Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af IT-Bruger
MigSelv skrev: 05 mar 2022, 18:42 Jeg har på intet tidspunkt nævnt en eneste producent i mit indlæg omkring fanboy, men må så konstatere, at nogen bliver trådt over tæerne. Jeg har måske ramt en fanboy, helt uden, at nævne hverken producent eller teknologi.
Det er fantastisk hvad man skal skydes i skoene, blot fordi man beskriver en fanboy.
Det hele ville være nemmere hvis du ikke camouflerede dig bag så vage og ukonkrete beskrivelser af hvad du definerer som 'elendige produkter' :s
Det er nærliggende at formode, at du i tankerne faktisk også havde en producent der udelukkende laver elendige produkter?

Plz, lad være med at forsøge at få det til at handle om at nogen vil dig ondt eller bare vil skyde dig i skoene...tror bestemt at du kan gøre det bedre ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
IT-Bruger skrev: 05 mar 2022, 21:13
MigSelv skrev: 05 mar 2022, 18:38 Det er da helt fantastisk, at en beskrivelse af fanboy, bliver årsag til mærkelige påstande. Hvor har jeg noget sted i tidligere indlæg om fanboy, skrevet eller nævnt nogen producent overhovedet?
Så uddyb gerne hvad du eksakt hentydede til, da du skrev om "et mærkes elendige produkter"....hvis altså ikke det absolut SKAL forblive en hemmelighed O_O
Troede da virkelig ikke, at den korte forklaring på begrebet fanboy, var så svær at forstå. Men det viser sig så, at det åbenbart skal være en lang vej op ad bakke.
Jeg har egentlig ikke skrevet indlægget rettet mod dig, men undrede mig over, at du beskrev en “hater” og dermed ikke en fanboy. “ TV)fanboys er man vel når man evig og altid udstiller sit ubændige had til én enkelt producent”, er ikke imo beskrivelsen af en fanboy. Jeg gav så min version af en fanboy, som i yderste konsekvens elsker alt fra producenten, også de elendige produkter.
Der menes og tænkes ikke på noget specifikt mærke eller ting, men blot, at en fanboy elsker alt ved en producent, selv de elendige eller mindre gode produkter, pick whatever you like.
Du mener så det er Samsung, fanboy indlægget drejer sig om, da du tilsyneladende har travlt med, at oplyse du ikke ejer tv fra denne producent, og dermed ikke kan være fanboy af det produkt/producent.
Hvorfor du skal skyde mig i skoene, at det er producenten jeg hentyder til, det forstår jeg ganske enkelt ikke. Men jeg er dog ganske imponeret over, at man kan tolke så meget på et så kort indlæg omkring fanboy.
Senest rettet af MigSelv 06 mar 2022, 00:28, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af MigSelv
IT-Bruger skrev: 05 mar 2022, 21:16
MigSelv skrev: 05 mar 2022, 18:42 Jeg har på intet tidspunkt nævnt en eneste producent i mit indlæg omkring fanboy, men må så konstatere, at nogen bliver trådt over tæerne. Jeg har måske ramt en fanboy, helt uden, at nævne hverken producent eller teknologi.
Det er fantastisk hvad man skal skydes i skoene, blot fordi man beskriver en fanboy.
Det hele ville være nemmere hvis du ikke camouflerede dig bag så vage og ukonkrete beskrivelser af hvad du definerer som 'elendige produkter' :s
Det er nærliggende at formode, at du i tankerne faktisk også havde en producent der udelukkende laver elendige produkter?

Plz, lad være med at forsøge at få det til at handle om at nogen vil dig ondt eller bare vil skyde dig i skoene...tror bestemt at du kan gøre det bedre ;)
Hold da op, ligefrem camouflerer mig og vage beskrivelser af elendige produkter. Jeg håber da virkelig, at du blot forstod, at det var en beskrivelse af begrebet fanboy taget til yderste konsekvens.
Som tidligere nævnt, så er jeg vildt imponeret over, at du kan mistolke så meget, fra et ganske kort indlæg. Undrer mig egentlig over, at du ikke også kan beskrive mine ferieplaner eller andet ud fra det indlæg.
Jeg kan vel ikke holdes ansvarlig for, hvad der opstår af tvangstanker hos andre, blot fordi de ikke forstår et indlæg. Men endnu en gang, der tænkes ikke på nogen specifik producent, men forsøges med et meget kort indlæg, at sætte ord på fanboy.
Og en fanboy af en given producent, må i sagens natur elske alle produkterne, selv hvis der er elendige produkter imellem.
Af PeterD
Jeg håber bare folk vil anbefale forskellige mærker i stedet for at stirre sig blind på et mærke.

Det er jo derfor man mistænker folk for at få provision af et givent mærkessalg.

Alle producenter laver vel et eller andet sted skærme man kan leve med, så længe de fungerer.
Af PeterD
George1 skrev: 06 mar 2022, 15:25 Man prøver vel at anbefaler ud fra trådstarters behov/forbrugsmønster og budget.
Nemlig, og trådens titel:

Sony's OLED panel.
Af PeterD
George1 skrev: 06 mar 2022, 18:34 Ja og hvor Samsung producere panelet, derfor naturligt både at nævne Sony og Samsung.
....forskruet tankegang, men sådan er det når der kun er et mærke som virker for dig
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ddur skrev: 05 mar 2022, 11:51 Det er dog skuffende, at QD OLED-panelerne indtil videre alene ser ud til at komme i små størrelser. Er der eventuelt rygter om, at Sony skulle komme med større størrelser end 65”?
1. år bliver 34" (monitor) og 55-65" (TV). Samsung Display fortalte mig på CES at eventuelle større og mindre formater bliver en beslutning man tager efter første år afhængigt af modtagelsen og kunderne (altså Sony og Samsung Electronics).

Grunden til at disse beslutningen typisk tages på årsbasis er fordi det er cyklussen på TV-markedet, altså nye modeller årligt i foråret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PeterD skrev:
George1 skrev: 06 mar 2022, 15:25 Man prøver vel at anbefaler ud fra trådstarters behov/forbrugsmønster og budget.
Nemlig, og trådens titel:

Sony's OLED panel.
Det er ikke trådens titel. Sony har - som du forhåbentlig har indset nu - ikke lavet panelet. Så det her startede såmen blot fordi, at du sang lovprisninger for at Sony viste vejen frem, selvom det er Samsung der har udviklet panelet. Sony var bare hurtigst til at sætte navn på deres TV-model, men Samsung kommer til at sælge modeller med samme panel.
Af PeterD
Flash_11 skrev: 07 mar 2022, 09:59 PeterD er en gennemført tastaturignorant, som aldrig har givet ét eneste brugbart råd. 👎
Tak.

Vil bare gøre opmærksom på at der findes gode fra mange producenter, så det ikke bliver et korstog.