Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ghidora skrev: 25 nov 2022, 09:40 Det er da klart at man anbefaler de billigste produkter med den bedste billede kvalitet.

Det er da i forbrugernes interesse!
LG hører på ingen måde med til 'produkter med den bedste billede kvalitet' (uanset om deres tv koster 1000 eller 1500kr. mindre end andres på tilbud) Ghidora...og slet ikke når der f.eks. er tale om sd kavlitet
Fcjunkies skrev: 25 nov 2022, 06:59 Jeg syntes at det er underligt at svine en side til som leverer super gode test på skærme ganske gratis.

Men se #0 om du kan få bedre information andre steder. Du er jo ikke tvunget til at bruge denne side.

det er helt et 100% super fedt at du mener at flatpanals 'leverer super gode test på skærme' - men det er ikke alle som gør det/som deler dit synspunkt

at bruge 'ikke tvunget til (hvad det nu skulle dreje sig om)' bare fordi man er uenig m.m. er på ingen måde ensbetydende med at man skal tie stille, finde/gå et andet sted osv. - kritik kan hjælpe og gavne ofte meget mere end det modsatte Fcjunkies...
allo skrev: 25 nov 2022, 11:58 du har - og det fra dag 1, pimped HDMI 2.1 helt hjernedødt - år efter år har du brugt det som et af hovedargumenter - hvor INGEN kunne bruge det til noget som helst - INGEN - men efter din mening så var (og stadig er) det, det vigtigste hver gang man stod over for et valg
Der er millioner af forbrugere med PS5 og Xbox Series S, der kan bruge 4K120 og VRR. Yderligere millioner PC-ejere, der kan bruge VRR. Millioner af ejere af billigere konsoller der kan bruge ALLM. Millioner af yderligere folk, der kan bruge eARC til soundbarer og receiver.

Folk køber ikke et TV for kun at bruge det på købstidspunktet. I gennemsnittet udskifter folk TV hvert 7-8. år sidst jeg tjekkede, og TV'et får ofte lov til at køre videre i et andet værelse.

allo skrev: 25 nov 2022, 11:58 tuning som i: billede, farver m.m. (gengivelse af nævnte)
Det kommer vi da altid omkring. Der er et helt afsnit dedikeret til dette i vores anmeldelser kaldet 'Kalibrering' og vi giver også vores forslag til indstillinger.

allo skrev: 25 nov 2022, 11:58 der er forskel på div. processorer (om det er LG's alpha eller Philips's P5 etc.) og der er også forskel på hvordan motion ser ud på div. OLED - at for dig det er lig med 'meget lille relevans' - det er selvfølgelig helt ok...- men for dem som giver flade 25 øre for noget godt så har og betyder det mere end 'meget lille relevans' (især når langt de fleste - i den virkelige verden, stadigvæk ser primært tv i sd...)
Hvis man primært ser tv i SD, så er det nok ikke her på siden, man finder man hjælp, og det er vi OK med. Flatpanels henvender sig til entusiaster i anmeldelser og på resten af siden til folk, der søger råd, vejledning og nyheder. Vores anmeldelser fungerer som grundig dokumentation for det, som vi går ud og anbefaler til den bredere befolkning.

Vi giver en anbefaling til, hvordan man sætter motionsystemer for at undgå 'stutter', i vores forslag til kalibrering.
allo skrev: 25 nov 2022, 12:06
Ghidora skrev: 25 nov 2022, 09:40 Det er da klart at man anbefaler de billigste produkter med den bedste billede kvalitet.

Det er da i forbrugernes interesse!
LG hører på ingen måde med til 'produkter med den bedste billede kvalitet' (uanset om deres tv koster 1000 eller 1500kr. mindre end andres på tilbud) Ghidora...og slet ikke når der f.eks. er tale om sd kavlitet
Selvfølgelig hører LG OLED TV med i klassen for bedste billedkvalitet. Hvad er det dog for noget ustyrligt vrøvl... Det gør OLED TV fra Sony, Panasonic, Philips og Samsung også.
allo skrev: 25 nov 2022, 11:58
Rasmus...du anbefaler LG ikke 9 ud af 10 men 95 ud af 100 gange...og det helt blankt...
Så altså i 95% af tilfældene i stedet for 90% ? Kæmpe forskel O_O :D

Hvad enten vi snakker flatpanels, rtings, HDTV eller lign., så er alle anmeldere enige i at forskellene mellem de forskellige producenter hvad angår billedbehandling mv. er at finde i små procenter. Det er entusiasterne der kan se en forskel i Sonys motion handling, i Panasonics farvegenvigelse osv. For langt hovedparten af forbrugerne er disse forskelle for små til at man ikke bare bør vælge den billigste model. Dette site og forum henvender sig i højere grad end f.eks. HDTV og rtings til en bredere skare af forbrugere der søger råd og vejledning.

Jeg kan godt følge dig i at HDMI 2.1 har fået for meget opmærksomhed, men det gælder ikke kun her på siden.

