Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zaico
Hej

jeg vil gerne havde et nyt tv da jeg pt kun har et gammelt CRT TV og det sutter... men men kæreste vil ikke gå med til at købe et nyt før det gamle er gået i stykker.. og det kan jo tage dage til år før det sker...

er der nogle der har en god måde at ødelægge sådan et tv så det dør eller ihvertfald ligner at det er dødt?
Af Volff
Grineren tråd :D, Hæld noget vand i lortet (rillerne) og tænd for det en 10 minutter efter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ellers kan du jo skrue bagbeklædningen af (tag strømmen fra først!!) og klippe benet af en tilfældig kondensator...

Hvis du vil være sikker på at der ikke er noget der går i stykker, så kan du også blot fjerne forbindelsen fra 220 V indgangen indeni TV'et, så det slet ikke får nogen strøm.
Af mortena1980
Du kan også bare "komme til" at vælte det.
Af Remmerboy
at vælte betyder desværre ikke at tv'et dør.
har set et 28" crt fjernsyn der væltede med fronten mod gulvet, fra ca 40cm højde. og tv'et overlevede :S

yakkens forslag ser bedst ud
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... det skal nok blive en sjov historie at fortælle børnene om :) Men hvis jeg var dig, ville jeg vente med at fortælle den rigtige historie indtil du:
A. Har verificeret at hun er blevet ovenud lykkelig over det nye TV og ikke kan se noget som helst der skulle være i vejen med hverken TV eller billedkvalitet.
B. Har boet så længe sammen med hende at episoden blot er et fjernt minde...
Brugeravatar
Af Stefan V
Nice tråd:)

Måske kan et par store magneter gøre arbejdet :)

Held og lykke med det :p
Af BRAS
Det lyder bekendt det med at ødelægge et CRT. For 20 år siden havde kæresten og jeg lige købt ejerlejlighed og pengene var små da vi begge var på elev-lønninger, men et farve TV måtte jeg have til erstatning for et gl. s/h TV. Jeg pillede bagbeklædningen af og ridsede et par gange over printet med en skruetrækker og VUPTI...ingen billled kun lyd:-). Kæresten overgav sig og vi købte et super 16" phillips på afbedrag og det er først blevet smidt ud for et år siden.

Et godt råd er....vent mindst 5 år med at fortælle det.....ellers kan bølgerne godt komme til at gå højt

PS: Glemte lige at sige at prisen på dette TV "kun" var 3999,- ...billigt ik !!!
Af teamet
måske du skulle skruge lige på farveindstillingerne løbende, så det ser ud som en langsom forværring, inden du går efter the final kill
Af Rakke
Og sørg for ikke at blive caught in the act!
Af Zaico
Måske jeg prøver en blanding af det hele.. hehe.. tvinger en kat til at tisse i det så den for skylden.. hehe...

men nyt skal jeg sku ha.. kan ikke holde det CRT ud længere.. det sutter hvad angår at se film fra en computer og det fylder, og er ikke pænt...
Af TYBO
Det er da bare at hive stikket ud og sig til hende...se det kan ikke tænde mere