Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle

Håber på via jer at blive klogere ift. en oplevelse i Elgiganten i går. Her kiggede jeg på en 65 " C1, som stod til 11499 - dette sagde jeg hands-on til sælger var for meget henset til, at det tidligere har været udbudt til 8888, ligesom modellen er på vej ud af sortiment. De aspekter var han for så vidt enige i, men kunne fortælle, at skærmen ikke stod til at at blive sat ned foreløbig. Videre fortalte han, at skulle skærmen blive sat ned til BF, så kunne man få differencen betalt - så langt så godt, og til første spørgsmål:

Skal jeg gå med skærmen, da jeg er garanteret differencen ift. til BF tilbud, eller bør jeg vente til BF og håbe, at andre (pt. dyrere) skærme på markedet sættes ned og slå til dér - i så fald, kan I pege på en skærm, hvor jeg får OLED, HDMI 2.1 - jeg skal bruge skærmen til streaming (meget fodbold) og PS5, som ville kunne havne i samme prisklasse som C1? Sælger havde intet, der kunne matche specs på C1 og til samme pris lige nu.

Næste spørgsmål. Han tilbød mig en C1 til 9430, som havde været ude hos en kunde, som havde sendt den retur - fuld garanti og med klassifikationen "i original emballage, varen som ny". Kassen havde en mindre skade, men de havde testet skærmen og kunne stå inde for den. Jeg hælder til at få en ny skærm, men jeg kan ikke begrunde det i andet, end at man aldrig kan vide, hvad der lige er sket med en skærm, som har været ude hos en kunde og vende.

Til trods for at have læst diverse guides og tests, synes jeg, det er en jungle, at navigere i markedet. Mine krav, som er OLED og HDMI 2.1 er begrundet i behovet for gaming, ligesom jeg kan konstatere på diverse forums, at OLED leverer det bedste billede og er bedst til gaming - vores stue er ret mørk, eller bliver det, når de rulles ned :)

På forhånd tak.

Mvh.
Da BF er lige rundt om hjørnet vil jeg vente,det kunne jo være at der kommer bedre priser på andre skærme. Læste en artikel at mange butikker ligge inde med rigtig mange vare her efter Corona tiden og det skulle udmynte sig i gode priser til BF.
Oscar_Lima skrev: 31 okt 2022, 13:47Skal jeg gå med skærmen, da jeg er garanteret differencen ift. til BF tilbud, eller bør jeg vente til BF og håbe, at andre (pt. dyrere) skærme på markedet sættes ned og slå til dér - i så fald, kan I pege på en skærm, hvor jeg får OLED, HDMI 2.1 - jeg skal bruge skærmen til streaming (meget fodbold) og PS5, som ville kunne havne i samme prisklasse som C1? Sælger havde intet, der kunne matche specs på C1 og til samme pris lige nu.
Det er svært at spå mht. priser, men der plejer at være rigtig gode tilbud på OLED TV på Black Friday. Du kan se, hvad der skete i 2021 og 2020 her:
2021: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2021.php
2020: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2020.php

Elgiganten har vist også stadig 30 dages fuld returret.

Mht. dine behov, så kan du i TV-databasen vælge de funktioner, du ønsker, og se hvilke TV-modeller, der opfylder dem: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Jeg ville vente....vi er tæt på BF og du kan ikke stole på en tilfældig sælger i en elektronik butik. Money talks.....BS walks :-)

Enig med dine betragtninger om "brugt skærm". Jeg ville personligt ikke betale overpris for den ift til de omk 9000 den tidligere har været til.

