Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvaaen
Hej alle,

Min datters mor skal have sig et ny tv. Hendes Samsung UE50KU6075 er begyndt at drille i samtlige apps.

Krav er
Under 5000
50"-55"
Smart tv med apps og LAN stik indgang

Det skal bruges i stuen. Hun har i en del år nu levet med det nuværende tv. Så hun har ikke behov for toppen af poppen. Det er for det meste vores datter der ser Paw Patrol på tv'et.

Hvad vil i anbefale, og hvorfor?
Af jkn789
hvis hun kan finde ud af at bruge en streaming boks vil det være den billigste løsning, bruger selv Apple tv som er nemt at gå til og koster 1500 kroner og apps bliver opdateret.
du kunne sætte Apple tv op for hende og vise hvordan hun navigere. Tv fjernbetjening virker også til Apple tv når hdmi cec er slået til.
du skriver ikke hvilke apps der er brug for, men Sony og Philips har begge indbygget android platform som smart tv delen og er de eneste som bliver opdateret.
ved ikke hvor meget billede kvalitet betyder og om hun ser indhold fra streaming tjenester.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg vil kraftigt fraråde at købe nyt TV for at løse problemer med apps. Efter få år ender din datters mor sandsynligvis i samme knibe. Det skyldes, at TV-platformen i bl.a. LG og Samsung Smart TV ikke opgraderes til nye generationer efter køb. De nye generationer forbeholdes nyt TV.

Som andre nævner så køb I stedet en Chromecast med Google TV, hvis det skal være billigt, eller Apple TV 4K hvis I vil have en bedre brugeroplevelse og en mere langtidsholdbar løsning.
Af henrik.yde
Kvaaen skrev: 20 okt 2022, 08:11 Hej alle,

Min datters mor skal have sig et ny tv. Hendes Samsung UE50KU6075 er begyndt at drille i samtlige apps.

Krav er
Under 5000
50"-55"
Smart tv med apps og LAN stik indgang

Det skal bruges i stuen. Hun har i en del år nu levet med det nuværende tv. Så hun har ikke behov for toppen af poppen. Det er for det meste vores datter der ser Paw Patrol på tv'et.

Hvad vil i anbefale, og hvorfor?
Dette TV vil løbende blive opdateret med (android) software + Apps. Derudover har TVet Chromecast og Ambilight. Men ellers vil en ekstern boks også kunne gøre det, medmindre der også er et ønske om at opgradere på billedfronten.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 021/310755
Af PeterD
Det billigste er vel at købe noget ekstren boks noget. Det må man da kunne få ?
men Philips ser spændende ud.
Af Supergris
Dog falder det fra kravet, som er prisen, der skal holdes under 5000 kr., med mindre man vælger en af deres Outlets, som jeg dog mener ofte er for højt prissatte...
Af Kvaaen
Nå, tror valget er blevet et Google tv med Ethernet adapter.
Kan alle apps downloades der til? Altså de store streaming tjenster, og vigtigst af alt dr appen?