Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zaico
Hej

Jeg er godt klar over at Plasma er det bedste hvad angår sort og især sort baggrund og sort kant i et billede.

1.
men hvor langt er det nået med at forhindre backlightet i at lyse for meget igennem på LCD tv skærmene??
Her kunne jeg godt tænke mig at høre fra dem som ejer et Samsung LE-37M87 eller 40M87 hvad deres erfaring er?

2.
Jeg synes at huske at der engang var problemer med at når en billede blev beskåret med sorte rammer på en plasma skærm at den sorte ramme kan give bur n in effekt, er det stadigvæk sådan eller har de fikset til?

håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål...
Af red_martians
Det er ligeså tydeligt somdet altid har været.. så snart der bliver lidt mørkt ændre den sorte kulør farve til lysende mørkeblå. Det er ikke noget man kan komme til livs på LCD jo mindre du køber en såkaldt LED-LCD.
Den er emget bedre på det punkt ogdet er vist kun samsung der producerer det for tiden. De hedder hedder M9 eller F9, hvis du vil kigge priser.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du løser ikke problemet med at lyset delvist slipper igennem de flydende krystaller bare fordi baggrundsbelysningen bliver LED. Det er stadig lys der kommer igennem bagfra og der er ikke 1 stk. LED pr. pixel i skærmen, så det e stadig plamager af skærmen der oplyses pr. LED.