Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flitsbuen
Søger desparat hjælp i TFT junglen ;)

Jeg skal bruge skærmen til

1) Spille WoW, måske lidt FPS spil
2) Surfe
3) tekstbehandling
4) se på lidt billeder fra digi-cam

Jeg kører iøjeblikket 1280*1024 på min gamle Nokia 446Xpro 19'' CRT skærm og er godt tilfreds med opløsningen.

Vil denne Viewsonic VX922 være et godt valg for mig ? Pengene er sådan set underordet (alt er relativt selvfølgelig) men er det bedre at købe en 17'' eller måske en 20'' eller hvordan...jeg kunne forestille mig det blev meget stort når man ikke sidder så langt fra skærmen på skrivebordet ?

Nu har jeg så lige læst anmeldelsen af Samsung 970P vil det være et bedre bud, når nu jeg "kun" spiller WoW og ikke CS eller andre super FPS spil ??

Alle forslag modtages med kyshånd, og tak for en god hjemmeside!

Mvh
Christian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes VX922 er et godt bud på en skærm. Nu kræver WoW ikke den allerhurtigste skærm, men hvis tiden også er til hurtige FPS spil, så vil du få en rigtig god ydelse.

970P er også rigtig lækker, men den er ikke nær så hurtig, som VX922, så hvis du primært bruger skærmen til spil og tekstbrug, synes jeg VX922 er mest egnet.
Af Flitsbuen
Tak for dit hurtige svar......

Nu er min kæreste også blevet interesseret i en fladskærm, og vil derfor høre om den Samsung 970P vil være et godt køb ? Hun skal bruge den til AutoCad, Photoshop & tekstbehandling ?

På forhånd tak ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hun skal være opmærksom på at der jo kun er 1280x1024 pixels på skærmen, hvilket godt kan være i underkanten til autocad. Hvis dette ikke er et problem er skærmen dog udmærket til nævnte formål.
Af sol_jakobsen
Flitsbuen skrev:Tak for dit hurtige svar......

Nu er min kæreste også blevet interesseret i en fladskærm, og vil derfor høre om den Samsung 970P vil være et godt køb ? Hun skal bruge den til AutoCad, Photoshop & tekstbehandling ?

På forhånd tak ;)
generelt er samsung 970p og Viewsonic vp930 nogle af de mere fleksible monitore, de er rimelig gode til det hele, og har en bedre farvegengivelse end tn baserede skærme grundet højre kontrast. hvis man er seriøs autocad og photoshop bruger vil jeg måske også kikke efter en skærm med en højre opløsning, og ægte 8 bit. men ellers nok 970 eller 930.
Af Flitsbuen
Nåh så meget for at købe fladskærm. Bestilte en Samsung 970P og fik den idag...ak ak ak men der var pixelfejl (en lille iriterrende fætter, midt i skærmen) og Samsung support siger der kan gå op til 1 mdr. for at få en ny. Så tilbage til forhandleren med skærmen....ikke just den fedeste "nybegynder" fladskærms oplevelse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo faren og den er der uanset hvilken forhandler du benytter. Men med Samsungs garanti får du jo lov at bytte den i hele garantiperioden - onsite. Du udfylder bare skemaet på infocare.dk
Af Flitsbuen
Ja det er jo rigtig nok, men kan alligevel ikke lade være med at være skuffet...en ny skærm, og allerede død pixel.
Iøvrigt...hvordan kan det være et jeg ikke kunne indstille skærmens geometri i Magic Tune..den blev ved med at skrive not available ?

Nåh, men nu må jeg så vente på at få mine penge retur og så bestille et andet sted fra :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er desværre en række grafikkort hvor MagicTune ikke fungerer - hvilket kort har du i din maskine?
Af Flitsbuen
Det er et HIS Radeon 9800 Pro Ice Q 128 MB, alle indstillingerne virkede på nær geometrien..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du kørte over DVI, så har du ikke mulighed for at indstille clock, fase, geometri, auto adjustment osv. Det er dog heller ikke nødvendigt, da signalet uanset hvad vil være korrekt indstillet i forhold til billedets rammer.
Af Flitsbuen
Aha, ja man lærer noget hver dag :) Ja, jeg kørte DVI. Men jeg synes at windows "taskbar" i bunden af skærmen buede en lille smule i forhold til hvad jeg er vant til, og ville derfor gerne indstille det via geometrien. Men ok..det ved jeg så nu at man ikke kan....tak igen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en fysisk umulighed at noget "buer" på en LCD TFT skærm. Dine pixels sidder 100% hvor de skal så der er ikke noget der kan vende den forkerte vej.
Af Flitsbuen
Hvis pixels sidder hvor de skal, hvad skal man så med en geometri opsætning ?

Jeg tvivler på min lineal er skæv, og det virkede altså som om at "taskbaren" i bunden buede en smule opad på midten. Men kan ikke se efter :(