Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skyheart skrev: 07 mar 2022, 09:10 Tvet kommer i dag og jeg har tilkøbt CalMan kalibrering. Hvordan kan man kontrollere, at kalibreringen har fundet sted og er lavet til ens eget tv? Hvis man kan det.
Der skal stå i rapporten hvilken billede profil der er kalibreret, sørg for at tjekke alle HDMI indgange OG apps da Philips og andre skærme med Android opdeler apps i to kategorier (apps eller video) det giver ikke super meget mening, men sådan er det åbenbart :)

Tjek eventuelt under Farvetemperatur om den står til brugerdefineret og at der er ændringer under 2 eller 20 punkts menuerne.

Den har formodentlig ikke været gennem AutoCal da det først lige er blevet muligt med Calman 2021 R4 opdateringen som har været en del forsinket. HVIS den har så burde billedetilstanden "Calman" været låst.

Et lille tip, hvis man gerne låse ISF profilerne på Philips skærmene, så stil markøren på den profil du vil låse og tryk 473473 :)
allo skrev: 07 mar 2022, 09:39
Skyheart skrev:Tvet kommer i dag og jeg har tilkøbt CalMan kalibrering. Hvordan kan man kontrollere, at kalibreringen har fundet sted og er lavet til ens eget tv? Hvis man kan det.

du får/der følger en skriftlig rapport med (i form af en enkel eller to sider med diverse tal, kurve, grafer, data) på den udførte kalibrering - den ligger nok i kassen et eller andet sted (hvis du ikke får den i hånden)

ellers - hvis du ikke har set pre-kalibreret billede på dit tv - så kan du ikke sammenligne/se 'før-efter' forskelle da du ikke ved hvordan det hele så ud før vs. efter :-) du kan se det på selve rapporten ('før-efter'-resultater/værdier) men det er ikke noget som du selv kan bedømme/sammenligne - men du får en skriftlig rapport på det
Det kan man nu sagtens, hvis rapporten viser den er kalibreret på ISF DAG, så kan man blot indstille ISF NAT til de samme værdier og så bare undlade at taste værdierne ind i under farvetemperatur og farvestyringssystem. Så har han et fint sammenligningsgrundlag :)
Skyheart skrev: 09 mar 2022, 07:03 Jeg oplever der er lidt "flimren" omkring hurtigt bevægende ting på skærmen, som f.eks et dyr der løber.
Nogen der ved, hvilken indstilling jeg skal slå fra eller til?
Under menupunktet "Bevægelsestyper" stå den til "Glidende" ?