Log ind med sociale netværk
19 mar 2008, 23:50
Hvis du tilføjer skærmen til indkøbskurven, vil du se, at der nu står "25% rabat på 2408WFP. Udløber 30. april 2008" 
Med hensyn til oversatureringen af specielt rød/orange. Så er der intet problem i Photoshop. Med en sRGB profil i PS, viser PS farverne meget korrekt. Man kan tage et screenshot fra sin oversaturerede desktop og dumpe det i PS, nu er farverne helt OK.
Er der nogen der kender noget til farvestyring af selv desktoppen? Jeg må indrømme, at det er noget jeg ikke har den fjerneste anelse om. Jeg ved bare at jeg har korrekte farver i PS og en noget oversatureret desktop, for nogle farvers vedkommende. Det er ikke rigtig noget der irriterer mig, så længe PS viser farverne korrekt. Men korrekte farver på desktoppen ville da være ideelt
Hvis jeg sætter skærmen til sRGB mode, rent hardware mæssigt, synes jeg, at farverne bliver for desaturerede og livløse.
Med hensyn til oversatureringen af specielt rød/orange. Så er der intet problem i Photoshop. Med en sRGB profil i PS, viser PS farverne meget korrekt. Man kan tage et screenshot fra sin oversaturerede desktop og dumpe det i PS, nu er farverne helt OK.
Er der nogen der kender noget til farvestyring af selv desktoppen? Jeg må indrømme, at det er noget jeg ikke har den fjerneste anelse om. Jeg ved bare at jeg har korrekte farver i PS og en noget oversatureret desktop, for nogle farvers vedkommende. Det er ikke rigtig noget der irriterer mig, så længe PS viser farverne korrekt. Men korrekte farver på desktoppen ville da være ideelt
Hvis jeg sætter skærmen til sRGB mode, rent hardware mæssigt, synes jeg, at farverne bliver for desaturerede og livløse.
20 mar 2008, 12:51
Okaaay... Det lader til at Dell 2408WFP ikke kan køre andre 16:10 opløsninger end 1920x1200. Hvis jeg sætter opløsningen til, for eksempel, 1440x900 viser skærmen faktisk 1600x1200 strakt ud i bredden. Hvis man slår 1:1 mapping til, viser den et pænt 1600x1200 billede i 4:3 format.
Hvad er folks erfaringer her, med denne skærm? Så vidt jeg kan se, er det bare sådan det er. Øv bøv.
Alt er dog ikke tabt, jeg kan fint spille Crysis i 1440x900, hvis jeg slår nVidia Scaling til, i stedet for skærmens hardware skalering. nVidias skalering ser også fint ud sammenlignet med hvad jeg ellers har set af hardware skalering på TFT skærme.
Det er dog lidt, faktisk meget, underligt at Dell har valgt ikke at supportere skalering for andre 16:10 opløsninger i hardwaren. Det kunne Samsung 245T i det mindste.
Hvad er folks erfaringer her, med denne skærm? Så vidt jeg kan se, er det bare sådan det er. Øv bøv.
Alt er dog ikke tabt, jeg kan fint spille Crysis i 1440x900, hvis jeg slår nVidia Scaling til, i stedet for skærmens hardware skalering. nVidias skalering ser også fint ud sammenlignet med hvad jeg ellers har set af hardware skalering på TFT skærme.
Det er dog lidt, faktisk meget, underligt at Dell har valgt ikke at supportere skalering for andre 16:10 opløsninger i hardwaren. Det kunne Samsung 245T i det mindste.
26 mar 2008, 23:38
Hvad siger jer der ejer den til problemet med input lag? Jeg har læst flere steder at folk brokker sig over det.
Input lag er at den først viser billedet et par milisekunder efter billedet har ændret sig. F.eks. at du bevæger musen, men der går lige et splitsekund før pilen bevæger sig på skærmen. Ikke noget alvorligt i alm windows brug, men kan være ret belastende i hurtige FPS spil.
Nogen her der har oplevet det?
Input lag er at den først viser billedet et par milisekunder efter billedet har ændret sig. F.eks. at du bevæger musen, men der går lige et splitsekund før pilen bevæger sig på skærmen. Ikke noget alvorligt i alm windows brug, men kan være ret belastende i hurtige FPS spil.
Nogen her der har oplevet det?
27 mar 2008, 08:04
Kleitus skrev:Hvad siger jer der ejer den til problemet med input lag? Jeg har læst flere steder at folk brokker sig over det.Jeg quoter lige, hvad jeg skrev tidligere i denne tråd, angående input lag.
