Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg må med skam erkende at dette problem har været i flere år, men nu vil jeg høre om der kunne være en løsning.

Når jeg slukker mit TV - og tænder det igen - kommer de 2 meldinger som jeg har vedhæftet.

Jeg har adgang til Service Menu og kan se at mit TV har kørt 5700 timer - og det kan godt passe at "problemet" startede da TV rundede de 2000 timer.

Det virker som om at TVet prøver at gennemføre den store 2000 timer pixel refresher, men bare ikke får det gennemført.

Jeg har prøvet at lave TVet stå i 1 uge uden at tænde det, men får stadig den melding at TVet er blevet tændt for processen er færdig.

Jeg har prøvet at kontakte LG tech line, men de havde ingen idé om hvad problemet kommer fra - og deres eneste forslag var at sende en teknikker (og det ville være på min regning)

Jeg kan fortælle at jeg ikke kan se nogen forringelse i billedkvaliteten.

Mit spørgsmål går på:
Kan der være noget som jeg kan gøre inde i service menu for at slå denne melding fra?
Vedhæftede filer
TV tændes.jpg
TV tændes.jpg (3.72 MiB) Vist 2022 gange
TV slukkes.jpg
TV slukkes.jpg (3.38 MiB) Vist 2022 gange
Set på reddit

"
Yeah that did it for me. Unplugged al HDMI devices cables from tv, and turned it off for the night. Before turning it off same message again but in the morning when i turned it on it said pixel refresher was completed.
"
Rasmus Larsen skrev: 28 okt 2022, 10:10 Slukker du TV'et på kontakten på væggen? Pixel refresher kan nemlig kun køre, hvis strømmen ikke tages.

Kører TV'et ikke pixel refresher igennem, hvis du trykker OK og lader det stå nogle timer?
Jeg slukker ikke TVet på væggen, så det står med strøm på.
Jeg har testet at lade TVet stå i 1 uge (og det burde vel være nok), men desværre gav det ingen forskel.
larsne skrev: 28 okt 2022, 11:22 Set på reddit

"
Yeah that did it for me. Unplugged al HDMI devices cables from tv, and turned it off for the night. Before turning it off same message again but in the morning when i turned it on it said pixel refresher was completed.
"
Mange tak for det.

Det skal jeg bestemt prøve allerede i aften.

Opdatering følger
Franskmanden skrev: 28 okt 2022, 15:22
larsne skrev: 28 okt 2022, 11:22 Set på reddit

"
"
Mange tak for det.

Det skal jeg bestemt prøve allerede i aften.

Opdatering følger
Jeg testede ovenstående i går aftes:
fjernede alle HDMI kabler inden jeg slukkede for TVet - og meldingen om pixel refresher kom frem

Jeg til morgen tændte jeg for TVet igen og nu kom der ingen fejlmelding om at TVet var blevet tændt for hurtigt.

Til gengæld kom der heller ikke en melding om at pixel refresher var gennemført - og det skal der ifølge den info jeg har kunne finde på nettet, så nu ved jeg ikke..

Da jeg så slukkede TVet igen, så kom samme melding om at pixel refresher vil begynde, så jeg er bage for at jeg stadig har samme problem. Meget frustrerende !:(
Hej.
Fik følgende råd af en netflix supporter for et par år siden, der afhjalp nogle software problemer. Tænker det måske ville være et forsøg værd. Sluk først for strømmen til tv dvs kablet til strømmen skal fysisk tages ud af stikkontakten. Frakobl alt der er tilsluttet fladskærmen dvs ethernet kabel, Hdmi kabler antennekabel sågar optisk kabel hvis sådant er tilsluttet. Hold derefter den manuelle tænd sluk knap inde i et minut. Hvis der ikke er en manuel tænd sluk knap på skærmen kan du alternativt holde fjernbetjeningens power knap inde i et minut imens du peger på skærmen.
Det hjalp på mit problem håber det kan hjælpe.

NB. Har læst mig til at grunden til det af til virker er fordi fjernsynet bliver afladet.

Mvh Provinsen
Provinsen skrev: 30 okt 2022, 17:25 Hej.
Fik følgende råd af en netflix supporter for et par år siden, der afhjalp nogle software problemer. Tænker det måske ville være et forsøg værd. Sluk først for strømmen til tv dvs kablet til strømmen skal fysisk tages ud af stikkontakten. Frakobl alt der er tilsluttet fladskærmen dvs ethernet kabel, Hdmi kabler antennekabel sågar optisk kabel hvis sådant er tilsluttet. Hold derefter den manuelle tænd sluk knap inde i et minut. Hvis der ikke er en manuel tænd sluk knap på skærmen kan du alternativt holde fjernbetjeningens power knap inde i et minut imens du peger på skærmen.

NB. Har læst mig til at grunden til det af til virker er fordi fjernsynet bliver afladet.

Mvh Provinsen
Hej Provinsen

Dette skal jeg bestemt prøve efter arbejde i dag!

Takker
Franskmanden skrev: 31 okt 2022, 11:56
Provinsen skrev: 30 okt 2022, 17:25 Hej.

Mvh Provinsen
Hej Provinsen

Dette skal jeg bestemt prøve efter arbejde i dag!

Takker
Nu fik jeg prøvet dette og desværre gav det ikke helt noget klart resultat.

En B7 har ikke en fysisk tænd/sluk knap (ikke jeg kunne finde i alt fald), så jeg brugte remoten som beskrevet.

Da jeg slukkede TVet kom melding om pixer refresher vil starte - som den plejer - men da jeg så tændte TVet her til morgen, kom der ingen fejlmelding om at jeg havde tændt TVet for tidligt (men stadig heller ikke info om at pixel refresher er gennemført), så jeg ved ikke om prøven har haft en effekt.
Da jeg slukkede igen kom forøvrigt teksten at pixel refresher nu vil starte, så...... :(

Men men - faktisk har jeg fået leveret et nyt Philips 65OLED807, så jeg har ikke travlt med at finde en evt løsning, men da jeg gerne vil prøve at sælge min 55B7 vil det være rart.

Nu er jeg så også meget spændt på at se testen af OLED807, som skulle komme her på siden! :)