Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ominous
Hej alle!

Jeg står for at skulle købe et nyt 40-42" tv. I Hi-Fi klubben var de (naturligvis) varme fortalere for NAD 40A1 ... men det er svært at finde erfaringer om det. Nogen som kender det?

Jeg skal primært bruge det til at se digital tv, DVD samt evt. en PS3 på.

Fordele set fra min side: Intet irriterende højglans design, DVB-C tuner (har TDC kabel), udseende generelt
Ulemper: Pris (det er dyrere end andre mærker)

Link: http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... beslag.htm

Jeg er også blevet foreslået et Panasonic PX80, men jeg kan ikke udstå designet ... reflekserne i højglansen vil stensikkert irritere mig. Jeg kan så forstå, at folk her på sitet er meget varme fortalere for det.

Link: http://www.tapeconnection.dk/Billede.as ... er=5060102

Endelig har jeg også kigget på Sony med DVB-C tuner, men de er også dyre, og selvom man får full HD er det jo åbenbart ligegyldigt med den skærmstørrelse. Desuden var servicen og forklaringen af teknik helt til hundene i den butik, som forhandlede dem.

Faktisk fik jeg bedst service i Hi-fi klubben, og derfor hælder jeg til NAD.

Nogle kommentarer? Har jeg overset et eller andet fantastisk TV et sted?

På forhånd tak
Thomas
Af jakobnybo
Jeg har selv NAD´en. Dog kun i en 32". Det er sku en super fladskærm.
Fortryder overhovedet intet ved at have købt det tv. Og er ekstremt glad for at ekspedienten inde i Hifiklubben fik mig til at vælge NAD´en.

Jeg har intet negativt at side om det TV. Til oplysning, ved jeg at der kommer en ny fjernbetjening som alle kvit og frit får leveret hvis man har NAD fladskærmen.

Panasonic PX80 er også en super fladskærm. Kender desværre ikke Panasonic så godt, men har kun hørt godt om dem. At højglansen vil irritere dig, tror jeg ikke. Det vil være minimalt.

Med hensyn til noget Sony har jeg også de varmeste anbefalinger. Du kunne gå efter en KDL-40D3500. Den er ved at være halv billig og har det du har brug for. DVB-C tuner, FULL-HD osv.