Rasmus Larsen skrev: ↑07 mar 2022, 13:13
Der går rygter om endnu en præsentation af nye spil fra Sony. Præsentationen var angiveligt planlagt til denne uge, men udskydes måske.
Jeg ville ønske der gik rygter om en ny sending PS5'ere
Rasmus Larsen skrev: ↑07 mar 2022, 13:13
Der går rygter om endnu en præsentation af nye spil fra Sony. Præsentationen var angiveligt planlagt til denne uge, men udskydes måske.
bendix skrev: ↑09 mar 2022, 13:58
Patch 1.07 som Guerilla udgav idag for HFW gav desværre heller ingen forbedring i forhold til Performance mode og shimmering.
Den er også svær at hente hjem, når det grundlæggende handler om 800p (target 1080p) renderresolution, checkerboarding opskalering og TAA. Når nu spillet er designet med den detaljegrad det er og der nu engang er de hardwarekræfter at gøre godt med som der er, så står valget imellem større grader af blur eller højere grader af shimmering. Ellers skulle spillet havde været designet helt anderledes fra start hvad angår ambitionerne angående dets detaljegrader - hvilket det jo i det større og længererækkende perspektiv så heldigvis ikke er - og det vel nok også er for sent at ændre fundamentalt på nu.
Så enten lever man med de hardware/opløsnings betingede kompromiser og nyder et ellers glimrende spil på sin konsol eller også venter man på en PC version og brute-forcer sig ud af det med højere renderresolution (mest effektivt nok egentlig supersampling og/eller evt. samtidig DLSS)
DF debatterede det i deres seneste Weekly - Her havde de den gode pointe at dét at det overhovedet er blevet et problem er fordi forventningerne er blevet større end i tidligere generationer, hvor den slags var helt normalt. Så man kan jo faktisk fremhæve den positive vinkel at det at det overhovedet er blevet et problem er et udtryk for at konsolejere med denne generation er blevet mere forvænnede og nu også er begyndt at forvente minimum 60 fps OG mere stabile billeder
@tbc ja jeg så også deres Weekly her igår. De kan have en pointe i at man er blevet vant til højere kvalitet, dog har jeg aldrig oplevet så distraherende visuelle problemer før da det forstyrrer øjet og giver mig hovedpine. Jeg har nu prøvet at spille prologen 4 gange og må opgive hver gang. Har man et LCD af ældre dato uden mange “zoner” så tror jeg ikke man vil opleve problemet. Andre PS5 spil med høj fidelity som Ghost of Thushima, Ratchet og Clank Rift Apart, Assasins Creed Valhalla og Returnal har dog været uden det omtalte problem. Specielt Returnal har en høj grad af vegetation.
Jeg testede patch 1.08 igår og der er sket en forbedring. Men det afhænger i høj grad af området man er i. Der er marker hvor der er bomulds planter. Det ser fuldstændigt forfærdeligt ud. Så er der områder med sand der ser vanvittigt lækkert ud.
Vedhæftede filer
2236C33E-0944-48B5-8974-476E46276721.jpeg (1.61 MiB) Vist 2120 gange
CD Projekt Red har bekræftet, at et nyt Witcher spil er under udvikling. De bekræfter også, at det ikke bliver en eksklusivtitel til én given platform.
De skifter fra egen spilmotor til Unreal Engine 5. Det bliver spændende at se, hvad det fører til. Personligt synes jeg ofte, at noget af følelsen i spillet ligger i spilmotoren. Mange Unreal Engine-spil er lidt skabelonsagtige og det synes jeg også man så med Matrix-demoen, hvor det tydeligt skinnede igennem, at det var UE-baseret. Men nu må vi se
"The teaser image for the new game features a medallion, accompanied by the phrase A New Saga Begins. Beyond this initial confirmation of a new saga in The Witcher franchise, no further details — such as a development time frame or release date — were provided."
Rasmus Larsen skrev: ↑22 mar 2022, 05:59
CD Projekt Red har bekræftet, at et nyt Witcher spil er under udvikling. De bekræfter også, at det ikke bliver en eksklusivtitel til én given platform.
De skifter fra egen spilmotor til Unreal Engine 5. Det bliver spændende at se, hvad det fører til. Personligt synes jeg ofte, at noget af følelsen i spillet ligger i spilmotoren. Mange Unreal Engine-spil er lidt skabelonsagtige og det synes jeg også man så med Matrix-demoen, hvor det tydeligt skinnede igennem, at det var UE-baseret. Men nu må vi se
"The teaser image for the new game features a medallion, accompanied by the phrase A New Saga Begins. Beyond this initial confirmation of a new saga in The Witcher franchise, no further details — such as a development time frame or release date — were provided."
Ud af hvad jeg har set fra UE5 indtil videre er jeg meget positiv.
Man skal også huske på at Matrix demoen bare var en showcase, og ikke et egentlig spil.
Jeg synes det er et godt træk, det giver dem mulighed for at kreere en flot verden, uden at skulle bruge for meget tid på det, så de bedre kan fokusere på historien i spillet.
Og REDengine har jo også haft sine problemer og bugs.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.