Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg fik den lille model fra 3 i dag. Den minder umiddelbart meget om den forrige, når man såen bruger den :p Umiddelbart ingen problemer med wi-fi; jeg havde også hevet stikket ud af den gamle for at teste i de sidste par uger. Cirka 500/100.
Er der andre af jer med 128GB udgaven, som er løbet ind i 128GB fejlen? Altså at der ikke kan installeres yderligere spil, når boksen overstiger ca. 64GB.

Her er hvor meget plads min boks har tilbage, men jeg kan ikke installere yderligere. Kapaciteten kan tjekkes på flere måder, bl.a. med appen TV Info eller i Xcode, hvis man har en Mac.

Billede
Hvis der er nogen derude med Panasonic TV med Apple TV 4K 2022 og Prime Video abo, så hører jeg gerne om jeres erfaringer med HDR10+. Jeg får HDR10+ logo vist på skærmen på HDR10+ trailer mediefil i Infuse på den nye Apple TV 4K 2022, men det er der ikke på Prime Video indhold.
Samme her i Norge om man har Panasonic Oled. Jeg har GZ2000. Hverken vanlig HDR eller HDR10+ virker på Prime Video i OS 16.1 eller 16.2 beta med den nye Apple TV 4K. Dette er også bekreftet av en italiener på MacRumors for et par dager siden. Hos meg går faktisk alt materiale merket HDR på Prime over i SDR ved avspilling.
Det er ikke noe feil på hverken Apple TV 4K 2022 eller Panasonic Tvn. Jeg får opp den store fargede HDR10+ logoen som info oppe i venstre hjørne når jeg f.eks. går til YouTube og spiller av traileren til "Black Panther: Wakanda Forever", 2022 i normal 4K SDR 50Hz innstilling. Så problemet ligger i Prime Video appen der alle HDR formatene blokkeres.
Når Rasmus Larsen skriver at "I vores test bekræftede vi, at HDR10+ også fungerer i Amazon Prime Video", så er det kanskje en Samsung TV han har prøvd det på?
Uansett er det en stor skuffelse at ikke HDR10+ virker på Prime Video for oss med Panasonic TV. Det var faktisk eneste grunn til at jeg oppgraderte til den nye Apple TV.
Er det noen som har kontakter i Amazon og kan få frem en begrunnelse for blokkeringen, eller en plan for en oppdatering av appen?
Jeg utførte nettopp et nytt test for å være sikker, og må nå korrigere utsagnet at vanlig HDR ikke virker på Prime. Det gjør det om man endrer innstillingen på Apple TV fra normal 4K SDR 50Hz innstilling til 4K HDR (HDR10+) og slår AV Opprinnelig dynamisk område under Tilpass til innhold. Innstillingen på Billedfrekvens påvirker ikke resultatet.
At dette er nødvendig forbauser meg da jeg aldri har hørt om at den innstillingen som "alle" er enige om er best ikke virker i dette tilfellet. Så hvor ligger avviket? I appen, Apple TV eller i TVn?
Fortsatt virker dog ikke HDR10+ og ingen logo kommer opp i infoen på TVn, bare vanlig 3840x2160/50Hz HDR(PQ).
Heldigvis må jeg igjen korrigere og fortelle at HDR10+ nå omsider virker I Prime Video. Jeg prøvde i tre dager, og lastet også appen inn en ekstra gang, uten resultat. I går kveld når jeg skulle se den nye Englenderen (The English), så fant jeg den ikke i Prime. Et søk på Apple TV med Siri ga resultat og den kom til slutt opp i appen. Med den anbefalte innstillingen på 4K SDR 50Hz spilte serien av i vanlig SDR inntil den automatisk gikk over til episode 2. Plutselig forandret bildet seg med øket kontrast og lysstyrke. HDR10+ logoen kom opp og alt var som forventet på min Panasonic TV. Noe skjedde, for også mange andre nyere produksjoner merket med HDR i Prime kom opp med det nye formatet. Eldre filmer, som Gladiator, gjorde det ikke.
Det viser seg da at dersom man har en TV som kan godtgjøre seg HDR10+, så er oppgraderingen til Apple TV 4K 2022 vel verdt pengene. Har man en profesjonelt kalibrert Panasonic Oled, er den et must. Fantastisk billedkvalitet på veldig mye innhold i Prime.
JohnNielsen1 skrev: 14 nov 2022, 14:16 Generelt spørgsmål til den Apple tv 4K 2222, som just er anskaffet:
A. Hvis Apple tv har features, som tv ikke har, overtager Apple tv så bare?
B. Er der dog ikke noget på vandrørene om, at Apple tv via opdatering vil kunne håndtere High res fra Apple Music?
A. TV og Apple TV spiller ikke sammen som sådan. Apple TV har bare sin egen HDMI-port på TV'et. Min anbefaling vil være at køre alt streaming over Apple TV. TV'ets tunere vil stadig være nødvendige, hvis du får tv-kanaler via antennestik.
B: På nuværende tidspunkt understøttes kun lossless kvalitet i Apple Music på Apple TV. Vi har ikke hørt noget konkret om hi-res lossless desværre.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 118