Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KlausRose
Hej alle,

Vi har købt et Panasonic JZ980 55” og sat den sammen med Google TV 4K.

Jeg oplever at skærmen engang i mellem blinker sort og efterfølgende ændres farverne på skærmen.
Den er sat til Dolby Vision IQ.

Er det metoden den indstiller farverne på?
Oplevede det primært da jeg skiftede fra at se serie til feks fodbold.

Jeg er lidt I tvivl om hvad det kan skyldes, at den blinker sort. Nogle gode ideer?
Det kan måske godt være. Jeg synes umiddelbart den konstant anvender Google TV, så troede egentligt den konstant var på Dolby Vision altså HDR og ikke skifter over til SDR.
Hvor kan jeg tjekke det?
Af jkn789
du skriver du ser fodbold og det er ikke i HDR.
Når noget vises i dolby vision, står det kortvarig i øverste venstre hjørne af skærmen og hvis det er hdr kan du også se det ved at trykke på menu, billede, så kan du se hvilken billede profil tv kører på. Der vil stå HDR eller dolby vision.
vil anbefale du bruger billede profil professionel 1 og dolby vision dark.
du kan kun skifte mellem dolby vision profil når du ser noget i dolby vision.
Umiddelbart står den altid på Dolby Vision ligemeget hvad vi streamer via Google TV.

Jeg tror måske det var det Vision IQ som gjorde den kalibrerede indstillingerne. Har ikke oplevet det siden jeg skiftede til Dolby Vision Dark.

Kunne ikke finde professionel 1

Tak for de foreløbige svar!
Af jkn789
så er det fordi du ikke har slået match content til på dit Google tv, hvis match content er slået fra, vil alt indhold blive vist som HDR. Hvilket ikke er optimalt.
prøv at tjekke dit Google tv, og når du har slået match content til skulle du gerne kunne se billede profil professionel 1 som en mulighed når du ser feks fodbold eller andet som ikke er HDR.