Stor ros til Torben og Rasmus herfra - I gør et godt stykke arbejde.
Hanga skrev: 25 nov 2022, 12:30 Så altså i 95% af tilfældene i stedet for 90% ? Kæmpe forskel O_O :D
det er det bedste bevis på at Rasmus anbefaler LG frem for andre mærker (og det var det som var pointen bag 'ikke 9 ud af 10 men 95 ud af 100 gange')

Hanga skrev: 25 nov 2022, 12:30 Hvad enten vi snakker flatpanels, rtings, HDTV eller lign., så er alle anmeldere enige i at forskellene mellem de forskellige producenter hvad angår billedbehandling mv. er at finde i små procenter. Det er entusiasterne der kan se en forskel i Sonys motion handling, i Panasonics farvegenvigelse osv. For langt hovedparten af forbrugerne er disse forskelle for små til at man ikke bare bør vælge den billigste model. Dette site og forum henvender sig i højere grad end f.eks. HDTV og rtings til en bredere skare af forbrugere der søger råd og vejledning.
ikke desto mindre så der er forskel Hanga...og LG ligger i bund når det gælder alt...fra motion til gengivelse af farvene (igen: især når man ser sd), lyd m.m.

mange (som i: mange-mange) som søger hjælp her på siden har nul og nix forstand på ting og det som der bliver fokuseret på og anbefalet (igen: helt blankt og 9 ud af 10 gange) her på siden hedder altså LG fordi...- fordi LG...- som skraber bunden men som også er det billigste valg (mange synes og mener at de fleste OLED, de ligger meget tæt på hinanden og derfor kan og burde man vælge LG - jeg hører så ikke med til den gruppe..)

min liste (min...) den ser sådan ud:
- Panasonic
- Philips
- Sony (3.plads takket være deres dumme-dumme og den værste i klassen dimming algoritme - ellers så ville Sony overtage Philips's 2.plads)
- LG

Hisense kender jeg ikke noget til så det kan jeg ikke forholde mig til
allo skrev: 25 nov 2022, 13:03
Hanga skrev: 25 nov 2022, 12:30 Så altså i 95% af tilfældene i stedet for 90% ? Kæmpe forskel O_O :D
det er det bedste bevis på at Rasmus anbefaler LG frem for andre mærker (og det var det som var pointen bag 'ikke 9 ud af 10 men 95 ud af 100 gange')

Hanga skrev: 25 nov 2022, 12:30 Hvad enten vi snakker flatpanels, rtings, HDTV eller lign., så er alle anmeldere enige i at forskellene mellem de forskellige producenter hvad angår billedbehandling mv. er at finde i små procenter. Det er entusiasterne der kan se en forskel i Sonys motion handling, i Panasonics farvegenvigelse osv. For langt hovedparten af forbrugerne er disse forskelle for små til at man ikke bare bør vælge den billigste model. Dette site og forum henvender sig i højere grad end f.eks. HDTV og rtings til en bredere skare af forbrugere der søger råd og vejledning.
ikke desto mindre så der er forskel Hanga...og LG ligger i bund når det gælder alt...fra motion til gengivelse af farvene (igen: især når man ser sd), lyd m.m.

mange (som i: mange-mange) som søger hjælp her på siden har nul og nix forstand på ting og det som der bliver fokuseret på og anbefalet (igen: helt blankt og 9 ud af 10 gange) her på siden hedder altså LG fordi...- fordi LG...- som skraber bunden men som også er det billigste valg (mange synes og mener at de fleste OLED, de ligger meget tæt på hinanden og derfor kan og burde man vælge LG - jeg hører så ikke med til den gruppe..)

min liste (min...) den ser sådan ud:
- Panasonic
- Philips
- Sony (3.plads takket være deres dumme-dumme og den værste i klassen dimming algoritme - ellers så ville Sony overtage Philips's 2.plads)
- LG

Hisense kender jeg ikke noget til så det kan jeg ikke forholde mig til
Tja, din egen liste er en fint eksempel på hvorfor der kan være forskel på forbrugere. Jeg har et Sony A80J og ser meget fodbold, og jeg bemærker ganske enkelt ikke den dimming der skulle foregå.

Faktum er at forskellene er små, og for mange vil disse forskelle være for små til at en større pris kan retfærdigøres. Så jeg er ret sikker på at når Rasmus og Torben anbefaler LG, så er det fordi de som regel er de billigste, og de vurderer at den de skriver til ikke har brug for de promiller der kan være at hente på et alternativerne.
Hanga skrev: Faktum er at forskellene er små, og for mange vil disse forskelle være for små til at en større pris kan retfærdigøres. Så jeg er ret sikker på at når Rasmus og Torben anbefaler LG, så er det fordi de som regel er de billigste, og de vurderer at den de skriver til ikke har brug for de promiller der kan være at hente på et alternativerne.
for mig, Hanga, er det værste at folk lytter til Rasmus's anbefalinger (uden at vide bedre og fordi de tror og stoler på på hans anbefalinger) og takket være dem så ryger der (her har de 90 vs. 95% også en betydning :-) ) ekstra 5 LG over disken...

