Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaster_N
Har i dag købt et QE55Q75BATXXC med kalibrering i Power. Efterfølgende noterer jeg billedet ser sådan her ud når der er mørk skærm med tekst (f.eks. når der står "Paramount presents" inden en film starter)

Kan det passe det skal se sådan ud?

Billede
Af PeterD
Blaster_N skrev:Har i dag købt et QE55Q75BATXXC med kalibrering i Power. Efterfølgende noterer jeg billedet ser sådan her ud når der er mørk skærm med tekst (f.eks. når der står "Paramount presents" inden en film starter)

Kan det passe det skal se sådan ud?

Billede
Nej.

Det ser noget "blævret" ud...

Hvad gav du for sådan en omgang ?
Brugeravatar
Af hans123
Kan være svært at vurder dine billeder. Men alt efter kilde er det måske hvad der kan forventes.

Du burde have sparet de 1200. Men det er for sent nu.
Af henrik.yde
Jeg ville skynde mig i Power og få returneret Tvet. Det står iøvrigt til 5555,- kr. Der findes modeller der er væsentligt bedre til de samme penge (9200,-). Eller endda lidt/noget billigere.
Af PeterD
Blaster_N skrev: 06 nov 2022, 18:37 For TV 7999 og kalibrering kostede omkring 1200
Uha...

Ja. Skynd dig at pakke det hele sammen og få en aftale om at returnere TVet og få pengene retur.

Ingen kan leve med sådan en skærm. Det er åbenbart gået lidt for hurtigt med at få samlet skærmen..

Power har iøvrigt:

55" LG B26LA til 7500 kr ( spar 6.500 kr) eller et

55" Philips 706 til 6999 kr

55" Philips 707 til 8500 kr eller et
55 Panasonic JZ980 til 9000 kr i Glostrup eller Herlev.

Hvis man får kalibreret sit tv fra butik men vil returnere (En tydelig defekt skærm) så er pengene på en kalibrering ALTID tabt ?

Lad os høre nærmere om hvad butikken siger. Ved så ikke om du skriftligt eller pr. telefon skal "aftale at du returnerer skærmen først" eller..tager skærmen ned fra væggen. Ind i bilen og forevises dem skærmen med din klage..

Ved ikke hvor emsige butikken er og om de siger: "Vi skal luge selv gennemgå skærmen og så får du besked om returnering ? "
Af PeterD
PeterD skrev: 06 nov 2022, 22:07
Blaster_N skrev: 06 nov 2022, 18:37 For TV 7999 og kalibrering kostede omkring 1200
Uha...

Ja. Skynd dig at pakke det hele sammen og få en aftale om at returnere TVet og få pengene retur.

Ingen kan leve med sådan en skærm. Det er åbenbart gået lidt for hurtigt med at få samlet skærmen..

Power har iøvrigt:

55" LG B26LA til 7500 kr ( spar 6.500 kr) eller et

55" Philips 706 til 6999 kr

55" Philips 707 til 8500 kr eller et
55 Panasonic JZ980 til 9000 kr i Glostrup eller Herlev.

Hvis man får kalibreret sit tv fra butik men vil returnere (En tydelig defekt skærm) så er pengene på en kalibrering ALTID tabt ?

Lad os høre nærmere om hvad butikken siger. Ved så ikke om du skriftligt eller pr. telefon skal "aftale at du returnerer skærmen først" eller..tager skærmen ned fra væggen. Ind i bilen og forevises dem skærmen med din klage..

Ved ikke hvor emsige butikken er og om de siger: "Vi skal luge selv gennemgå skærmen og så får du besked om returnering ? "

Men uanset lever det ikke op til nogens forventninger.
Brugeravatar
Af bbplayer
Det skal da bare retur, du har prøvet det, og det er noget lort.

Husk! brug aldrig udtrykket , taget i brug når det kommer til returnering, så fanger bordet.
Dermed mener jeg de gerne må forsøge at rep. din skærm, hvis du forklarer årsag er dårligt billede eller so.
Bare hold dig til "prøvet det" og du kan ikke lide billede i stuen.

Ved ikke om kalibrering har returret, for det er jo en "customization", og mener de du mister returret på det, så kan du bare forklare, det er let at nulstille tv, og så er deres fornemme kalibrering jo 100% væk.
Af PeterD
bbplayer skrev: 06 nov 2022, 22:32 Det skal da bare retur, du har prøvet det, og det er noget lort.

Husk! brug aldrig udtrykket , taget i brug når det kommer til returnering, så fanger bordet.
Dermed mener jeg de gerne må forsøge at rep. din skærm, hvis du forklarer årsag er dårligt billede eller so.
Bare hold dig til "prøvet det" og du kan ikke lide billede i stuen.

Ved ikke om kalibrering har returret, for det er jo en "customization", og mener de du mister returret på det, så kan du bare forklare, det er let at nulstille tv, og så er deres fornemme kalibrering jo 100% væk.
Kan huske for mange år siden købte jeg et 19" Prosonic tv i Dansk Supermarked/Bilka med elendig fjernbetjening. Det kunne samme dag ikke finde en kanal på DVB-C
båndet ( var det RTL og Formel 1 ?) hjemme hos mig men da jeg returnerede det et par dage efter , ville Bilka "teste det". Selvom de rodede med det i 20 minutters tid kunne de heller ikke finde kanalen men de mulige andre og det endte heldigvis med at jeg fik pengene retur efter meget snak " Da kassen jo nu er åben osv. osv."? Jeg købte et 22" Panasonic tv hos en autoriseret forhandler istedet. Lidt dyrere ja, men så meget lettere i menuerne og generelt bare bedre.
Af Supergris
Prøver du dermed at fastlægge, at Prosonic og Panasonic ikke er samme mærke, og man derfor ikke kan forvente samme kvalitet? :)
Af PeterD
Supergris skrev: 07 nov 2022, 04:08 Prøver du dermed at fastlægge, at Prosonic og Panasonic ikke er samme mærke, og man derfor ikke kan forvente samme kvalitet? :)
😊.

Tilbage til sælger med tvet hurtigst muligt.