Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af drjake
Hey jeg skal ud og købe 2x skærme til mig og kæresten. Jeg har læst om begge skærme, og jeg er klar over at begge er Entry lvl skærme.

De skal bruges til WOW & Surfing, og HDTV Serier. Men er lidt i tvivl om hvilke af dem jeg skal investere i. Begge er TN, så jeg må leve med en dårlig sort. Any ideas?

Jeg har også set på Acer og skamroste Benq.. Men de er sq for grimme :)

So what to choose?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet ved at købe Dells model er at du reelt ikke kan levere den tilbage uden at tage ret mange penge på det. Dell tager et skyhøjt beløb for at give pengene tilbage - uanset hvor meget det må stride imod gældende danske regler.

Med Samsungs skærm kan du i det mindste få et eksemplar hjem og prøve for et beskedent beløb.
Af drjake
Jeg havde håbet på at Dell Har et showroom et eller andet sted.

Jeg har PT en 226cw, kaibreret og er ganske tilfreds - Men ja der er så mange nye 24" modeller at det ikke er helt lige til at finde 2 skærme til max 8000 kr.
Af ko
En af mine venner har en Samsung 245B. Det er en fin allround skærm og jeg har tilfældigvis set ham spille WOW på den, hvilket taget sig ganske udmærket ud. Der er ikke det store at brokke sig over, ved denne model, så vidt jeg kan se. Farver og gradienter er også helt pæne af en TN baseret skærm at være. Pris/kvalitet forholdet er vist i orden her, for en 24" skærm.

Jeg kender ikke Dell varianten, men mon der er den helt store forskel. Der er ikke ikke overvældende stor forskel på Samsung 245T og Dell 2408WFP.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
drjake skrev:Jeg havde håbet på at Dell Har et showroom et eller andet sted.
Dell sælger kun over nettet. Der er ingen butikker du kan se dem i. Af samme grund har de heller ikke et lager i DK, så varer kommer fra Holland, hvilket også forklarer det høje gebyr for at afhente den igen.
Af korben
Jeg har selv en 20" Dell wide monitor lige nu. Men jeg er ved at se på at bytte den ud med en Samsung SyncMaster 245B. Jeg bruger selv min monitor mest til wow,photoshop,www og 720P TV fra USA.

Jeg har bare læst lidt om at den samsung ikke skulle være for god til farve og det er lidt øv for mig da jeg bruger Photoshop meget,,, og vil ikke kunne leve med dårlig farve..

derfor ser jeg også på Samsung SyncMaster 2493HM men jeg har ikke set så mange test af den endnu..

Men jeg går 100% efter samsung næste gang da jeg ikke gider Dell bytte service..'
Af Trust
Problemet ved at købe Dells model er at du reelt ikke kan levere den tilbage uden at tage ret mange penge på det. Dell tager et skyhøjt beløb for at give pengene tilbage - uanset hvor meget det må stride imod gældende danske regler.
For et par uger siden ringede jeg til Dell for at høre, om det vitterligt kunne være rigtigt at man skulle betale 744 kr. i returomkostninger, såfremt man benyttede sin fortrydelsesret. Den returpris kunne man - og kan man stadig - læse nederst på siden hér: http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=147255
("Forbrugere har 14 dages fortrydelsesret fra leveringen. Udnyttes fortrydelsesretten opkræves returfragt DKK 744 hos forbrugeren.")

Servicemedarbejderen tjekkede sagen og svarede, at Dell for nylig er gået over til kun at tage 90 kr. for returnering/afhentning af skærme ved fortrydelseskøb. Servicemedarbejderen sagde at han ville lade gå videre, at der stadig var anført en forkert pris på ovenstående webside, men det er altså ikke blevet rettet.

Nu har jeg kun hans ord for det, men det kan da betale sig at tjekke ud, da det jo er en rimelig pris, og klart gør det muligt at afprøve en skærm uden at miste en formue hvis man fortryder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil anbefale at man tjekker det en ekstra gang hvis man påtænker at købe og returnere en skærm hos dem. Ikke at medarbejderen tager fejl pr. definition, men der er mange medarbejdere med meget variende erfaring på Dells lønningsliste.