Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt en Sony BDP-S300 Blue-Ray afspiller for et par dage siden. Mit Pana TH-37PV70 er ikke Full HD og skal derfor nedscalere signalet. Min anden mulighed er at ændre formatet på afspilleren. Jeg har siddet og ændret signalet fra 1024p til 1024i og 720p, men jeg har svært ved at se forskel på dem.
Umiddelbart ville jeg sige at billedet ser bedst ud ved et input på 720p.
Kan det passe? Hos sony-center foreslog han at jeg skulle kører de 1024i.
Sådan som jeg har forstået det, er at det er bedre at afspilleren "nedscalerer" billedet, end at mit TV gør det.
Er det rigtigt?

Alle kommentarer er velkomne :)

Hvis der skulle være en anden tråd om dette, så link venligst, jeg har ikke kunnet finde en...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke nogen opskrift på hvor skaleringen skal ske. Det kommer helt an på hvilket apparat der har den bedste skalár. Hvis TV'ets skalár er bedst, så lad dét nedskalere billedet. Det har du jo næsten selv besvaret i og med at du synes at 720p signalet fra din BD er bedre end 1080i/p.
Brugeravatar
Af Stefan V
Okay, men fik at vide at det som hovedregel var bedre at lade afspilleren gøre arbejdet ;)

Tak for svaret
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis TV'et har en bedre skalár så er det temmelig dumt at lade afspilleren gøre arbejdet.
Brugeravatar
Af Stefan V
Du siger noget :) Kan jeg rent teknisk finde ud af hvilken en der er bedst? eller skal jeg se mig frem til det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Brug øjnene. Det er trods alt dig der skal se på billedet, så når du selv er tilfreds, så er tingene jo som de skal være.
Brugeravatar
Af Stefan V
Super, så må jeg hellere komme i gang med at teste :)

Tak for svaret