Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tga
Hej.

Min forhandler fortalte at det skulle man ikke være bange for

Har så læst indlæggene om burn in, og blev så igen opmærkom på "problemet". Når jeg slår over på AV så skærmen står sort kan man se nogle aftegninger fra forskellige ting, teksttv, som det ikke har stået på længe af gangen, der er lidt v-smile aftegninger, ungerne skifter tit spil så der skulle heller ikke være noget..er det burn in, eller er det bare retention? har tænkt på at hive antennestikket ud, men skal det være 2 timer, eller natten over..

Har sat indstillingerne på normal, skruet ned for kontrasten, skarpheden 1 hak, skulle det ikke være fint?

Mvh Thomas.
Af keler
Vil da mene det blot er retention. Hvis du slår over på en fuld skærm med alm. billede på i 1-2 minutter, og slår tilbage på AV indgangen, så er det vel væk igen?
Af mortena1980
Hvis man har set TV2 i lang tid og vil undgå burn in, handler det så bare om, at man slår over på en anden kanal kortvarigt og så tilbage til TV2 - og så er faren over i den omgang?
Af keler
Slap nu lige af med det burn in der... Man skal altså have et statisk billede på i mange mange timer for at der overhovedet er en chance for burn-in. og mange timer er altså ikke 2-5 timer. Jeg har tit haft kanallogo til at stå i over 5 timer da min kæreste ser meget tv 3 osv, og den smule retention der er forsvinder efter 1-2 minutter efter en anden kanal.. Brug nu bare jeres tv som normalt.. :)
Af mortena1980
Lige det svar jeg ledte efter. 8)
Tak :)
Af SilverLine
Noget godt er der ved alle de reklame kanaler, hvert kvarter kommer der 10min reklamer, hvor logoet forsvinder :P Så svært at få burn in der he he
Af TYBO
Bare køb LCD :)
Af Henrik_H
Og husk nu lige at PX80 har indbygget sikkerhed mod burn-in.

Den skruer selv ned for kontrast mv. hvis den billedet er statisk (det meste af billedet) i så vidt jeg husker 6 minutter.

Prøv f.eks. en kanalsøgning inkl digitale kanaler. Inden den er færdig har den skruet ned for kontrasten, da den taget mere end 6 min. i alt.

Det er vist beskrevet i brugsanvisningen et eller andet sted.
Af keler
TYBO skrev:Bare køb LCD :)
Helt klart et godt råd. Især hvis man vil betale dobbelt så meget for en halvt så godt tv - Så go for it :)
Af tga
keler skrev:Slap nu lige af med det burn in der... Man skal altså have et statisk billede på i mange mange timer for at der overhovedet er en chance for burn-in. og mange timer er altså ikke 2-5 timer. Jeg har tit haft kanallogo til at stå i over 5 timer da min kæreste ser meget tv 3 osv, og den smule retention der er forsvinder efter 1-2 minutter efter en anden kanal.. Brug nu bare jeres tv som normalt.. :)
Tak for svar.

Det er hermed modtaget :)
Af tosa
TYBO skrev:Bare køb LCD :)
Du kan også lave burn-in på LCD, omend det ikke sker så hurtigt og hyppigt. Men hvis du alligevel mishandler TV'et, er det jo ligemeget om det er LCD eller plasma, du skal nok kunne få det ødelagt på den ene eller anden måde ;)