Log ind med sociale netværk
30 mar 2008, 19:13
Til prisen fejler TVet ikke noget, men du skal være opmærksom på at der er andre modeller i prislejen under 10.000 kr. der vil give dig et langt bedre resultat. I 37" genren er Panasonic 37PX80 det TV der giver dig mest, men prisen er ikke helt så lav.
31 mar 2008, 18:05
Jeg kan dog se at LE37M86BDX ikke, som 32-tommerversionen, har 100 Hz?
Men til gengæld er der Full HD..
Nu er mit spørgsmål så - og undskyld for hi-jack af tråd - hvad ville være bedst for mig?
Et TV med full HD eller med 100 hz?
Jeg skal bruge det til at spille PS3 - bl.a. en del Fifa08. Desuden skal TVet bruges til BluRay film, almindelige DVD film og så til almindeligt TV - heriblandt fodbold i weekenderne
Jeg har nemlig hørt at nogle gange kan bolden have en 'skygge' efter sig, fordi nogel TVer uden 100 HZ ikke opdaterer hurtigt nok?
Nu er mit spørgsmål så - og undskyld for hi-jack af tråd - hvad ville være bedst for mig?
Jeg skal bruge det til at spille PS3 - bl.a. en del Fifa08. Desuden skal TVet bruges til BluRay film, almindelige DVD film og så til almindeligt TV - heriblandt fodbold i weekenderne
Jeg har nemlig hørt at nogle gange kan bolden have en 'skygge' efter sig, fordi nogel TVer uden 100 HZ ikke opdaterer hurtigt nok?
01 apr 2008, 16:24
Kammersgaard skrev:Jeg kan dog se at LE37M86BDX ikke, som 32-tommerversionen, har 100 Hz?Nogen der lige har nogle erfaringer?
01 apr 2008, 16:40
Svar@Kammersgaard
Der er også 100Hz i px80:)
Men det er at foretrække hvis det fungerer ordenligt, er mange modeller med 100Hz hvor det rent ud sagt er noget møg.
Hvis du sidder over 3m fra din skærm har du ikke brug for HD, da dine øjne ikke kan skelne HD eller Full-HD på den afstand.
Selvom PX80 ikke har Full-HD er det samsung overlegent i billedkvalitet, hvilket gør op for den mangel, derudover virker PX80s 100Hz eftersigende også ret så godt.
Rakke
Men det er at foretrække hvis det fungerer ordenligt, er mange modeller med 100Hz hvor det rent ud sagt er noget møg.
Hvis du sidder over 3m fra din skærm har du ikke brug for HD, da dine øjne ikke kan skelne HD eller Full-HD på den afstand.
Selvom PX80 ikke har Full-HD er det samsung overlegent i billedkvalitet, hvilket gør op for den mangel, derudover virker PX80s 100Hz eftersigende også ret så godt.
Rakke
01 apr 2008, 17:14
@Rakke.
Jeg har bare ikke pengene til at smide 8000 kr for et PX80, slet ikke når jeg har forelsket mig i designet på Samsungs..
Jeg tror enten det ender med at blive 32-tommers fjernsynet fra Samsung..
Jeg har bare ikke pengene til at smide 8000 kr for et PX80, slet ikke når jeg har forelsket mig i designet på Samsungs..
Jeg tror enten det ender med at blive 32-tommers fjernsynet fra Samsung..
01 apr 2008, 17:24
På et plasma TV kompenserer teknikken for flimren som opstår på plasma TV fordi fosforen ikke holdes i live ofte nok - ligesom på CRT TV.
På LCD kompenserer 100 Hz for motion blur ved at dreje krystallerne til den position som TVet TROR der skal være imellem 2 sekventielle billedopdateringer.
Rakke skrev:Svar@Kammersgaard100 Hz på et plasma TV kan på ingen måde sammenlignes med 100 Hz på et LCD TV. De to ting har intet med hinanden at gøre ud over at termet lyder ens.
Rakke
På et plasma TV kompenserer teknikken for flimren som opstår på plasma TV fordi fosforen ikke holdes i live ofte nok - ligesom på CRT TV.
På LCD kompenserer 100 Hz for motion blur ved at dreje krystallerne til den position som TVet TROR der skal være imellem 2 sekventielle billedopdateringer.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto