Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej dav...

Ja jeg er jo så en af dem der har købt et Samsung LE40N87 ved pc-netto.dk... og det er nu gået i smadder...

Det er jo i sig selv brænd ærgeligt, men hvad der er mere øv er jo at jeg ikke kan sende det til rep. da de jo er gået på røven, Midt-data nægter at kende noget til pc-netto og vil derfor ikke tage det til rep. og det samme gælder Samsung Danmark og deres service partnere.

Så hvad gør man lige her...? Er der en der er klar over hvor pc-netto har hentet deres tv'er for så kunne jeg jo prøve at kontakte dem...

Men er der ellers nogle der har erfaringer med det...? Jeg må sku indrømme at jeg er lidt på herrens mark... og Samsung DK kunne bare informere om at jeg jo kunne prøve at klage over det... men det får jeg vel ikke så meget ud af når de nu er gået på røven...

Nå men jeg håber på nogle konstruktive svar...

/bm
Boris_M skrev: Så hvad gør man lige her...? Er der en der er klar over hvor pc-netto har hentet deres tv'er for så kunne jeg jo prøve at kontakte dem...
Business-to-business handler foregår under andre regler end forbrugerkøb. Normalt sælges varerne ved parallel-import uden nogen former for garanti, og det er derfor meget tvivlsomt om du vil kunne gøre et krav gældende overfor en underleverandør. Du har kun én at henvende dig til, og det er sælger - når han er gået konkurs, er du henvist til velviljen hos producenten, og da det er en service der ligger udover de rettigheder du har krav på, er det ikke noget du lovmæssigt kan påberåbe dig at de skal håndtere. Selv hvis du er blevet lovet en fabriksgaranti, så er det principielt noget sælger har lovet dig, så hvis fabriksgarantien ikke dækker parallel-importerede varer og du ikke har fået dette oplyst, så er det ikke noget du kan bruge til ret meget, da dén sælger du så skal klage til jo er gået konkurs. Du står desværre meget skidt.
Af Boris_M
Hmm... nå men så æder jeg bare selv rep. prisen... det er der jo ikke noget gøre ved...

/bm
Af red_martians
Firmaet er som sådan et ikke gået konkurs.. du skal stadig oprette RMA påderes hjemmeside. Jeg aner ikke 100% hvordan det fungerer, men tror bare at midtdata har overtaget alt ansvar. Hvis du læser de sidste 4linier på deres forside(pcnetto og express) ser det ud til at der umiddelbart ikke skulle være nogle problemer i at få det repareret.
prøv da i det midnste og se hvad der sker.
Af Boris_M
Nej man kan ikke oprette RMA på deres side... det er bare noget de skriver... og hvis du så indtaster kundedata kommer der en mail hvori det står om de har en aftale med den producent der har fremstillet produktet... og det har de ikke i Samsungs tilfælde...

/bm !:(
Af Beaker
Jeg synes du skal kontakte E-Mærket, Midt Data står bag både PC-Netto og Express del. og har forsikret at alle kunder vil få deres RMA sag klaret.
Hvis de ikke lever op til det må de jo miste deres godkendelse.

Men iøvrigt er det netop de situationer der opstår når man køber en parallelimporteret vare.