Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer rigtig meget at købe en panasonic PX80 da jeg enormt gerne vil have mig et ordentligt fjernsyn da jeg stadig bruger et gammelt crt-tv... Jeg diskuterede det dog med en kammerat forleden dag, og han havde nogle kommentarer som jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle tænke om.
Han snakkede om at det analoge signal vil blive slukket for i 2009 og derved skal det hele til at køre digitalt. Han snakkede om at han ikke kunne forstå at jeg ville købe et nyt tv som ikke havde digital tuner (den til kabel-tv) i, når signalet så snart er digitalt, og et eller andet sted har han vel ret?
Han spekulerede også i, at når signalet bliver slukket så må det begynde at blive meget svært for producenterne at sælge de tv som ikke har de digitale tunere, så mon ikke snart alle tv begynder at have digitale tunere. Derudover må de tv som ikke har digitale tunere blive billige, for hvem vil egentlig købe dem når man SKAL bruge dem til den tid?

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til det her.. nogen som har nogle kloge ord om dette emne?
Af TYBO
Når man køber TV skal man købe fordi behovet er der lige nu.
TV bliver hele tiden bedre og billigere så hvis du er glad for at se på dit CRT skærm så bliv ved med det.

MEN...husk....du giver i antenneafgift + licens ca. 5000kr om året...vil man så ikke se det på en ordenligt stor skærm så man får noget for sine penge ?
Af keler
Du kan jo aldrig garderer dig 100 % på fremtiden. Jeg tror heller ikke man slipper for en boks, om man køber tv nu eller om et år. Jeg har lige købt et px80, sammen med en samsung HD boks og det kan kun anbefales.

Et godt råd er, at lade være med at tænke så meget over hvad der kommer i morgen, men købe det man har brug for nu, og så være glad for éns køb, uanset hvad der så ellers måtte komme =)

Ydermere så er jeg heller ikke sikker på at de holder fast i at lukke det analoge net ned i 2009? Jeg mener det er udskudt til 2012, men er ikke sikker.. Anyone?
Af Beckham
TDC lovede vist for nyligt at de holdte det analoge signal kørende i 10 år endnu eller sådan noget.