Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daswhise
Hej folkens.

Står og skal til at have mit et 40+ LCD tv til stuen, men da min viden er lav omkring det. Har jeg intet og gå efter. Det primære mål med tv'et er ps3 og blu-ray. Det er det jeg skal bruge det mest til.
Har haft kigget på Samsung F8 serien og Sony x3500.
Men ville håbe på der nogle der kunne give mig lidt viden eller evt et skud på stammen med hvilke tv der ville passe til mit behov, vil være godt hvis i kunne give et lille tekst for hvorfor i så siger det tv..

Prisen skal være på under 20000kr

På forhånd tak!

-Kent
Af Olav Nielsen
Ifølge forbrugerbladet Tænks seneste test er 40X3500 et af de bedste TV, de nogensinde har har testet. (Men jeg ved ikke om det også gælder dine specielle behov)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X3500 er også blevet anmeldt her på siden og må betragtes som det bedste LCD TV vi indtil nu har haft inde. Det er ikke det bedste TV generelt, men LCD TV, ja.
Af Daswhise
okay, så jeg vil sagens gå ud og købe det og blive meget tilfreds? men okay siden de sony, bør ps3 vel også være bedre , da det eget mærke?.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den tror jeg ikke helt jeg forstår? Hvad er PS3 bedre end?

Du skulle ikke få noget bedre samspil mellem X3500 og en PS3 end du får mellem 2 andre kombinationer af PS3 og TV. Der sidder bare et HDMI kabel imellem TV og konsol, så TV'et aner som sådan ikke hvad der sidder i den anden ende.
Af Daswhise
sony tv + sony playstation. det bør give plus ? . da det 2 ting fra dem selv af. i forhold til sharp og playstation? sony bør da have lavet fordel i deres egne produkter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det skal du ikke regne med. Som jeg skriver, så er det kun et HDMI stik der sidder imellem de to og PS3'en leverer bare et billede ligesom så mange andre afspillere gør. Dér hvor fordelen kunne have været var hvis man kunne slippe for en fjernbetjening, men da en PS3 benytter Bluetooth, så er dette ikke engang tilfældet.
Af Daswhise
okay :)

Men lige til et sidespring, er der andre tv der står højt i billed kvalitet som man skulle kigge efter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis din siddeafstand er over 1.8 m så ville jeg kigge nærmere på Pioneer 428XD. I den afstand er fuld HD ikke vigtigt, så dér kunne et 720p display være en mulighed og 428XD må betegnes som toppen af poppen - også bedre end X3500.
Af Daswhise
Har ikke helt styr på sideafstanden endnu. Men regner med 3-4m vil der kunne blive. og søger helst full hd grundet ps3'en :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Finten er, at hvis du sidder så langt væk, så kan du slet ikke se om det er et fuld HD eller et alm. 720p TV.
Af Daswhise
hmm okay, så det vel ligemeget, men alligvel på ps3 giver det større opløsning.
Af Montex
Ja men nu er opløsning ikke alt.... ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen: Hvis du sidder så langt væk at du ikke kan skelne detaljerne i en så høj opløsning, så har du jo ingen gavn af det. Du er vel også ret ligeglad med om de sætter en masse fin kunst op på Sverige-siden af sundet, hvis du alligevel står på Amager og glor derover ;)