Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle og tak på forhånd for at hjælpe!

Budget: Ml. 5000 og 8000 kr - men meget gerne tættere på de 5000

Krav/kriterier, jeg vægter
  • Min. 65" og maks. 75"
  • Ser primært film og serier via streaming eller downloadede film - ingen 4k BlueRay-afspiller.
  • Ser fodbold nogen gange om ugen og de store tennisslams, men så længe det er nogenlunde, er det helt fint. Går mest op i billedkvaliteten på film/serier
  • Jeg gamer slet ikke
  • Jeg har de sidste mange år brugt ChromeCast til at streame alt, som jeg ser og forestiller mig at bruge det eller Nvidia Shield
  • Jeg ser ikke normale TV-kanaler - kun film og sport via stream/download
  • Har eget anlæg koblet til TV, så TV-højtalerkvalitet er fuldstændig underordnet
  • Ser mest film om aften, men kan også flade ud til en film om dagen i weekenden. Jeg har persienner, så min stue er aldrig super lys, men den er bestemt heller ikke helt mørk
  • Kan slet ikke lide motion-processing eller 60FPS, når jeg ser film eller sport. Billede og bevægelse skal gerne være så "naturligt" som muligt

Jeg har kigget på følgende tilbud lige nu:

75":
  • Hisense 75A7GQ til 5999
  • LG 75UP7500 til 5999
65":
  • Sony X81J til 5999
  • Samsung Q70A til 6999
Har kigget lidt igennem nogen tråde her de sidste par måneder og ved ikke, om jeg skal vente på nogen bedre tilbud? Det virker dog til, at man altid kan vente på et bedre tilbud, og lige nu er mit nuværende TV gået i stykker, og jeg er lidt træt af, at jeg ikke kan se film - så vil gerne slå til snarest. Jeg kan dog godt vente en uge eller to, hvis ingen af jer synes nogen af ovenstående tilbud rigtig er noget værd - eller hvis der er ved at lanceres nogen nye modeller, som kunne skyde de gamle i bund lige om hjørnet.

Igen, mange tak på forhånd og glæder mig til at høre jeres anbefalinger!

Bh Gustav
Hvis det er 75", du er varm på, så er valget ikke så svært; forskellen mellem 65" og 75" er STORT!

Hisensen lyder til at være et godt køb, så det er nok den, jeg vil pege på, uden jeg dog selv har kendskab til modellen.
LGen synes jeg mangler noget lysstyrke og leverer generelt et ret livsløst billede, så det er ikke en model, jeg kan anbefale; specielt ikke i denne størrelse, hvor kvaliteten virkelig bliver udstillet.

I alle tilfælde er der tale om budget-TV, hvor alle er gode bud i prisklassen; det eneste TV der ikke har IPS-panel er Samsungen, hvis det er noget, der har betydning for dig...