Med hensyn til input lag, så aner jeg stadigvæk ikke, hvad folk fabler om, jeg kan ikke mærke noget galt i FPS spil, men jeg er heller turbo-twitch gamer. Og jeg gider i hvert fald ikke, at sidde med et millisekund stopur og sammenligne. Men hver person har sine krav, og det respekterer jeg selvfølgelig. Jeg kan bare ikke relatere til input lag, som et problem.Men du må jo nok hellere høre fra en der går op i stopur timing, da jeg ikke kan mærke noget, heller ikke i forhold til min gamle TN baserede LG skærm.
28 mar 2008, 03:04
Bad news, pludselig koster skærmen kr 4.959,00 i stedet for de 4649...
Når man klikker videre til indkøbskurven står der
"20% rabat på 2408WFP
Udløber 30. april 2008"
Hvor der tidligere stod 25% rabat (som andre i tråden også nævner)
Er det bare mig eller er dette direkte fusk med tilbudene? Håber da lidt der er en fejl fra Dells side, og at de ikke bevidst lover rabatter som de pludselig justerer ned igen, tvivler i hvert fald på lovligheden heraf.
Når man klikker videre til indkøbskurven står der
"20% rabat på 2408WFP
Udløber 30. april 2008"
Hvor der tidligere stod 25% rabat (som andre i tråden også nævner)
Er det bare mig eller er dette direkte fusk med tilbudene? Håber da lidt der er en fejl fra Dells side, og at de ikke bevidst lover rabatter som de pludselig justerer ned igen, tvivler i hvert fald på lovligheden heraf.
28 mar 2008, 09:35
Det har de så lavet om nu. Ikke særligt troværdigt.
Jeg købte min til -25%, så jeg klager ikke personligt. Men det er da usselt.
Krusty skrev:Var 25% til den 26 marts, og nu er det så 20%Det oprindelige tilbud var 25% til 30. april. Det er 100% sikkert.
Det har de så lavet om nu. Ikke særligt troværdigt.
Jeg købte min til -25%, så jeg klager ikke personligt. Men det er da usselt.
28 mar 2008, 09:36
Punktstørrelsen på en 27" er, i min mening, alt alt for stor til at kunne bruges til noget seriøst. Jeg synes i forvejen at 24" er på grænsen til det behagelige, men hvis dit syn er dårligere end normalen, så er det muligt at du ikke vil se det som et problem.
28 mar 2008, 11:07
Ja jeg ved godt at punkt størrelsen kommer højt op på en 27"...
Men en 24" har da mindre punkt størrelse end en 19" med 1280x1024 eller en 22" med 1680x1050, så hvis du synes en 24" er slem må du da hadde 22" og 19" skærme.
Jeg har iøvrigt en Thinkpad T61P som kører 1920x1200 - DET er lille punktstørrelse.
Men en 24" har da mindre punkt størrelse end en 19" med 1280x1024 eller en 22" med 1680x1050, så hvis du synes en 24" er slem må du da hadde 22" og 19" skærme.
Jeg har iøvrigt en Thinkpad T61P som kører 1920x1200 - DET er lille punktstørrelse.
28 mar 2008, 11:10
Nej, jeg har aldrig været fan af størrelsen på pixelene i hverken 19" eller 22" skærmene. Min egen IBM T43 har en 14" skærm med 1400x1050 punkter og det er en formidabel punktstørrelse i min mening 
Min 2007FP har ligeledes er ret lav dotpitch, hvilket giver nogle pæne kontinuerlige kurver.
Min 2007FP har ligeledes er ret lav dotpitch, hvilket giver nogle pæne kontinuerlige kurver.
30 mar 2008, 20:01
Er der nogen der har haft problemet med et rødligt skær i venstre side af skærmen? Jeg læste, hvad andre brugere mente om skærmen, på Dell's amerikanske hjemmeside, hvoraf flere af dem omtalte det røde skær.
Er der evt. andre fejl/problemer man bør være opmærksom på?
30 mar 2008, 22:47
Ud over det, er det en fantastisk skærm, både til spil og grafisk arbejde. Og specielt til den kampagnepris Dell kører på den for tiden.
Fellix skrev:Er der nogen der har haft problemet med et rødligt skær i venstre side af skærmen? Jeg læste, hvad andre brugere mente om skærmen, på Dell's amerikanske hjemmeside, hvoraf flere af dem omtalte det røde skær.Jeg har ikke problemet med rødligt skær på min 2408WFP, men yderste venstre side er marginalt lysere end resten af skærmen, dette ses dog kun tydeligt ved meget mørke, grå, ensfarvede flader, ellers lægger jeg overhovedet ikke mærke til det. Jeg opdagede det også først efter et par dage, og det er ikke noget der irriterer mig. Jeg kan se, at der er flere der har en svagt lysere venstre side på denne model. Jeg har set langt værre homogenitetsfejl.
Ud over det, er det en fantastisk skærm, både til spil og grafisk arbejde. Og specielt til den kampagnepris Dell kører på den for tiden.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto