Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af js
Hej folkens

Jeg er, som så mange andre, ved at kigge efter nyt tv. Indtil videre er jeg kommet frem til, at Samsungs LE37M8 serie måske bliver mit valg.

Intet er dog besluttet endnu, så derfor vil jeg høre, om der er nogle åbenlyse alternative jeg også bør kigge efter (pånær PX70/PX80)?

Jeg hælder mest til en at de "kendte" mærker. Dvs. Sony, Philips og Samsung (jeg ved godt der findes flere). Philips har jeg valgt at se bort fra, da flere folk har meldt ud omkring brummen og hyletoner og netop støj er årsagen til, at jeg skifter min CRT-skærm ud.

Jeg kender ikke noget til de forskellige modeller fra Sony, så jeg håber på et par forslag her. Hvordan er fx. P3000 og P3020 i forhold til Samsungs M8?

Jeg går primært efter en 37", da jeg vurderer at det rent størrelsesmæssigt vil passe bedst til min placering. Brugsmæssigt er det primært TV (HD box fra YouSee), samt PC-adgang og en smule xbox (ikke 360).
Jeg ved ikke hvordan tekst-størrelsen på en 1920x1080 opløsning fra computeren er på 3m afstand. Er det her bedre at vælge en 720-løsning?

På forhånd tak
Af js
Bør man evt. vente til maj, hvor Samsungs 6-serie kommer? Gad vide hvad sådan en ny model prismæssigt lander på.