Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thelonely
Jeg har fundet den perfekte plads til mit nye TV, der er kun et problem og det er at jeg skal bruge et 10 meter langt antennekabel. Mit spørgsmål er så. Hvor meget mister jeg ved at bruge et kabel som et 10 meter langt og hvor god kvalitet skal jeg købe det i?

Der skal samtidig være balance mellem pris og kvalitet, for jeg gider ikke at bruge 1000kr på et super kabel, når et til det halve ville give næsten ligeså godt et billede.
Af thelonely
Jeg har godt læst det, men jeg synes ikke rigtig at jeg blev klogere om hvor meget dårligere ens billede bliver.

Lad os tage et eksempel. Jeg køber et 10 meter langt antennekabel til 300kr

Hvor meget dårligere billede får jeg af det hvis jeg nu havde haft det samme antennekabel bare kun på 2 m?

Forresten, det er ude i Ørestaden, så der skulle være lagt ret gode kabler herude.
Af Joergner
2 eller 10 meter, der er ikke rigtig nogen forskel... Et alm. færdiglavet antennekabel er okay, men hvis du vil ha noget der holder, skal du ha det her:

Kabel:
http://legacy.solar.dk/download.asp?act ... PageID=722
Det er ikke noget specielt, det er blot den alm. type kabel man bruger som fagmand. 6,7 mm tykt (Passer til F-connector), 75 ohm's, dobbeltskærmet og massiv leder. Det kan næsten købes i et hvert byggemarked.

Jeg går ud fra at dit fjernsyn ikke er med F-connector og så er der kun 1 type stik der holder (Passer også på 6,7 mm kablet):
HF tæt stik:
Billede

Denne type samlinger er i mine øjne den bedste, men desværre er der ikke nok TV producenter, der anvender dem som indgang på Tv'et:
F-connector:
Billede

Over skulderen med dem og kig ikke tilbage. De er skyld i at folk får ondt i øjnene af at se fjernsyn for lang tid ;;) Desuden er der alt for mange løse forbindelser:
Alm. stik:
Billede
Af thelonely
Hey, tak for hjælpen, men det kan jeg ikke lige overskue, eller sagt på en anden måde er det ikke muligt at købe et færdiglavet kabel fra en butik...

Hvad med det her antennekabel? Det var det eneste hvide jeg kunne finde...

Antennekabel

Jeg fatter ikke idéen med sorte kabler når de fleste folk har hvide vægge...