Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tiltchamp
Mangler et 37" LCD-tv til stuen til TV/DVD/PlayStation til et prisleje omkring 6.000. (Et 32" kan dog også komme på tale).

Har fundet dette Philips TV (37PFL3312) til 6000. Er det noget værd, eller skal jeg kigge efter noget andet ?

På forhånd tak.
Af cannavaro
Det er Philips Discount-model, så ummidelbart ikke et Tv jeg vil anbefale. Men alt efter dine behov og forventninger, kan den måske godt alligevel tilfredstille dine behov, men mildest talt er Analogt Tv ikke ret godt på den. På Dvd-siden er det som om, at farverne flyder sammen, og sortniveauet er heller ikke alt for godt.. Nu er jeg, og så mange andre her på siden kræsne med hensyn til billedkvalitet, så det bedste vil nu være, at du selvfølgelig gik ud og så Tv'et med dine egne øjne, så du selv kan drage en beslutning.. Ummidelbart ville det bedste bud nok være et Panasonic 37" Px80, som dog koster lidt mere..
Af tiltchamp
Mange tak for svaret.

Hvordan er Philips 37PFL7562D i forhold til ?

Det Panasonic der referes til er Plasma så vidt jeg kan se ? (Undskyld hvis jeg spørger dumt). Hvad taler for Plasma i forhold til LCD når vi snakker 37" ?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget der taler for at plasma eller LCD er bedst i nogen størrelseskategori, men PX80 er tilfældigvis bare bedst.
Af cannavaro
Hvis du tilfældigvis har meget lys der hvor dit Tv skal stå, er Plasma måske ikke sagen, da de afgiver meget genskin, nøjagtig som de gode gamle billedsrørstv.. Men ellers vil du opleve dybere sort, bedre farvegengivelse mm, hvis du vælger PX80, i forhold til 37PFL7562D, som dog er et ganske fornuftigt Tv, men efter min mening lige mangler det sidste, for at nå op på Panasonic's niveau.