeligt.

Nu er jeg ret ny med PVA panelet, har kun haft TN paneler før, så jeg ved ikke om dette er normalt??

Synes den er ekstrem i farverne og har forsøgt mig både med sRGB og custom RGB indstillingerne, sRGB indstillingen giver matte og udvasket farver, hvor custom RGB giver fuld gas på farverne.

Jer der er glad for jeres 2408, hvor har I skift farverne på, og har I også det rødelige skær i bunden af jeres skærm?
Af Jasser
SniperKingDK, De 2 stks jeg har fået returneret var begge Rev 00.

Da jeg venter på nr. 3 som forhåbentlig er uden fejl, glæder det mig hvis der nu findes en Rev. 01.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9