Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kiwii
Vil jeg også gerne høre noget om.
Af lillejorn
Jeg har set flere Xvid film på mit 42" PX80 (via SCART fra min Sony RDR-HX750 HDD).
Både 700 MB og 2x700 MB film ser rigtig godt ud, synes jeg.
Af Sparrow
Er der flere px80 ejere, som vil dele sine erfaringer med os andre? :)
Vil også gerne vide, om hvor meget billedet bliver "strukket"!?!?
Af Volff
Har både afspillet AVI,DivX,Xvid,MOV og sågar mp4 filer fra XBMC tilkoblet via SCART og det virker bare som en drøm.
Af Sparrow
Volff skrev:Har både afspillet AVI,DivX,Xvid,MOV og sågar mp4 filer fra XBMC tilkoblet via SCART og det virker bare som en drøm.
Dvs. du har installeret XBMC på din pc'er og koblet pc'eren til tv'et?! Er det forstod rigtigt?
Af mortena1980
Kan VLC ikke bruges. Den kan beskære outputbilledet mv, men jeg ved selvfølgelig ikke, om det er godt nok.
Af Volff
Sparrow skrev:
Volff skrev:Har både afspillet AVI,DivX,Xvid,MOV og sågar mp4 filer fra XBMC tilkoblet via SCART og det virker bare som en drøm.
Dvs. du har installeret XBMC på din pc'er og koblet pc'eren til tv'et?! Er det forstod rigtigt?
nej selvf ikke, hvis det var tilfældet ville jeg have brugt et program som MediaPortal. Jeg siger bare at selv ved en "Scart" opkobling ser det ganske fortrineligt ud og vig mig ikke om det ser bedre ud endnu med HDMI/VGA opkobling igennem VLC eller KMplayer.

Med hensyn til VLC morten, det er muligt med både VLC og kmplayer at stretche output'et ordentlig med begge programmer, bruger selv KMplayer til at stretche billedet ved HD afspilning.
Af Sparrow
Så forstår jeg ikke helt, hvorfor folk siger, at billedet bliver strukket på px80, når man bruger det som PC-monitor og derfor skal op til full HD for at undgå dette problem!? O-O
Af Volff
Jamen du kan jo kigge på opløsningerne på en hd film og så kan du se problemet ved f. eks en V For Vendetta HD Rip er opløsningen 1280x536 det skal ihvertfald stretches på den horizontelle ded, det er muligt at "emulere" altså interlace en opløsning på skærmen via dit grafik kort til f. eks 1080*1920 således at HD film og andet materiale ikke bliver strukket som normalt.