Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har nu haft en LG B1 skærm i nogle måneder, og der er 3 ting der har irriteret mig og min kone. Nogen der kan hjælpe?

1) Ind imellem slukker skærmen af sig selv, umotiveret. Det har ikke noget at gøre med energi skåner funktion, da den kan finde på at gøre det efter at have været tændt i kort tid. Kontaktede LG i Danmark, og de bad mig slå HDMI-CEC fra, men det har ikke løst problemet.

2) Der er et væld af warnings på skærmen. F.eks. hver gang jeg skifter over til en af mine bokse (Apple TV mv) og denne boks ikke er tændt endnu, kommer der al mulig advarsel på skærmen. Ville ønske jeg kunne slå det fra.

3) Fjernbetjeningen syntes jeg er ret ringe. Ville f.eks. ønske at der var en dedikeret Source knap (til når man skal skifte fra tv signal, til diverse andre kilder). Istedet må man trykke genvejs-knapper. Derudover er remoten og knapperne så mørke, at de nærmest er umulige at se i mørk belysning. Har forsøgt at memorisere hvor knapperne er, selv når jeg ikke kigger på den mens jeg trykker, men det er sgutte nemt. Så mit spørgsmål er, om ikke der er en anden (LG?) fjernbetjening derude, der er mere praktisk? Vil foretrække en dedikeret LG remote, da jeg ikke er så meget til de universelle.
2) det er vel ok at få at vide om boksen er slukket ? er den tændt eller tænder straks efter er der jo bare billede.

3) køb en programbar remote med lys, bruger selv logitech elite til mine LG oled så bliver daglig brug ikke nemmere og der skal ikke peges mere
1. Det lyder underligt, selv hvis det skulle være HDMI CEC, som du da bør have aktiveret da det også vækker Apple TV og andre bokse, når du skifter input til dem (eller tænder TV'et når du aktiverer boksene).

2. Er det den boks, som hopper rundt i billedet om, at der ikke er en signalkilde? For den kan fjernes med den røde knap på fjernbetjeningen.
Telstar skrev: 25 okt 2022, 10:38 3) Fjernbetjeningen syntes jeg er ret ringe. Ville f.eks. ønske at der var en dedikeret Source knap (til når man skal skifte fra tv signal, til diverse andre kilder).
Jeg har den på mit C1 ? Så mon ikke bare du ikke har trykket på SOURCE knappen, som er ovenover cirkel til højre , symbol ligner det på andre som min Sony Remote.
Når man trykker på den kommer listen og input frem, og du kan rykke højre/venstre eller pege på den input du vil.
Billede
hans123 skrev: 25 okt 2022, 11:28 2) det er vel ok at få at vide om boksen er slukket ? er den tændt eller tænder straks efter er der jo bare billede.
Sådan er vi så forskellige. :) Jeg syntes bare det roder. Hvis jeg havde muligheden for at slå det fra, ville jeg gøre det.

hans123 skrev: 25 okt 2022, 11:28 3) køb en programbar remote med lys, bruger selv logitech elite til mine LG oled så bliver daglig brug ikke nemmere og der skal ikke peges mere
Tak, den vil jeg checke ud. Foretrækker dog at undgå de programmerbare. :)
Rasmus Larsen skrev: 25 okt 2022, 11:35 1. Det lyder underligt, selv hvis det skulle være HDMI CEC, som du da bør have aktiveret da det også vækker Apple TV og andre bokse, når du skifter input til dem (eller tænder TV'et når du aktiverer boksene).
Ja, jeg syntes også det var et underligt råd at få. Spurgte dem faktisk hvad jeg så gør, når jeg skal bruge denne funktion. Men det har de ikke svaret tilbage på.

Rasmus Larsen skrev: 25 okt 2022, 11:35 2. Er det den boks, som hopper rundt i billedet om, at der ikke er en signalkilde? For den kan fjernes med den røde knap på fjernbetjeningen.
Ja, det er den boks. Men at trykke på den røde knap fjerner den ikke permanent, vel? Næste gang kommer boksen bare igen.
bbplayer skrev: 25 okt 2022, 12:37
Telstar skrev: 25 okt 2022, 10:38 3) Fjernbetjeningen syntes jeg er ret ringe. Ville f.eks. ønske at der var en dedikeret Source knap (til når man skal skifte fra tv signal, til diverse andre kilder).
Jeg har den på mit C1 ? Så mon ikke bare du ikke har trykket på SOURCE knappen, som er ovenover cirkel til højre , symbol ligner det på andre som min Sony Remote.
Når man trykker på den kommer listen og input frem, og du kan rykke højre/venstre eller pege på den input du vil.
Billede
Du har ret. Jeg har dog brugt den knap tidligere, og finder den ganske upraktisk. Jeg har 3 bokse tilsluttet, men når jeg trykker på knappen ser jeg kun de 2 af dem, herefter 5 Sonos apparater (som jeg ingen interesse har i i denne sammenhæng), og først til sidst i listen ser jeg min tredje boks. Så jeg skal altså scrolle for at kunne vælge den. Ville ønske at jeg kunne skjule de Sonos enheder, da de bare roder. Eller i det mindste havde en mulighed for at ændre på rækkefølgen.