Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

@Peter Pan
Okay super, de er også meget pæne og ville matche godt sammen med mine BeoLab 6000. Tænker at jeg ligeså godt kan forsøge at få fat i dem med icepower, men det er ikke lige lykkedes mig at finde dem i den rigtige farve endnu.

Men igen, du tror ikke at de vil være for kraftfulde som baghøjtalere ift. BeoLab 6000 som fronthøjtalere? Jeg ved ikke om det overhovedet giver mening, men det var det som jeg havde fået at vide før, at de måske godt kunne være.

EDIT: Efter at have læst lidt rundt på nettet, kan jeg forstå at BeoLab 4000 mk2 med icepower, lider lidt af samme problemer som BeoLab 4. Så måske det ikke er det værd at anskaffe sig mk2 over mk1.

Jeg kan også læse at BeoLab 4000 skulle fungere rigtig godt i stort set hvilket som helst setup, så det svare lidt på mit spørgsmål men der må være delte meninger om det, så er da stadig interesseret i at høre hvad du/andre herinde synes.
Tænker du økologisk, og går ind for genbrug. Må du altid forlange at få mulighed
for at lytte til det du vælger, før du køber. Det betyder dog ikke du er sikret i åerne
frem over. Jeg har måske bare være heldig med mine BL. 4000. I 2003 købte jeg
et sæt BeoLab 4000 Type Nr. 6636, som computer højttaler.

Billede
Efter et par år købte jeg et sæt vægbeslag, og siden har de spillet som bag højttaler
i mit 5.1 surround setup.
Billede
Det jeg kan læse om fejl på BL 4000. Er noget med isolerings pladerne / printet-
kort, kan gå i forbindelse med hinanden, og skabe problemer med komponenterne.

Mine BL. 4000 spiller som bag højttaler i mit 5.1 surround setup. Da de bliver styret af
mit BeoVision 7-40" Mk III TV, kan lydstyrken til bag højttalerne konstant styres med
Beo4, om nødvendigt. @ 1Gandrup. Hvordan du vil styre bag højttalerne, ved vi jo ikke.
@Peter Pan
Forhåbentlig kan jeg finde nogen i god stand - B&O's produkter er da heldigvis kendt for at være langtidsholdbare, men går det helt galt må jeg jo få det lavet, hvis det kan lade sig gøre :-)

Jeg har tænkt mig at sætte mine baghøjtalere i hvert hjørne oppe under loftet, præcis som i det billede du har vist. Jeg har dog umiddelbart ikke nogen måde at styre dem på, som sådan. Jeg har købt en Hall WiFi Streamer, som det hele bliver styret igennem.

Jeg har for øvrigt lige et andet spørgsmål også; er der nogen måde (eller flere måder) at man kan genkende om et powerlink kabel er mk1, mk2 eller mk3?
Altså jeg er ret overbevist om at alle mine kabler på nær måske ét kabel er mk1. Jeg har det her ene kabel som er en lille smule tykkere end alle mine andre og jeg kan ikke huske om det fulgte med min BeoLab 11 (som har icepower). Det ville give god mening hvis det gjorde men er som sagt i tvivl. Jeg har tidligere fået at vide at man kan se om det er et icepower kabel, hvis der er en lille trekant, men synes ikke at jeg kan se det.
@ 1Gandrup. B&O PowerLink kabler. AV Connection - Læs her.

Det letteste er jo at købe et PowerLink Mk II eller Mk III kabel i B&O butikken,
og klippe kablet over på mitten. Nu står du med to længder med det 8 polet DIN
stik i den ene ende, og du slipper for det besværlige lodde arbejde i et 8 polet DIN stik.
Nu skal du bare lodde det stik på du skal bruge i den anden ende.

På det stik du lodder på, loddes blå data stel sammen med
audio stel, der er viklet om højre og venstre kanals + ledninger.

God fornøjelse.

Billede
Her kan man se at PowerLink MK II, er lidt tykkere end MK III.

Billede

Billede

Billede

Billede
@Peter Pan
Mange tak for de fine illustrationer :-)
Som du selv viser i det sidste billede burde jeg ikke få behov for andet end Powerlink-til-Powerlink kabler, så jeg skulle heldigvis være ude over at skulle hen og lodde noget sammen.

Angående det ene stik jeg har som er lidt tykkere end de andre, så kan det jo næsten kun være et mk2.

Kan det betale sig at skifte mine gamle mk1 kabler ud med mk3 selvom mine mk1 nødvendigvis ikke fejler noget? Er der nogen gevinst at hente der? Det er jo som sagt kun min BeoLab 11 som har icepower og der har jeg jo så allerede et mk2 kabel som understøtter det.
@ 1Gandrup. Jeg husker ikke hvorfor Mk 1 er udgået, men det er mange år siden.
Det med pilen beskrev B&O, da MK III kablet blev lanceret. Derfor står det i mit
gamle indlæg her på siden. Som du selv har konstateret, ser vi ikke pilen på Mk.III
kablerne idag. Jeg vil anbefale, du frem over benytter gode PowerLink MK III kabler.

Jeg er iøvrigt spændt på at høre fra dig, hvordan HALL WiFi streamer'en håndterer
det med lydstyrken, på forskellige aktive BeoLab højttaler.

Billede
Gør-det-selv. -

Billede
Har du mod på at lodde dine PowerLink adapter kabler selv, er her en oversigt.
Har du PowerLink kabler med evt. problemer, se på oversigt. Oplever du brum
fra aktive BeoLab. Bemærk lus mellem ben 2 og 7, i nogle tilfælde kan dette
løse problem. Kan også skyldes det dårlig 12V trigger udgang på AV Receiveren.

Billede
Billede
Billede
For BeoLab 3500 MK1. & LCS9000.

Billede
For BeoLab 3500 MK2.

Billede
Bang & Olufsen afslører high-end Beosound Theatre soundbar-system.

Billede
31 Aug 2022- Rasmus Larsen. - Bang & Olufsen har i dag løftet sløret for Beosound Theatre,
som er et kraftfuldt high-end soundbar-system, der er modulært og designet til at indgå som
en del af TV-løsningen. - Læs her.

Så var billedet på side 187 jo rigtigt. :p Link to B&O website - Click here.
Senest rettet af Peter Pan 01 sep 2022, 08:43, rettet i alt 1 gang.
@Peter Pan
Så er der vist ingen undskyldning mere 😇
Nu skal den oldsag af en BV7-40 ud…..
……og ind med det LG-tv, du har skreget efter de sidste mange år.

MM
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 333