Rasmus's ord betyder, at (alt for) mange bliver afklaret mht. hvad de skal/burde købe - og her står LG 95 ud af 100 gange på menuen...folk lytter til Rasmus og du skal ikke tage for let på de 90 vs. 95% ;-)

der bliver anbefalet det dårligste tv - år efter år (som så ligger tæt på de bedre af slagsen, men som er det det dårligste), oftest ved hjælp af de mest latterlige argumenter - og det er på ingen måde hverken godt eller fair Hanga (taler selvfølgelig som altid kun for mig selv)
allo skrev: 25 nov 2022, 13:51 for mig, Hanga, er det værste at folk lytter til Rasmus's anbefalinger (uden at vide bedre og fordi de tror og stoler på på hans anbefalinger) og takket være dem så ryger der (her har de 90 vs. 95% også en betydning :-) ) ekstra 5 LG over disken...
Flatpanels er fyldt med woke snowflake groomers der anbefaler de dårligste TV, så du burde sgu nok finde et andet sted at læse anmeldelser.
Senest rettet af Naiera 25 nov 2022, 13:55, rettet i alt 1 gang.
Hanga skrev: Faktum er at forskellene er små, og for mange vil disse forskelle være for små til at en større pris kan retfærdigøres. Så jeg er ret sikker på at når Rasmus og Torben anbefaler LG, så er det fordi de som regel er de billigste, og de vurderer at den de skriver til ikke har brug for de promiller der kan være at hente på et alternativerne.
for mig, Hanga, er det værste at folk lytter til Rasmus's anbefalinger (blind, uden at vide bedre, fordi de tror og stoler på hans anbefalinger og fordi Rasmus har testet noget) og takket være dem så ryger der (her har de 90 vs. 95% også en betydning :-) ) ekstra 5 LG over disken...-som om 90% ikke var/er nok :-)

troværdighed (for flatpanels) er nem at opnå - alt for nemt og alt for mange er desværre alt for naive...

Rasmus's ord betyder, at (alt for) mange bliver afklaret mht. hvad de skal/burde købe - og her står LG 95 ud af 100 gange på menuen...folk lytter til Rasmus og du skal ikke tage for let på de 90 vs. 95% ;-)

der bliver anbefalet det dårligste tv - år efter år (som så ligger tæt på de bedre af slagsen, men som er det dårligste), oftest ved hjælp af de mest latterlige argumenter - og det er på ingen måde hverken godt eller fair Hanga (taler selvfølgelig som altid kun for mig selv)
[/quote]
Ingen problemer herfra, flatpanels folk anmelder næten motorisk udfra samme hjul og procedure i mange år, så det kan man dårligt tage fra det team både på process og sprog brug :)

Men helt enig med dem som synes folk har ret til en holdning, og derfor kan man jo også læse andre og se youtube review og så meget andet. :)

Eneste som går igen og igen, er nok power's fullsize reklamer på siden men noget skal jo betale hosting :)
Rasmus Larsen skrev: 25 nov 2022, 11:33
George1 skrev: 25 nov 2022, 10:10Forstår feks ikke hvis der efterspørges en skærm som skal bruges i et meget lyst miljø, fremhæves regnbue effekt, som faktisk er et meget lille problem, ( og ikke et problem for mig når skærmen er tændt) i stedet for at fremhæve hvordan skærmen er helt fantastisk til at dræbe lys fra vinduer lamper og genskin generelt.
Ellers læser jeg Flatpanels med stor fornøjelse og er spændt på om det lykkes at få en af de nye TCL skærme ind til test.
Min oplevelse er, at det afhænger meget af stuens indretning og hvor vinduerne er placeret. Vi så det heller ikke i starten i vores testlokaler men er blevet opmærksomme på det efterfølgende i andre omgivelser, særligt hvis man har ovenlys i stuen.

Her er nogle eksempler: https://www.google.com/search?q=Samsung ... =969&dpr=2
Nok en grund til man ikke så det i testen. Nemt at linke til noget der passer i ens kram, kan sagtens finde andre der lovpriser skærmens evne til at dæmpe reflektioner, kan godt være ovenlys ikke er optimalt, men jeg har både vinduer og lys direkte på skærmen, og sammenlignet med min tidligere skærm er det mega meget bedre,
Ja tak for og stor ros til Torben og Rasmus herfra - I gør et godt stykke arbejde.

Flatpanels giver stor indsigt og viden om elektronik - der er også så højt i rummet., at der er plads til fladpandende indlæg
seepe skrev: 25 nov 2022, 17:30 Ja tak for og stor ros til Torben og Rasmus herfra - I gør et godt stykke arbejde.

Flatpanels giver stor indsigt og viden om elektronik - der er også så højt i rummet., at der er plads til fladpandende indlæg
Ja også til dem der kalder andres indlæg for fladpandede