Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sorte
Hej
Jeg har set mig lun på LG’s C1 65”. Har lige nu et 10 år gammelt 47” Panasonic TV, som jeg har været glad for. Laver Panasonic et TV, der matcher C1 i kvalitet?
Af allo
(blot min egen mening :-) )

(!ALTID! all day, everyday and twice on Sunday) Panasonic frem for LG :-)

de kommer nok ned til de omkring ca.12 - 12+ på et tidspunkt
Af lennon
Også lige min mening. Det altafgørende er billedkvaliteten(?) Og eftersom der sidder 100% identiske LG paneler i begge, så er det kun billedbehandlingen der vil gøre en (marginal) forskel på Pana og LG .Og denne mulige marginale forskel på billed performance vil efter min bedste overbevisning være tæt på usynlig for en normal bruger.Med andre ord kan du trygt købe LG’en mens prisen er nede - INGEN ved jo om Pana måske bliver udsolgt til dens nuværende pris . . .
Af hautopp
Ja, det er samme panel. Men som der står i fx test af HZ2000, så har Panasonic forædlet det. Fx er peak lysstyrke langt bedre og HDR score også bedre. Min oplevelseer ren sort / hvid på mit HZ2000, hvad mit LG CX ikke kommer i nærheden af. Hertil kommer fx Atmos og moviemaker. Gå efter JZ2000 hvis du vil have det bedste billede og en rigtig god indbygget lyd - suppler evt med en aktiv sub.
Det er sjovt som ingen gider at gøre sig umage med at læse, hvad tråd-starteren skriver. I stedet prøver man at pådutte ham et TV, som koster det dobbelte.

Han søger noget i samme prisklasse som C1.
Af allo
Kaktus-burger skrev: 02 apr 2022, 01:50 Det er sjovt som ingen gider at gøre sig umage med at læse, hvad tråd-starteren skriver. I stedet prøver man at pådutte ham et TV, som koster det dobbelte.

Han søger noget i samme prisklasse som C1.

hvorfor siger du 'ingen'??? jeg har f.eks. på intet tidspunkt prøvet at 'pådutte ham et TV, som koster det dobbelte.'

de seneste 3 år kunne man få Panasonic til under 10.000kr (65") op til flere gange om året

du har ret i at der ikke er en grund til at nævne de modeller som hautopp taler om (2000 serien) men der findes andre Panasonic fjernsyn som matcher OP's tankegang (og budget) ;-) - ikke lige i skrivende stund men...- de kommer nok - ligesom de gjorde i '19, '20 og i '21 ;-)
Senest rettet af allo 02 apr 2022, 23:10, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Den eneste "pendant", må være HZ1000 som har været nede i nogle virkelig gode priser (godt stykke under halv pris af, hvad de står til i dag) indtil for ganske nylig; om de kommer det igen, er svært at spå om.

HZ1000 mangler lidt på udstyrssiden set i forhold til LG C1, som f.eks. manglen på HDMI 2.1, men ellers et lækkert TV...
Er det kun på billedsiden der søges en pendant? På smart-delen er Panasonic nærmest gået i stå (LG har dog også gjort i nælderne sidste år og frem).
Af Sorte
Tak for debatten 😊. Bottom line, så er budgettet max. 12-13K. TV’et bruges til bold på Viasat kanalerne (via YouSee boks), Netflix (også via YouSee boks) samt HBO og Disney+ via Chromecast. Har set er Panasonic JZ980E til 13K, er det et bedre køb end C1?
Planen er at købe en Sonos Arc til vores to Sonos One