Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zyckelmaster
Rart med en detaljeret test på et sprog der forstås (modsat tysk :p ). Jeg undrer mig dog lidt over afsnittet vedr. kalibrering - er det eneste han gør virkeligt at vælge "warm" som setting for farvebalance? Hvad med til-/frakobling af diverse dynamiske funktioner m.m.? Er der virkelig ikke noget at hente nogen steder?

Det sidste er også et spørgsmål til jer som allerede har købt PX80!
Af Puryx
Han skriver også i artiklen at TV'et ikke gemmer indstillingerne pr. input, men kun på mode (Cinema, normal etc) - men på mit PX80 bliver indstillingerne altså gemt pr input.

Mht. til de forskellige billedforbedringsfiltre, så har jeg slået alle fra. Jeg synes ikke at de gav de store forandringer, og hvis de gjorde synes jeg at det var noget der typisk slørede billedet en smule mere.

Jeg er meget interesseret i at høre om nogle af de "professionelle" har et godt bud på hvordan man indstiller sit PX80 så man får det mest virkelighedstro/korrekte billede - er der ikke nogen der kan give et bud på det? :)
Af zyckelmaster
Det er måske passende med en lille opfordring til Flatpanels.dk. Jeg ved godt, at I tidligere har sagt, at ikke vil teste PX80 men i stedet en af de nye topmodeller fra Panasonic, MEN

- siden i selv har været med til at sætte et tilbud i søen (knot.dk), og
- det i øvrigt kunne tyde på, at PX80 bliver en storsællert,

så var det da oplagt, at I får Knot.dk (eller nogen andre) til at låne jer et PX80, så i også kan teste denne model og dermed giver flatpanels brugere nogle fif til indstilling af fjernsynet ;)
Af Puryx
Hørt!

Jeg har brugt denne side meget i min beslutningsprocess mht. at købe PX80 - så det ville da være alle tiders at få alle fif med, når man nu endeligt har TV'et stående derhjemme :)
Af zyckelmaster
Du er min helt (B

he, he måske lidt overdrevet reaktion fra min side ;) , men jeg håber virkelig, at du får "gaflet" et test-eksemplar...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har nu talt med Panasonic Danmark omkring en test af PX80, og det ser ud til at kunne lade sig gøre. De har dog ikke en demo stående på nuværende tidspunkt, men den kommer inden længe og så hører jeg nærmere fra dem.
Brugeravatar
Af Stefan V
Det lyder super :) En test på dansk er mere end velkommen :p
Af zyckelmaster
Rasmus Larsen skrev:Jeg har nu talt med Panasonic Danmark omkring en test af PX80, og det ser ud til at kunne lade sig gøre. De har dog ikke en demo stående på nuværende tidspunkt, men den kommer inden længe og så hører jeg nærmere fra dem.
Jeg ville blot hører, hvor langt du er kommet med at få testet Pansonic PX80?
Af zyckelmaster
Øv :(( - ærgeligt, at pana dk ikke er lidt hurtigere på aftrækkeren - håber du snart "får fingrene" i et eksemplar...
Af thomit
Puryx skrev:Han skriver også i artiklen at TV'et ikke gemmer indstillingerne pr. input, men kun på mode (Cinema, normal etc) - men på mit PX80 bliver indstillingerne altså gemt pr input.

Mht. til de forskellige billedforbedringsfiltre, så har jeg slået alle fra. Jeg synes ikke at de gav de store forandringer, og hvis de gjorde synes jeg at det var noget der typisk slørede billedet en smule mere.

Jeg er meget interesseret i at høre om nogle af de "professionelle" har et godt bud på hvordan man indstiller sit PX80 så man får det mest virkelighedstro/korrekte billede - er der ikke nogen der kan give et bud på det? :)

Den samme test som i linken (hdtvtest) har nå oppgitt "best settings" ... Jeg kan bare si meg enig i at "cinema mode" og farvetemperatur "varm" gir det mest korrekte bilde. Hvis du synes at "warm" blir for varmt, so to speak - så går det bra med "normal" også - men "cinema" mode er et must.