Hvad med en 77"? jeg fortryder lidt jeg ikke tog det i stedet for LG CX 65" som jeg købte sidste sommer og iøvrigt er meget glad for.
Xlander skrev: 31 okt 2022, 14:28 Da BF er lige rundt om hjørnet vil jeg vente,det kunne jo være at der kommer bedre priser på andre skærme. Læste en artikel at mange butikker ligge inde med rigtig mange vare her efter Corona tiden og det skulle udmynte sig i gode priser til BF.
Interessant, men også lidt spøjst. Der har jo været store problemer med produktion\leverancer og folk har jo shoppet langt mere under Corona nu hvor vi ikke har kunnet komme ud at rejse osv.
Beckham skrev: 01 nov 2022, 09:09
Xlander skrev: 31 okt 2022, 14:28 Da BF er lige rundt om hjørnet vil jeg vente,det kunne jo være at der kommer bedre priser på andre skærme. Læste en artikel at mange butikker ligge inde med rigtig mange vare her efter Corona tiden og det skulle udmynte sig i gode priser til BF.
Interessant, men også lidt spøjst. Der har jo været store problemer med produktion\leverancer og folk har jo shoppet langt mere under Corona nu hvor vi ikke har kunnet komme ud at rejse osv.
Jeg læste også artiklen, og det er ikke alene pga. corona (hvor folk jo brugte en del penge), men pga. den seneste krisetid hvor folk har holdt lidt mere på pengene end før. Derfor ligger mange butikkerne inde med mange varer og har fyldte lagre, som gerne skal sælges inden næste års modeller kommer ind.

Som det så klogt stod i artiklen, så er det særligt på elektronik at der kommer store prisfald, fordi man ikke gider have sidste års model når de nye modeller kommer, mens der ikke kommer de store prisfald på andre varer, da eksempelvis en gasgrill fra sidste år kan det samme som dem der kommer ud i år :D
kamikazedk skrev: 01 nov 2022, 12:00
Beckham skrev: 01 nov 2022, 09:09
Jeg læste også artiklen, og det er ikke alene pga. corona (hvor folk jo brugte en del penge), men pga. den seneste krisetid hvor folk har holdt lidt mere på pengene end før. Derfor ligger mange butikkerne inde med mange varer og har fyldte lagre, som gerne skal sælges inden næste års modeller kommer ind.

Som det så klogt stod i artiklen, så er det særligt på elektronik at der kommer store prisfald, fordi man ikke gider have sidste års model når de nye modeller kommer, mens der ikke kommer de store prisfald på andre varer, da eksempelvis en gasgrill fra sidste år kan det samme som dem der kommer ud i år :D
Spændende...interessant at se om der kommer nogle ekstra gode slagtilbud i år så..:-)
Jeg står lidt i samme situation. 16.999 kr. kontra de 22.999 kr. for en C1 77" ved sidste BF er alligevel en forskel, der er til at føle. Jeg tror dog ikke, at det er urealistisk, at C2 77" kommer ned omkring 19.999 - startpriserne er trods alt lavere i år end sidste års 77".

Jeg er dog lidt splittet, om jeg skal vente på en god pris til en C2. Grundlæggende er hastigheden på WebOS ikke det store problem for mig, da jeg bruger Apple TV. Men jeg har dog ladet mig fortælle, at C2'erens motion-indstillinger er markant bedre end C1 - uden at man får den forfærdelige soap-opera-effect. Jeg ser rigtig, rigtig meget film og serier, og så skal TV'et også bruges rigtig meget til gaming (PS5 og Series X).

Hvad anbefaler folket? Udover den sædvanlige "der er ikke den store forskel fra år til år", er det så værd at betale for den potentielt bedre billedbehandling? Det skal lige siges, at jeg ofte er sensisitiv over for jidder/judder i film, da jeg kommer fra et LG OLED B6 fra 2016 (55").
DavidWebb skrev: 01 nov 2022, 07:57 Jeg ville vente....vi er tæt på BF og du kan ikke stole på en tilfældig sælger i en elektronik butik. Money talks.....BS walks :-)

Enig med dine betragtninger om "brugt skærm". Jeg ville personligt ikke betale overpris for den ift til de omk 9000 den tidligere har været til.

Hvad med en 77"? jeg fortryder lidt jeg ikke tog det i stedet for LG CX 65" som jeg købte sidste sommer og iøvrigt er meget glad for.
Jeg ville meget gerne have en 77”, men jeg vil ikke betale så meget :)