Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det må være diskuteret tusinde gange men har søgt og ikke fundet klart svar.

jeg har endelig fået brændt en breakin dvd(dvs. cd, som åbenbart var det eneste jeg kunne få til at virke på min skod DVD). nu står den og kører fint med diverse farver som skifter med et interval på ca. 1 min..... jeg har følgende spørgsmål

1) Hvor længe bør man kører den ? (hørt alt fra 5x20 timer til 3x8 timer)

2) Hvor "lang" er DVDen(den fra recordere) i tid? (...skal indrømme at den kører på den billigste denver DVD ever, da jeg endnu ikke har fået bestemt mig for ny HDD/DVD/BR/etc ... og jeg kan ikke få den til andet end afspille så ved ikke hvor længe før den stopper og repeat får den bare til at repeate samme farve)

3) bør plasma være indstillet med max styrke på kontrast/lys/etc ? eller hvorledes?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle disse ting er vist forklaret i den tråd der indeholder linket på recordere.dk. Da jeg ikke har adgang til deres forum længere vil jeg ikke besvære mig med at lede trådene igennem - den må du selv klare.
Af Smartzipants
yakken skrev:Alle disse ting er vist forklaret i den tråd der indeholder linket på recordere.dk. Da jeg ikke har adgang til deres forum længere vil jeg ikke besvære mig med at lede trådene igennem - den må du selv klare.
Modtaget. jeg forventer heller ikke I/du leder i tråde.... var blot hvis nogen havde det frisk på hjernebarken ,0)

har søgt i tråde både her og recordere uden held endnu... søger blot videre ...

tak for svar :0)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var nu ikke af modvilje, men efter et kontrovers så har jeg ikke adgang til deres forum eller søgefunktionen længere.
Af tosa
what, kan man alligevel blive banned der. Nogle af de indlæg jeg har læst der som ikke har resulteret i en banned bruger, har da fået mig til at tro, at de bare modificerede sprog som gik langt over grænserne.

Men hvad f***** har du skrevet/gjort for at blive forment adgang der?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som sådan ingenting, men indehaverne af recordere.dk mener at flatpanels.dk og recordere.dk er to uforenelige størrelser. Jeg vil ikke gå nærmere ind i detaljerne her, men blot beklage at man har taget sådan på vej over vores tilstedeværelse på siden.
Af tosa
Ja, det er da skidt. JEg ser dem som komplimentære og ikke konkurrerende. Selvfølgelig er der sponsorer mv., men det bør da ikke betyde at en admin fra det ene sted ikke kan skrive indlæg det andet, hvis han/hun bare ikke refererer til sponsorer åp sit eget site i et indlæg på det andet.
Af keler
Jeg lod bare min køre hver nat i en uge. altså ca. 8 timer hver nat. Den kan sikkert køre hele tiden, det ved jeg hvert fald flere har gjort. Kan ikke helt huske om den selv repeater, men ellers skal du bare slå "loop" til på din dvdafspiller.

Ang. indstillinger så skal alt være på ca. 40-50% og alle billedforbedringsteknikker skal slås fra.

:)

Huske indstil alle indgange seperat, hvis ikke dit tv gemmer een kanals indstillinger på alle indgange.
Af tobey17
Nogen der ved hvad den bedste indstilling vil være..

Har nu kørt tv'et over 100 timer. Kan da godt se billedet bliver bedre..

Men hvad er den optimale indstilling..