Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Silentbob
Hej

Jeg er ved at sammensætte 2 PC´er, en til kæresten og mig. Har igennem de sidste 3 uger læst internettet tyndt på diverse forummer og testsider (Bla. dette forum). Nu er jeg endelig ved at være ved vejs ende med selve PC´en, men kan virkelig ikke beslutte mig for en skærm. Syntes jeg skifter mening hver dag:)

Formål er som de fleste, spil og internet. Vi har igennem de sidste par år spillet WoW, og regner med at prøve Conan og Warhammer Online. Dog skal den også kunne klare spil som Crysis, hvis lysten byder sig.

Er ude efter mest bang for my buck. Dog hvis valget står mellem FPS og billedkvalitet, hælder jeg nok til bedre billedkvalitet.

De skærme jeg kigger på:
Samsung SyncMaster 2232BW
Samsung SyncMaster 226BW
Samsung SyncMaster 226CW
Asus VW222U
LG L227WT-PF

Ved godt der har været en del indlæg om flere af disse skærme, men tænkte jeg vil kunne nå en beslutning ved at sammenstille alle 5 og få jeres råd eller oplevelser med de forskellige skærme.

På forhånd mange tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville holde mig fra CW modellen. 2232 eller 226 må være et spørgsmål om smag.

Alle skærmene hører til i den lave ende af prissegmentet, så det du nok typisk vil opleve af "fejl" vil være inhomogen baggrundsbelysning på panelet. Det er svært at sige hvilken af de nævnte modeller der vil klare sig bedst i denne sammenhæng. De vil alle kunne bruges til de ting du nævner.

Du kan jo købe 2 forskellige til de 2 PC'er. Så kan du jo "stjæle" den bedste af dem til dig selv ;)
Af Smartzipants
yakken skrev:Jeg ville holde mig fra CW modellen. 2232 eller 226 må være et spørgsmål om smag.

Alle skærmene hører til i den lave ende af prissegmentet, så det du nok typisk vil opleve af "fejl" vil være inhomogen baggrundsbelysning på panelet. Det er svært at sige hvilken af de nævnte modeller der vil klare sig bedst i denne sammenhæng. De vil alle kunne bruges til de ting du nævner.

Du kan jo købe 2 forskellige til de 2 PC'er. Så kan du jo "stjæle" den bedste af dem til dig selv ;)
Synes da ellers jeres egen anmeldelse lægger op til at vælge LGen når fokus er spil (og måske lidt alm officebrug) ...?...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg siger heller ikke at du skal holde dig fra LG's model, men de modeller du nævner ligger meget meget tæt op af hinanden. Vi har jo kun haft LG's til test og ikke de andre. Det eneste jeg nævner mht. valg er at hvis du beslutter dig for en Samsung, så er valget imellem 2232 og 226 et spørgsmål om smag.
Af Silentbob
Mange tak for inputet.

Nu kan jeg i hvert fald strege en af listen.

Pt. hælder jeg nok mest mod LG´en, med 226 på en stærk andenplads, da mange anbefaler den. Har ikke rigtig hørt fra nogen der har prøvet LG´en. Bortset fra jeres test selvfølgelig :)
Af Reonekot
Jeg låner lige denne tråd lidt, da jeg står med samme "problem".

Så vidt jeg kan se, så er der der ikke rigtig det store alternativ til de omtalte modeller, hvis man vil have en 22" widescreen skærm og gerne vil spille lidt?

Personligt arbejder jeg en del med programmering og en anelse webdesign, så skærmen skal være acceptabel til det, men spil oplevelsen skal også være i orden. Jeg vagler selv mellem Samsung SyncMaster 226BW (et plus med pivot funktion IMO + jeg kan godt lide deres MagicBright indstillinger til hurtigt at vælge profil) og LG L227WT. (Som jo får gode anmeldelser her)

Begge skærme ligger omkring 2k, men er der nogen gode alternativer hvis man f.eks. går op i 3000-3500 kr. i stedet, som er værd at overveje? De skærme der er i det prisleje er vel stadig TN paneler? (På godt og ondt)