Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Donner
Hvorfor er der så mange der favoriserer Panasonic frem for LG ?

Går man ind og kigger på teknisk data på de nye PX80 plasma skærme

kan man mere eller mindre direkte overføre dem til LG`s plasmaskærme ( 42PC55/56 )

Har Panasonic mon købt LG paneler...?

Jeg har lige været ude og kigge på Panasonic 50PV70 og LG`s nye 50" PG6000

LG´s står klart bedst og så har den et meget pænere design.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er specifikationerne jo ikke sigende for hvordan et TV rent faktisk opfører sig i virkeligheden. Du kan intet læse om hvor god de-interlacing, hvor dyb en sortgengivelse (kontrasten er kun den halve sandhed) eller hvor god en TV-tuner TV'et har ud fra specifikationerne.

Vi har efterhånden skrevet en del om hvordan du ligeledes ikke kan stole helt på det du ser i butikkerne, med mindre du ved hvordan udstyret er sat op og hvilket signal de individuelle skærme får.
Af Donner
Begge tv stod på DR1 digitalt. Og jeg syntes helt klart at LG PG6000 modellen skilte sig ud både i farver og skarphed. Sælgeren ville også helst ha at jeg skulle købe panasonic´en, men nej det bliver LG..

Men det er selvfølgelig en smagssag (heldigvis )vilke tv man bedst kan li.
Af Fnuggie
Hejsa

Jeg har lige sat mit nye LG 42PG6000 op og der er rigtig godt billede på skærmen. Lækkert design-
Af mbm
Mit valg stod også mellem PX80 og PG6000.
Det blev LG 42PG6000. Det er et superfedt TV. Flot design og billedkvalitet.
Af cannavaro
Synes absolut Panasonic laver nogle gode skærme, måske de bedste skærme til prisen, men ingen af deres modeller er efter min overbevisning, og efter langt tids sammenligning, bedre end mit eget Philips Ambilight Tv, heller ikke de PZ-modellerne, (Nye på vej) til trods for at mine venners skærme er kalibreret, hvilket mit selvfølgelig også er:)

Men heldigvis er vi alle forskellige, men lad dig inspirere af brugernes anbefalinger herinde, men i sidste ende skal du købe hvad du mener er bedst, for der ER altså rigtig mange gode Tv på markedet, nogen gange får man det indtryk herinde, at kun Panasonic producerer gode skærme, hvilket langt fra er tilfældet..

Det blicer i bund og grund altid en smagssag. Forstår ikke folk siger, at Panasonic laver de bedste ydelsesmæssige skærme efter Pioneer, hvilket jeg absolut ikke er enig i. Så har man da ihvertfald ikke set topmodellerne fra eks. Philips, Sony og Sharp.. Lg er også ret godt med, omend jeg må indrømme, at jeg ikke helt er vild med deres Fjernsyn. Syntes der mangler lidt, men måske er mine krav bare alt for høje, eller måske er det bare mig som er lidt nuts:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LG har fået flere pæne ord med på vejen med deres nye PG 6000. Jeg har dog endnu til gode at få set ordentligt på det, men det lader til, at LG har rykket sig en del i forhold til deres tidligere Tv.

Til dem som allerede har fået Tv'et hjem, så tror jeg der er mange der vil værdsætte, hvis I kunne skrive en lille vurdering under vores brugeranmeldelser. Det behøver ikke være noget vildt, men jeg har - blandt andet på min mail - fået mange henvendelser på LGs nye serie.
Af o27
Hmm står også og skal vælge mellem PX80 - 4280xd og PG6000 - har set Pana og Pio men er der nogen steder i Århus man kan se PG6000 live?

Var nede i TC og se PX80 og 428xd igår aftes - ingen tvivl om kontrast og sort og designet var bedre på Pio. MEN jeg synes også der var væsentligt mere genskin på Pio ens PX80 - er det noget i oplever som et problem? Har en stue med en milliard vinduer!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Var nede i TC og se PX80 og 428xd igår aftes - ingen tvivl om kontrast og sort og designet var bedre på Pio. MEN jeg synes også der var væsentligt mere genskin på Pio ens PX80 - er det noget i oplever som et problem? Har en stue med en milliard vinduer!
Jeg har selv en stue med ret mange vinduer - ikke helt oppe på en milliard - men der er da mange langs min ene langside væg og desuden loftvinduer. Da jeg testede modellen oplevede jeg genskin, men ikke i en sådan grad, at det var direkte ødelæggende for Tv oplevelsen.

Jeg havde Tv'et i september, og selv om der ikke kommer så meget sol i denne periode, var der da nogle dage med ret kraftig sol og på denne årstid står solen jo ret lavt på himlen, hvorfor den også falder direkte ind på min førstesal.
Solen står op mod venstre og går ned mod højre i forhold til mine 11 vinduer der er tværs overfor min fjernsynsopstilling.

Jeg har ikke så mange billeder af genskinnet, men prøv at se billedet af menuen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1189752987

Det er det 4. fra toppen.

Her kan du fornemme vinduerne i den anden side af stuen.

På trods af dette er jeg dog ikke i tvivl om, at det er det Tv jeg selv vil foretrække i min stue.
Af keler
cannavaro skrev:Synes absolut Panasonic laver nogle gode skærme, måske de bedste skærme til prisen, men ingen af deres modeller er efter min overbevisning, og efter langt tids sammenligning, bedre end mit eget Philips Ambilight Tv, heller ikke de PZ-modellerne, (Nye på vej) til trods for at mine venners skærme er kalibreret, hvilket mit selvfølgelig også er:)

Men heldigvis er vi alle forskellige, men lad dig inspirere af brugernes anbefalinger herinde, men i sidste ende skal du købe hvad du mener er bedst, for der ER altså rigtig mange gode Tv på markedet, nogen gange får man det indtryk herinde, at kun Panasonic producerer gode skærme, hvilket langt fra er tilfældet..

Det blicer i bund og grund altid en smagssag. Forstår ikke folk siger, at Panasonic laver de bedste ydelsesmæssige skærme efter Pioneer, hvilket jeg absolut ikke er enig i. Så har man da ihvertfald ikke set topmodellerne fra eks. Philips, Sony og Sharp.. Lg er også ret godt med, omend jeg må indrømme, at jeg ikke helt er vild med deres Fjernsyn. Syntes der mangler lidt, men måske er mine krav bare alt for høje, eller måske er det bare mig som er lidt nuts:)
Selvfølgelig er det en smagssag, men IMO må du have nogle ret underlige kriterier for hvad et godt billede er. Phillips rangere ret lavt på min liste. Har set deres top model, og det var virkelig et ringe billede. Ydermere så er det ambilight fis, ret poppet hvis du spørger mig. Lidt ligesom de brianer der kører rundt med vinduerne nede med bassen kørende. :p Men det jo nok bare mig :D
Af Nick_S
må indrømme at jeg er ret enig med cannavaro.

Nu går jeg blandt tv i hverdagen. Og når man tænker på hvor meget Samsung crap der hænger på væggen er det bare skønt når man kommer til det afsnit hvor der er Philips. 9732 og 9731 (gammel left-over), er sgu nogle fede modeller der står skide godt.

Vi har også lige fået PG6000 hjem, og er jeg rigtig imponeret over må jeg indrømme!
Helt klart anbefalelses værdigt.
Af madass32
tør man spørge hvilken butik den PG6000 står i så man kan komme og se den.