Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tazman
Hej

Har nu tæsket igennem test, anbefalinger og indlæg her på siden.
Skal have nyt tv til stuen og har følgende kriterier:

65"
OLED
Android Tv
Max 10.000
Ser meget sport
Stuen er ikke mørklagt
Bryder mig ikke om skærme med genskin... :)

Har kigget på flere modeller men kan ikke ramme en der tjekker alle af. Findes det?

Tak for et godt forum
Senest rettet af tazman 19 mar 2022, 19:14, rettet i alt 1 gang.
Af Beckham
Hvis du ser meget sport, så vær opmærksom på at de fleste OLED har en dimming algoritme indbygget som sænker lyset når den detecter score boards og kanal logoer. Det varierer mellem modellerne hvor aggressiv den er. Sony har vist den mest aggressive algoritme, men du får nok alligevel nok ikke en Sony 65" oled til 10k..:-)
Af lennon
Jeg vil mene,at OLED som udgangspunkt er det rigtige for dig ,hvis det findes indenfor budget . Har selv Sony OLED, og ser primært sport/fodbold, og jeg er så åbenbart ikke disponeret for at spotte nævnte dimming algoritme som et problem - i modsætning til Beckham . Lysoutput og (anti)genskin på OLED er ikke markedets allerbedste ( - Samsung LCD,som er langt over dit budget) , men absolut godkendt i de fleste moderne stuemiljøer . Live sport er mere afhængig af kildesignalet,end af skærm teknologien. Android tv ? ? - tjah, har det selv i Sony’en - men foretrækker, og bruger næsten kun mit AppleTV.
Af Beckham
OLED gør mange tinge rigtig godt, men synes den dimming algoritme til tider kan være et irritationsmoment. Ser selv en del fodbold på mit Sony OLED og især hvis det er aften eller mørkt vejr/regnvejr, så synes jeg nogle gange det hele bliver en smule for mørkt når dimming algoritmen slår ind. Men som du kan udfra lennon's opslag, så er det jo forskellig hvor følsomme vi er overfor den.
Af jkn789
Philips oled 705 og 706, 65 " koster i følge pricerunner 9990 . Har Android. Jeg ved ikke hvor aggressiv deres dimming funktion er men måske andre kan svare på det.
du kan læse mere om det her https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1611820752
Du har det samme genskin på alle oled skærme. Da det er LG som leverer panelet til alle producenter.
måske det var en mulighed?
Af Beckham
LG leverer alle OLED panelerne, så du vil næppe se den store forskel mellem de forskellige mærker\modeller. Synes dog at have hørt at LG har en mindre aggressiv dimming algoritme, hvor den kun dimmer lyset omkring selve de statiske objekter.